Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Egentligen är det lite onödigt att jag frågar, men, jag gör det ändå...

Jag har haft en smärta i min svanskota sen slutet av februari nu. När jag sitter rakt så gör det ont, och när jag reser mig upp gör det skitont. Det gör inte ont att ligga ner, sitta lite lutat åt nån sida eller när jag står, men när jag sätter mig rakt ner så gör det ont, nästan som att jag sitter på nånting som inte ska vara där..

Har ni någon teori? Min chansning är att det är en systa, för jag känner en som hade liknande. Dock vägrar jag fara in på sjukhuset nu under sommaren, så jag åker in till hösten om det inte blir bättre. Men, har ni några förslag på vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag tog hål i den övre regionen av örat för några dagar sedan, och nu ett tag efter så märker jag att det gör väldigt ont om jag rör vid det.

Det har nog inte blivit infekterat eller något då det inte kommer var eller blod ur hålet när jag tar bort smycket, men det gör som sagt fruktansvärt ont och jag har också fått problem med att sova för det gör för ont att sova med just det örat mot kudden.

Är det någon som vet någon som vet vad jag borde göra? Finns det någon bra salva? Borde jag rentav låta hålet växa igen?

Tacksam för svar :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog hål i den övre regionen av örat för några dagar sedan, och nu ett tag efter så märker jag att det gör väldigt ont om jag rör vid det.

Det har nog inte blivit infekterat eller något då det inte kommer var eller blod ur hålet när jag tar bort smycket, men det gör som sagt fruktansvärt ont och jag har också fått problem med att sova för det gör för ont att sova med just det örat mot kudden.

Är det någon som vet någon som vet vad jag borde göra? Finns det någon bra salva? Borde jag rentav låta hålet växa igen?

Tacksam för svar :rolleyes:

Det gör alltid ont med hål i öronen i början. Och har du hål någonstans på överdelen av örat (så att man hör brosket krossas när man kör in nålen B) ) Så är det inte ens säkert att det någonsin kommer läka helt och hållet. (Gör mindre ont efter ett par månader fast det är inte säkert att det någonsin kommer sluta att kännas lite.) Har haft hål i överdelen av örat själv. Hade hålet i ca ett halvår och då gjorde det fortfarande ont. Känner även massa människor med hål där, och dom har haft hålet i allt från 1 månad till flera år, och alla har samma problem. :confused:

Tvätta hålet så ofta som möjligt och ha kvar det så länge du orkar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska klippa mig på fredag och just nu har jag rätt långt hår, och jag vill fortsätta ha rätt så långt hår, men i en lite annan frisyr. Den enda jag kan komma att tänka på är Carl Barat, sångare i Dirty Pretty Things, som ser ut typ såhär (där ser man inte ens mycket av hans frisyr men ändå).

Jag vill ha fler förslag, på frisyrer med mellanlångt-långt hår. Gärna bilder man kan visa för en frisör. Såhär långt är mitt hår.

http://img501.imageshack.us/my.php?image=jakob1wl6.png

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Hej KP (läs: gtasajten). Inte för jag har någon skäggväxt att tala om men ändå sådär att jag behöver raka någon gång i veckan, och vad jag då noterar är polisongen på min högersida växer rätt mycket snabbare/mer än den på min vänstern. Jag har dessutom mer hår under högerarmen än vänsterarmen, bara lite men i alla fall så man kan lägga märke till det. Är jag normal?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej KP (läs: gtasajten). Inte för jag har någon skäggväxt att tala om men ändå sådär att jag behöver raka någon gång i veckan, och vad jag då noterar är polisongen på min högersida växer rätt mycket snabbare/mer än den på min vänstern. Jag har dessutom mer hår under högerarmen än vänsterarmen, bara lite men i alla fall så man kan lägga märke till det. Är jag normal?

Ah, jag har samma sak på bröstet. Som en 4x4 cm stor fläck på vänstersidan. ^_^ (Har på andra sidan med, men inte alls lika mycket)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick mig 2 stycken 2kgs hantlar här förra veckan. Vad kan man göra med dem som är effektivt? Jag var inte med på den idrotsslektionen (eller någon i gymnasiet iofs.)

Träna underarmarna. Sitt ner och lägg underarmen på låret. Låt handen hänga fritt i luften(som du håller hanteln med). Lyft hanteln upp och ner genom att bara använa handleden. Underarmen ska hela tiden ligga kvar mot låret.

Om du har en bänk kan du använa den som stöd för armarna istället för låret.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Jag vet inte om jag ska ta det här, i vardagssnack eller i Bikttråden, men det blir här.

Jag tror att jag lider av hypokondri. Jag har börjat inbilla mig att jag har massa farliga sjukdomar hela tiden. Går och oroar mig väldigt ofta över småsaker, som att jag är illamående på morgonen, som att jag har börjat få lite sämre syn, som att jag har lite ont i magen någon kväll i veckan, som att jag kan vara smått yr lite till och från.

Jag går runt och försäkrar mig om att mina 'sjukdomar' kan vara allt från HIV, tumörer och cancer, till diabetes. Jag oroar mig till och med över att jag kan börja bli tunnhårig för att jag har ganska tunn hårväxt vid min virvel på huvudet.

Detta är jobbigt och har börjat påverka min vardag lite smått nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad är detta för prickar? Aldrig haft något liknande förut, och fick dom någon gång i förra veckan. Dom syns inte så mycket på nära håll, men om man känner med fingrarna så är huden väldigt knottrig. Dessutom känns huden väldigt torr just där dom sitter (men inte runt om), också kliar dom litegrann ibland. Måste dock medge att dom kliar med nu än vad dom gjorde förra veckan.

Så vad fasen är det för fanskap? Eksem? Allergi? Vad kan jag göra åt det? :rolleyes:

Har provat kleta in massa feta fuktgivande krämer i ansiktet. Prickarna sitter kvar och är lika jobbiga, men huden omkring prickarna känns väldigt mjuk nu. >_< Så det är nog inte rätt metod.

post-4961-1225886458_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är detta för prickar? Aldrig haft något liknande förut, och fick dom någon gång i förra veckan. Dom syns inte så mycket på nära håll, men om man känner med fingrarna så är huden väldigt knottrig. Dessutom känns huden väldigt torr just där dom sitter (men inte runt om), också kliar dom litegrann ibland. Måste dock medge att dom kliar med nu än vad dom gjorde förra veckan.

Så vad fasen är det för fanskap? Eksem? Allergi? Vad kan jag göra åt det? :rolleyes:

Har provat kleta in massa feta fuktgivande krämer i ansiktet. Prickarna sitter kvar och är lika jobbiga, men huden omkring prickarna känns väldigt mjuk nu. >_< Så det är nog inte rätt metod.

AIDS. :D

-----

Kanske nickelallergi?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Hur kommer det sig att jag börjar skaka som fan med hela högerhanden så fort jag lyfter någonting med den?

Det började nyss och skakningarna är kraftigare ju tyngre föremålet jag lyfter är.

Och det händer enbart om jag har handen utsträckt och inte om jag slappnar av i den.

Halp

Det kallas muskelstruktur. Du saknar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...