Jump to content

Halo Wars


Halo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Halo Wars-trailern var inte i real-time, tyvärr. Och sedan var tydligen flera av de trailers som Microsoft visade upp på E3 förrenderade, lite mystiskt då de som du hoppar på Sony som visade Killzone 2-trailern.

Svårt o fatta? Microsoft visar inte upp förrenderade filmer.

KLICKA HÄR!!!

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är motsatsen, om jag förstått det rätt.

Inte riktigt, alla filmer som inte är förrenderade filmer till 360, dvs. alla spelas upp på xboxen 360. man kan säga att maskinen klarar av att spela ett sådant spel med sådan grafik.

In-game är hur spelet ser ut när man spelar.

Eftersom halo wars är RTS, man ser uppifrån så kommer man ju inte kunna se alla detaljer på bilarna osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Q: Is the trailer pre-rendered?

A: Yes, and it's based around our world concepts and uses lots of in-game models. The sound and music were done at Ensemble Studios as well. Props to our friends at Blur for bringing it all together and making it really shine.

Det borde vara bevis nog för att inte alla Microsofts spel-trailers är i real-time.

In-game kan vara två saker. Som Ceone säger kan det vara en trailer då vi verkligen ser hur det är att spela.

Ofta ser man HUD-sakerna som livmätare osv. men det är inget måste.

In-game kan också vara In-game-grafik, då är det hur spelet kommer att se ut i slutprodukten, och inte vad grafikmotorn klarar av.

Real-time-rendering = Vad grafikmotorn klarar av.

In-Game-grafik = Hur spelet kommer se ut i slutprodukten.

Detta är en rätt så stor skillnad. Ett exempel är Gran Turismo 4. Det är riktigt snyggt till PS2 men pga. den begränsade hårdvaran i PS2 används bara en del av motorns hela kraft.

På PS3 används samma motor till Gran Turismo HD, och där ser det ut som ett riktigt "next-gen"-spel eftersom PS3 tillåter utvecklarna att använda hela sin motors kraft.

HaloWars-trailern har varken Real-time-rendering, In-game-grafik eller In-game-gameplay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå såg grymt ut? Det var en extremt förrenderad film. :D

Han kanske menade att han tyckte filmen var grym :o .

Nja, tror inte det. "DET såg grymt ut" inte den. :/

Ja, jag tyckte att filmen var grym... :D

Men jag har nog mer intresse för spelet efter som det utspelar sig för Halo:Combat Evovled (Stavning) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte riktigt, alla filmer som inte är förrenderade filmer till 360, dvs. alla spelas upp på xboxen 360. man kan säga att maskinen klarar av att spela ett sådant spel med sådan grafik.

In-game är hur spelet ser ut när man spelar.

Eftersom halo wars är RTS, man ser uppifrån så kommer man ju inte kunna se alla detaljer på bilarna osv.

Som Jacker sa. Det är utvecklarna som visar upp förrendrerade filmer, och inte MS och Sony. :)

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och jag hoppas storyn är lika intressant som den låter.

Att namnet är trist visste vi redan så, nuff said :).

Det gäller att drömma... :huh:

Men jag undrar om Halo wars Fjord av EA och Hal: ce Och Halo 2 kommer ha en samman hängande story. Eller om dom bara handlar om samma värld och jrig men ingen sammand hängande story. Jag hoppas att Dom hänger ihop. :)

Får styra MC cheif ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att Ensemble Studios som utveklar spelet, men efter deras (efter mina egna åsikter) misslyckanden med både Age of empires III och Age of mythology så tvivlar jag. RTS till konsol låter inte heller särskilt bra, och heller inte ett RTS i halo världen. Jag tvivlar tyvärr starkt på att det kan bli något, men man kan ju alltis hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att Ensemble Studios som utveklar spelet, men efter deras (efter mina egna åsikter) misslyckanden med både Age of empires III och Age of mythology så tvivlar jag. RTS till konsol låter inte heller särskilt bra, och heller inte ett RTS i halo världen. Jag tvivlar tyvärr starkt på att det kan bli något, men man kan ju alltis hoppas.

Indeed. AoE3 och AoM floppade, men Halo RTS låter kul, och man får hoppas att det blir något bra nu när microsoft tvingade dom som höll på med C&C Generals modden HaloGens att avbryta, annars så jävlar ska jag.. så ska jag.. erhm... skicka ett klago brev ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser verkligen fram mot HALO WARS. Att få strida i RTS med en grupp SPARTAN i ett Age of Empire typ av spel.

Ensemble Studios tycker jag vet i grunden vad de gör och de är dessutom HALO fans så de borde ta vara på spelet.

Början på kriget, first contact... cant wait.

Sedan, HALO var väl aldrig menat som ett RTS??? Jag har för mig att de testade det lite snabbt nån gång i början men tyckte att det inte funkade. TPS är annars vad det från början skulle ha varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Nytt Wallpaper:

Wall 1

unsc_shortsword_forumpost_812338_0.jpg

UNSC “Shortsword” bomber - A ground based atmospheric bomber that is used primarily for short range, heavy payload, runs against ground targets. Primarily developed as a low altitude bomber the shortsword has proven to be very effective against Covenant installations.

Jag längtar verkligen efter spelet. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt Wallpaper:

Wall 1

Jag längtar verkligen efter spelet. :mellow:

Pff.. längtade mer till releasen av C&C Generals modden Halo Generals som blev nerstängd av MS några veckor innan en public beta release.

Om någon bryr sig;

http://video.google.com/videoplay?docid=-2386010715246751835

http://halogen.slipstreamproductions.net/

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...