Jump to content

Halo Wars


Halo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Pff.. längtade mer till releasen av C&C Generals modden Halo Generals som blev nerstängd av MS några veckor innan en public beta release.

Om någon bryr sig;

http://video.google.com/videoplay?docid=-2386010715246751835

http://halogen.slipstreamproductions.net/

Damn you Eudoros! Damn you! YAAR!

Mjo, såg det tidigare, och även det (modden till C&C) verkade grymt. Även om jag inte tror att den kommit upp till samma nivå som ett ambitiöst projekt som Halo Wars. :D:mellow:

Btw, spammer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
Är inte insatt i "Halo universe" så nej jag längtar inte, ska inte ens skaffa spelet.. ända RTS spel jag ska skaffa är Starcraft II, and that's it.

Man behöver inte vcara insatt i HALOverse för att uppskatta och spela spelet. De har gjort det mycket klart att folk som aldrig spelat HALO men älskar t ex StarCraft eller Age of Empires ska kunna spela spelet utan att känna att de missar nåt av att inte ha spelat "huvudspelen".

Dessutom är de de som har gjort Age of Empitre spelen som gör spelet så man vet att det kommer bli bra. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte vcara insatt i HALOverse för att uppskatta och spela spelet. De har gjort det mycket klart att folk som aldrig spelat HALO men älskar t ex StarCraft eller Age of Empires ska kunna spela spelet utan att känna att de missar nåt av att inte ha spelat "huvudspelen".

Dessutom är de de som har gjort Age of Empitre spelen som gör spelet så man vet att det kommer bli bra. :whistling:

Kan vara sant men jag har inte heller lagt händerna på ett RTS spel sedan Red Alert, Age of Empires och Starcraft (dem första), anledningen till det är att jag känner att när man spelat ett har man spelat alla, visst du (generally speaking) kan tjaffsa med mig om att alla spel har olika raser, olika vapen och olika storys men det spelar ingen roll. Inget RTS spel sedan dem tre nämda har någonsin öppnat mina ögon och fått mig att vilja ha dem bortsett från nu med Starcraft II... inte ens Red Alert 3 har fångat mitt intresse. Och Halo Wars kan suck it imo.

Edit: Glömde förfan bort Tom Clancy's Endwar, det är också på köplistan..

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Har nu testat demot och hitils riktigt bra. Ovanligt kraftfull storyline i Campaign för den här typen av spel och det visas bra med riktigt snygga mellansekvenser mellan varje uppdrag.

Håller en bra balans.

Tyvärr så kan inte samma sak sägas om Skirmish som helt saknar balans när man spelar mot A.I. Det hela blir rätt tråkigt i längden (och skit svårt)

Spelets A.I är där aldeles för smart då den bara bygger de starkaste trupperna helatiden. Logiskt sätt är det väl rätt men det är inte så kul att bara kämpa mot Wraiths och Locast helatiden utan att se skymten av en Grunt eller Elite.

Men nu är detta som sagt när man spelar mot A.I. När man spelar mot kom pisar blir det en helt annan sak.

Nu fick man bara pröva på 1 Map men den var jätteliten (man bor ju direkt granne med fiendebasen) vilket oroar mig för att alla Maps ska vara små. (Men kanske är de större i Multiplayer sedan?)

Så vänta er inga långa äventyr på Skirmish med att leta matrial osv i längre tid för det blir helt enkelt att bygga upp så snabbt som föjligt för att sedan anfalla så snabbt som möjligt. Fast Skirmish är ju till för snabba strider så...

Nu fanns det ju bara 1 Map med vanliga inställningar och en typ av strid att välja så möjligen går det att göra andra val eller spela på större ytor.

Som tur är bryr jag mig inte för mycket om Skirmish eller Multiplayern och Campaign delen verkar mer än nog räcka för den ser ut att vara riktigt bra.

Vill påpeka att det var bara Campaign och Skirmish jag provade. Multiplayer fanns inte tillgänglig än.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  1. Har nu testat demot och hitils riktigt bra. Ovanligt kraftfull storyline i Campaign för den här typen av spel och det visas bra med riktigt snygga mellansekvenser mellan varje uppdrag.
    Håller en bra balans.

  2. Tyvärr så kan inte samma sak sägas om Skirmish som helt saknar balans när man spelar mot A.I. Det hela blir rätt tråkigt i längden (och skit svårt)
    Spelets A.I är där aldeles för smart då den bara bygger de starkaste trupperna helatiden. Logiskt sätt är det väl rätt men det är inte så kul att bara kämpa mot Wraiths och Locast helatiden utan att se skymten av en Grunt eller Elite.
    Men nu är detta som sagt när man spelar mot A.I. När man spelar mot kom pisar blir det en helt annan sak.

  3. Nu fick man bara pröva på 1 Map men den var jätteliten (man bor ju direkt granne med fiendebasen) vilket oroar mig för att alla Maps ska vara små. (Men kanske är de större i Multiplayer sedan?)
    Så vänta er inga långa äventyr på Skirmish med att leta matrial osv i längre tid för det blir helt enkelt att bygga upp så snabbt som föjligt för att sedan anfalla så snabbt som möjligt. Fast Skirmish är ju till för snabba strider så...
    Nu fanns det ju bara 1 Map med vanliga inställningar och en typ av strid att välja så möjligen går det att göra andra val eller spela på större ytor.

    Som tur är bryr jag mig inte för mycket om Skirmish eller Multiplayern och Campaign delen verkar mer än nog räcka för den ser ut att vara riktigt bra.

    Vill påpeka att det var bara Campaign och Skirmish jag provade. Multiplayer fanns inte tillgänglig än.

  1. Håller verkligen med! Storyn verkar väldigt cool, med grymma cutscenes. Gameplay var väldigt bra också, imo.
  2. "Det hela blir rätt tråkigt i längden (och skit svårt)" Really? Jag körde rätt länge och tyckte att det var ganska lätt. Uppgraderade det mesta väldigt mycket och byggde stora armeer. Gick jättebra. Visst bygger dem mest Scarabs och Wraiths och sådant men det störde jag mig inte speciellt mycket på.
  3. Ja den var ganska liten, men det var ändå roligt. Jag tror att det kommer finnas mycket större banor både i campaign och multiplayer / skirmish.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

*QuaBLAM!*

*epic bump*

Mer än ett år har gått sedan demot släppts och sista posten postades i den här tråden...

Vad har då hänt under den här tiden? Jo...

En spelbutik här i stan har lagt ned...

VickeX frågade om det bakom disken också skulle säljas för 30% av priset. Svaret var "Ja"...

VickeX frågade hur mycket han skulle ha för Halo Wars Collectors Edition (NYTT), svaret var 120kr.

Jag slog till direkt. Har spelat spelet lite från och till, men nu den senaste veckan så har jag kört mycket och försökt att klara ut det.

Det första som slog mig var att storyn och cutscenesen var bättre och mer episka än jag kunde ha trott (även efter demot och att jag då tyckte dem var häftiga). Det andra som slog mig var att spelet var riktigt bra. Det tredje som slog mig var att många banor i spelet var JÄVLIGT svåra.

Har nu klarat ut spelet och damn... Storymässigt och allting... Cutscenesen... Blev förvånad över hur bra det var. Älskar det!

Tyckte nästan om storyn i Halo Wars mer än Mafia 2 som jag också precis klarat. Det känns lite omvänt, då Mafia 2 känns som det större spelet. Men Mafia 2 hade ett jävligt dåligt slut...

Någon annan som kört spelet?

Någon som klarat ut det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkade inte alls för mig, blir så konstigt att köra RTS på 360. Bytte det mot Halo 3 av en kille på Loading.se. Kul att du gillade det iaf :)

(dock så var det kul att plöja runt med en warthog)

Absolut... RTS är definitivt inte optimalt på konsoll, men Ensamble har skapat ett mycket bra kontrollschema som gör att spelet flyter på bra och går att njuta av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...