Jump to content

Läxhjälptråden!


Kebab
 Share

Recommended Posts

JAG Behöver hjälp!...jag gör knapp läxorna längre...som ni kanske märker, så jag behöver tips hur jag ska orka göra dom igen Hjälp mig få tillbaka läx-suget :shifty:

Ta dig i kragen pojk och gör läxorna innan du sätter dig vid datorn (eller vad du nu gör) när du kommer hem efter den hårda skoldagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken form? Jag-form?

nej om jag ska böja dem, så ska dem vara i han/hon -form ( tredjeperson).

ska det vara såhär

Le gusta a pescar, escuchar la musica de Red Hot Chili Peppers, estar sus amigos, jugar el ordenador, mirar la tele

eller så här?

Le gusta a pescar, escucha la musica de Red Hot Chili Peppers, esta sus amigos, juega el ordenador, mira la tele

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej om jag ska böja dem, så ska dem vara i han/hon -form ( tredjeperson).

ska det vara såhär

Le gusta a pescar, escuchar la musica de Red Hot Chili Peppers, estar sus amigos, jugar el ordenador, mirar la tele

eller så här?

Le gusta a pescar, escucha la musica de Red Hot Chili Peppers, esta sus amigos, juega el ordenador, mira la tele

Är det han/hon ska det vara -a på slutet, d.v.s "mira på mirar".

Tror jag... -_-

För mirar är ju "orginal-formen", och betyder väl typ bara "att titta" eller nått sånt.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta dig i kragen pojk och gör läxorna innan du sätter dig vid datorn (eller vad du nu gör) när du kommer hem efter den hårda skoldagen.

Tack tack... -_- Nu ska vi se vart saxen var....Nej men får väll sätta mig med matte boken några...minuter....timmar...per dag innan jag startar min fiina lilla dator -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej om jag ska böja dem, så ska dem vara i han/hon -form ( tredjeperson).

ska det vara såhär

Le gusta a pescar, escuchar la musica de Red Hot Chili Peppers, estar sus amigos, jugar el ordenador, mirar la tele

eller så här?

Le gusta a pescar, escucha la musica de Red Hot Chili Peppers, esta sus amigos, juega el ordenador, mira la tele

Den understa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade prov idag, så jag undrar om jag hade rätt på denna fråga:

Hur många atomer innehåller 8g järnspik? (Fe, 55.8u)

Molmassa=massa/mol --> mol=massa/molmassa --> mol=8/55,8

Mol ungefär 0,143369

Antal atomer blir då 0,143369*6,02*10^23, är dock för lat för att slå in det i Windows kalkylator och för att gå ner och hämta min räknare.

Vad svarade du då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Molmassa=massa/mol --> mol=massa/molmassa --> mol=8/55,8

Mol ungefär 0,143369

Antal atomer blir då 0,143369*6,02*10^23, är dock för lat för att slå in det i Windows kalkylator och för att gå ner och hämta min räknare.

Vad svarade du då?

1,3*10^23 :/ nått sånt

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...