Jump to content

ÅRETS SPEL 2006 @ GTAsajten


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 114
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"1. Spelet ska ha släppts i Sverige i år. Om ett spel släpptes till Xbox förra året, men PC- versionen kom i år är det fortfarande godkänt att nominera spelet."

PC- version släpps visserligen om ett par veckor, men du kan inte mena den.

Det släpptes i år. eller... jo visst gjorde det. Jag köpte det efter Thailand.

Kan minnas fel men är ganska säker, ber om ursäkt i så fall

Nej det gjorde jag inte. För min brossa lånade det och PS2:an när jag var i Thailand. Gaah! Sorry :>^_^:):D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident Evil 4:a!

Spännade spel som man inte tröttnar på. Bra story och stort + att man får ett extra spel när man klarat det.

ETT extraspel? Jag fick minsann två nya spellägen, möjlighet att skruva upp svårighetsgraden och nya paltor att tvinga på Leon senast vi två gjorde gandoslimpa av Saddler med C:o.

...Eller du kanske menade den där märkliga sidostoryn med Ada? Ho ho.

BTW, vill jag gärna komma med en liten invändning vad gäller din kommentar om "bra story": Storyn suger!

...Men lika glad för det är jag, fast gladast är nog räven...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ZalCiNoWa:

Tråden kommer att vara öppen 2 - 3 veckor för bidrag, eller kanske mer - man vet aldrig. Sen tas de populäraste alternativen till en poll där slutlig omröstning pågår i ungefär ett par veckor.

Vill du ha med ditt favorit spel ska det ha tillräckligt med nomineringar för att få vara med i pollen :>

Typ inte spelat några nya spel så jag nominerar inget i år ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag nominerar mitt senast avklarade spel, Yakuza till Playstation 2. yakuza_box_810601_0.jpg

Spelet utspelar sig i Japan där du tar rollen som Kazuma Kyriu, mer känd som 'The Dragon of Dojima'. Han får sitta av ett 10-årigt fängelsestraff för ett brott han inte begått, och när han väl kommer ut så har 10 miljarder yen har stulits från Tojo Klanen, alla misstänker alla men vem är det egentligen?

Spelet har en fantastisk story som innehåller svek, kärlek, mord, vänskap och sorg. Spelet går mer eller mindre ut på att besegra motståndare i slagsmål. Man kan lära sig många användbara tekniker och allt möjligt kan användas som vapen, t.ex. cyklar, golfklubbor, skyltar och flaskor. Spelet ger en fantastisk inblick i den japanska maffian och hur det är uppdelat i Klanen. Hade det funnit 'underkategorier' hade jag gett Kazuma priset för årets huvudroll och Oyabun Shintaro Fuma priset som årets biroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte rösta på Oblivion, men eftersom det ändå ser ut att vinna så röstar jag på Medieval 2: Total War. Vill gärna se det spelet på en andraplats.

Ändrade mig faktiskt medan jag skrev. Med tanke på alla buggar och skit dom inte fixat till M2TW än, så kan jag inte lägga rösten på det. Orkar inte med överdriven buggigt AI, då det är vad spelet i stor del bygger på. Så The Elder Scrolls IV: Oblivion får rösten alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...