Jump to content

Liten söt GTAsajten-meny


KalleR
 Share

Recommended Posts

bump.

Är det någon som har kvar den ursprungliga filen till FF 2? Jag har omformaterat datorn och fittbeffo har lagt ner. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde fixa. Klarar mig verkligen inte utan menyn.

Någon kanske skulle kunna fixa menyn till FF 3 (visst är det den senaste versionen av FF?) och lägga till en länk till GTASajtens GTA-Wiki?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bump.

Är det någon som har kvar den ursprungliga filen till FF 2? Jag har omformaterat datorn och fittbeffo har lagt ner. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde fixa. Klarar mig verkligen inte utan menyn.

Jag klarar inte mig heller utan den. Trodde dock jag var den ända som hade den. =D

Jag har den, och den fungerar med tillägget som R2 tipsade om. Man tvingar den att funka.

Problemet är bara hur jag hittar filen som jag skall ge dig. =/

Jag kollade i tilläg och där var den, men jag kunde inte flytta den. Försökte det en gång när jag ville spara den på skrivbordet som en backup.

Hur som helst, hur gör jag för att ge dig den? Kan dock inte göra det förrens senare ikväll. Jobar till 21:00 men så fort jag kommer hem.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarar inte mig heller utan den. Trodde dock jag var den ända som hade den. =D

Jag har den, och den fungerar med tillägget som R2 tipsade om. Man tvingar den att funka.

Problemet är bara hur jag hittar filen som jag skall ge dig. =/

Jag kollade i tilläg och där var den, men jag kunde inte flytta den. Försökte det en gång när jag ville spara den på skrivbordet som en backup.

Hur som helst, hur gör jag för att ge dig den? Kan dock inte göra det förrens senare ikväll. Jobar till 21:00 men så fort jag kommer hem.

Ah. Jag vet tyvärr inte hur man gör, men vi har flera som kan sådant här på forumet (R2D2, Tossie, Gizmo, Curly m.fl), så jag hoppas någon av er kikar in i tråden och kan beskriva hur man gör. Dock har jag FF 2 (gillar inte 3), så jag vet inte om den kommer fungera till och med om du lägger upp den (?). Vi får se om någon skriver här under dagen. Tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock har jag FF 2 (gillar inte 3), så jag vet inte om den kommer fungera till och med om du lägger upp den (?). Vi får se om någon skriver här under dagen. Tacksam för all hjälp!

Det skall fungera med tillägget som R2 länkade. En sida tillbaka, kolla. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu minns jag inte riktigt om vice kör XP/Vista/Win7 men men...

Du måste gå in i din profils mapp, i Win7 ligger den i

C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

Har du bara en profil så går du in på den, har du flera så... gå in på den du använder :>

väl där inne så går du in i extensions mappen sen blir de lite jobbigt. Dom flesta addons verkar inte döpa mapparna så vet inte hur det är med GTAsajtens-menyn, men du kan gå in i mapparna och se om de står nått i filerna som kan tyda på vad det är för addon..

Iaf när du tror att du har hittat mappen så lägg den i ett rar arkiv och ladda upp på forumet sen kan folk tanka den och lägga in i sina egna extensions mappar (samt starta om firefox) och då borde dom ha Menyn också!

Har man WinXP så tror jag mappen ligger i c:\documents and settings\NAMN\application data\Mozilla\Firefox\Profiles\ men jag är inte säker

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu minns jag inte riktigt om vice kör XP/Vista/Win7 men men...

Du måste gå in i din profils mapp, i Win7 ligger den i

C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

Har du bara en profil så går du in på den, har du flera så... gå in på den du använder :>

väl där inne så går du in i extensions mappen sen blir de lite jobbigt. Dom flesta addons verkar inte döpa mapparna så vet inte hur det är med GTAsajtens-menyn, men du kan gå in i mapparna och se om de står nått i filerna som kan tyda på vad det är för addon..

Iaf när du tror att du har hittat mappen så lägg den i ett rar arkiv och ladda upp på forumet sen kan folk tanka den och lägga in i sina egna extensions mappar (samt starta om firefox) och då borde dom ha Menyn också!

Har man WinXP så tror jag mappen ligger i c:\documents and settings\NAMN\application data\Mozilla\Firefox\Profiles\ men jag är inte säker

Tack. Skall kolla när jag kommer hem och se hur det seer ut. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag hoppas verkligen du hittar det! Kommer inte klara mig utan den söta lilla menyn.

Länken fungerar inte för mig :D

EDIT: Förstår varför nu. Någon som kan ladda upp den igen? *håller tummarna för att Vice hittar den* :confused:

Ber om ursäkt. Var hemma 22:00 och då satt victoria och pluggade. =/

Först nu, halv ett datorn blev ledig och ska sova nu för jag skall jobba imorgon med. =( Men jag har den och jag lovar att jag skall leta tills jag hittar den. 100% =)

Edit:Om man har Vista, hur hittar man den då?

Edit 2: Hittar mappen, c:\program\mozilla-->

Men sen är det skitmånga mappar och inga filer vad jag kan se heter gta---nått =/

Tips?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt. Var hemma 22:00 och då satt victoria och pluggade. =/

Först nu, halv ett datorn blev ledig och ska sova nu för jag skall jobba imorgon med. =( Men jag har den och jag lovar att jag skall leta tills jag hittar den. 100% =)

Edit:Om man har Vista, hur hittar man den då?

Edit 2: Hittar mappen, c:\program\mozilla-->

Men sen är det skitmånga mappar och inga filer vad jag kan se heter gta---nått =/

Tips?

Hjälp honom någon! Snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är antagligen samma mappar som Win7 om jag minns rätt

edit: alltså C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

Har ingen Appdata, eller Roaming.

Finns en mapp i c: program: Mozillafirefox, och i den finns det många mappar men inget i dem verkar vara rätt. Sökte på Profiles med men där finns bara tre filer. Kan ta printscreen när jag kommer hem så får ni se hur det ser ut.

Underligt att det skall vara så jävla svårt att hitta sina tillägg.

Kicken: Nemas problemas, jag skall leta tills jag hittar den. Jag ger mig aldrig när jag väl bestämt mig för nått... :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att AppData var en dold mapp, brukar alltid köra med att visa dolda mappar så glömde det ^^

Antingen gör du så att dolda mappar visas (Kontrollpanelen -> Mappalternativ -> Visa-fliken -> Visa dolda mappar/filer/ect) eller så skriver du in C:\Users\Vice\AppData i sök/kör fältet (byt ut Vice till de namn du har på användaren)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...