Jump to content

Gitarrtråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Jag har som sagt tidigare ärvt min favorit elgitarr av min morbror som dog för ett tag sen. Och på den sitter en sådan här:

Någon som kan säga mig vad det är? Jag har även en Roland Cube 30 förstärkare.

The GK-3 is for sending individual signals from each guitar string to GK compatible devices. It is carefully designed for guitar performance by having a big and smooth GK knob, and a Select Switch to change from synth, to normal guitar tone, or both of them mixed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The GK-3 is for sending individual signals from each guitar string to GK compatible devices. It is carefully designed for guitar performance by having a big and smooth GK knob, and a Select Switch to change from synth, to normal guitar tone, or both of them mixed.

Jo det har jag redan läst, men jag förstod inte riktigt vad det var endå >_<. Gör den så att man kan spela trådlöst eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för "tricklåda" du har?

Har ärvt den av min morbror och har aldrig använt den. Men som sagt, dags att rota i dödsboet lite mer noggrant :mf_doof:. Min morbror körde mycket elgitarr och hade massor av olika teknikprylar som jag inte vet hur man använder. Bra att man har GTAsajten att rådfråga :whistling:

EDIT: Hittade den i min byrålåda! Snacka om tur! Så här ser den ut:

ax5g_lrg_1020448_0.jpg

Någon som vet mer om den? Den heter AXG5 Modeling Signal Processor

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäklar vilken deal jag har fixat >_<

Horunge! <_< Men du behåller Harmonixen?

Helvete vad avundsjuk jag blir nu... <_<

Har ärvt den av min morbror och har aldrig använt den. Men som sagt, dags att rota i dödsboet lite mer noggrant <_<. Min morbror körde mycket elgitarr och hade massor av olika teknikprylar som jag inte vet hur man använder. Bra att man har GTAsajten att rådfråga :D

EDIT: Hittade den i min byrålåda! Snacka om tur! Så här ser den ut:

Någon som vet mer om den? Den heter AXG5 Modeling Signal Processor

Det är en Korg, var själv sugen ett tag, verkar riktigt rolig. Sjukt mycket saker i den.

Är det möjligt att hitta en skapligt bra förstärkare för ca 500:-?? Har inte mer pengar att lägga ut :D

Peavey Backstage. Har en själv, kostade 495:- på Musikbörsen och den är värd varenda krona med tanke på priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Horunge! :D Men du behåller Harmonixen?

Helvete vad avundsjuk jag blir nu... :D

Jag är osäker faktiskt. Harmonixen låter jättebra och har många roliga ljud. Den har dock en halvdålig looper-del. DL4 har väl väldigt bra looper-del? Den har också många intressanta delay-modeller verkar det som. Jag kan ju inte riktig sälja Harmonixen väl? Den var trots allt en present.

Så jag vet inte >_<

Kan nog säkert sälja DL4 med vinst, särskilt om jag reparerar switchen (vet var man kan köpa så det ska nog bara vara att löda dit), men det är onödigt om det är en bra pedal.

Beror på hur mycket pengar jag har till t.ex. nya gitarren antar jag. Funderar på att uppgradera min AC15 till en AC30 också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är osäker faktiskt. Harmonixen låter jättebra och har många roliga ljud. Den har dock en halvdålig looper-del. DL4 har väl väldigt bra looper-del? Den har också många intressanta delay-modeller verkar det som. Jag kan ju inte riktig sälja Harmonixen väl? Den var trots allt en present.

Så jag vet inte >_<

Kan nog säkert sälja DL4 med vinst, särskilt om jag reparerar switchen (vet var man kan köpa så det ska nog bara vara att löda dit), men det är onödigt om det är en bra pedal.

Beror på hur mycket pengar jag har till t.ex. nya gitarren antar jag. Funderar på att uppgradera min AC15 till en AC30 också.

Jag köper DL4:an för 1500:-. :D

Ska kolla lite närmare på Peavey Backstage, den såg grym ut för det priset... Tack för tipset :D

Ja, gör det, är en femhundring allt du är villig att lägga så är det spikat, men kom ihåg att du ska uppgradera dig när du har råd. Den duger lätt att spela själv med, är hyfsat bra att repa med, men går självfallet inte att jämföra med något dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...