Jump to content

Metallica


W@ll@
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För att inte gå off-topic; tror att albumet planeras släppas under sena 2007/tidiga 2008. Dom började inspelningen av skivan i Januari, så man lär få vänta... Hoppas bara att den är bättre än St. Anger. Världshistoriens sämsta Metallicaskiva enligt mig.. :ph34r:

Visst är den det.

Förväntar mig ingenting från denna skivan, och tycker inte någon ska göra det.

Sumpar Metallica det här, så är det nog hejdå för deras del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom spelade ju en ny låt som enligt dom ska vara med på plattan, den hette "The New Song" och förde tankarna tillbaks till Black Album tiden, enligt mig var det tungt som fan. Så...det kanske blir något bra den här gången.

Jovisst, tyckte själv inte den låten var något speciellt att komma med. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom blev inspierade av "Master of Puppets" skivan när dom skrev sina nya låtar, vilket är skitbra. Jag hoppas på att det kan bli nått riktigt riktigt bra denna gång. Jag tycker dock inte att St.Anger var så jävla dålig, vissa låtar är riktigt bra (St.Anger, Frantic, Invisible Kid, Some Kind of Monster, Unnamed Fealing).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom blev inspierade av "Master of Puppets" skivan när dom skrev sina nya låtar, vilket är skitbra. Jag hoppas på att det kan bli nått riktigt riktigt bra denna gång. Jag tycker dock inte att St.Anger var så jävla dålig, vissa låtar är riktigt bra (St.Anger, Frantic, Invisible Kid, Some Kind of Monster, Unnamed Fealing).

Håller delvis med, St. Anger var väl inte pissdålig i sig, men tycker inte att den var så bra för att komma från Metallica. De, enligt mig, bästa låtarna The Unnamed Feeling och All Within My Hands håller väl samma klass som låtarna från Load/ReLoad.

Och The New Song och The Other New Song håller båda två högre klass än St. Anger, visst är det inte ens nära Master of Puppets/Ride the Lightning, men fortfarande helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är den det.

Förväntar mig ingenting från denna skivan, och tycker inte någon ska göra det.

Sumpar Metallica det här, så är det nog hejdå för deras del.

..... Tror knappast det...... visst dom har några år på nacken.... men kommer ju alltid att dra fulla scener.. typ Ullevi.... (var där. nästan längst fram).

Ända fördelen om nya plattan iten blir bättre en ST Anger är att man kanske kan slippa några av dessa fjortis hårdrockarna... Såg för många sånna i kön in på ullevi...... kallar sig för ett fan när dom bara lyssnat på st anger.... Fuck va sur jag blir på dom.... dom kommer å går för att dom gillar typ en låt....

80-90 talets fans överger inte nått dom gillar..... det är det som är så grymt med hårdrocksfans..... one time fan allways a fan

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ända fördelen om nya plattan iten blir bättre en ST Anger är att man kanske kan slippa några av dessa fjortis hårdrockarna... Såg för många sånna i kön in på ullevi...... kallar sig för ett fan när dom bara lyssnat på st anger.... Fuck va sur jag blir på dom.... dom kommer å går för att dom gillar typ en låt....

Ja fyfan. De får inte vara Metallicafans, de lyssnar ju på Metallica.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om man gillar St. Anger så är man inte ett riktigt Metallica-fan och då får man inte komma på konserten?

Ja.... för det var ju det sa..... Nä.. jag tycker St anger har några bra låtar... jag sa att jag inte gillade dom som bara hört st anger och kallar sig för fan och tar upp massa plats på konserternanär man har ett helt 80 och 90 tal att lyssna innan man har hört det riktiga metallica....

För det är så tragiskt när man kan se på två mils avstånd att det är en B rockare som står där

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.... för det var ju det sa..... Nä.. jag tycker St anger har några bra låtar... jag sa att jag inte gillade dom som bara hört st anger och kallar sig för fan och tar upp massa plats på konserternanär man har ett helt 80 och 90 tal att lyssna innan man har hört det riktiga metallica....

För det är så tragiskt när man kan se på två mils avstånd att det är en B rockare som står där

Du är också ganska tragisk. Faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...