Jump to content

Katt-Tråden


Mikolan
 Share

Recommended Posts

Dina grannar har nog en hotfulla hundar, utbildade till s.k vakthundar, och du kan ju inte påstå att de inte är effektiva. De skäller på dig bara du går förbi. Ett tjuvlarm reagerar först när de är inne i huset om ens då.

Skojar du? Hundfan skäller åt allt och alla. De kan inte gå ut med dem utan att de skäller, när de skriker åt varandra (en sån jävla familj :o) så börjar hundjävlarna att skälla. De skäller åt allt.

Det beror ju på var blomkrukan står, du.

Edit.

GiZmo, jag tycker hundar verkar jättegoa och jag har själv vädigt gärna velat ha en. Men på senare tid inser jag hur mycket jobb det är med dem, och sedan före drar jag helt enkelt katter.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hundar är mkt klumpigare än katter: De springer på små barn, utan att mena det. De hoppar upp på folk så dem ramlar. Dem trampar en på fötterna. Katten är smidig, den gör inget hot mot allmänheten. Den kan desutom klara ett fall på flera meter utan att bryta något, det gör katten till en bättre överlevnare. En rädd kan flyr, en rädd hund står kvar och morrar och ev. sker en olycka och det blir lagbrott.

Hundar är mycket dummare än katter: De gör allt som ägaren säger till. De tiger. En katt däremot går sin egen väg. En katt kostar inte lika mycket som en hund. Katten är renligare än hunden, den gräver ner sin avföring och går på katt-toalatten. När katt-toaletten inte är ren, kan det protestera genom att kissa på golvet, den ger igen. En hund måste ut och rastas minst 4 ggr per dygn, flera timmar. En katt går ut och in precis som den vill.

Hundar luktar oftast illa, det gör inte katter :).

Dem flesta hundraser lider av genetiska difekter, såsom höftledsfel, ögonkatarr etc.

Katten är överlägsen hunden!!

Edit: Katten är mkt sötare än hunden, på alla sätt och vis! :):ermm:

catdog_744547_0.jpg

Nä, usch vad äckligt, tycker den Söta katten :o

Det är också en grej: Hundar slickar på munnen med sin vedervärdiga andedräkt, och det gör dem endast för att visa underlägsenhet! :(

Nu får du la fan ta och ge dig. Så det är hundens fel att den kostar så mycket. Och som jag skrev tidigare i tråden. Är man en hundälskare så tycker man inte att det är jobbigt att gå ut med hunden. Alla hundar utgör ingen fara för samhället. Det beror helt på vilken ägare den har. Och bara för att min hund lyssnar på mig gör inte det hon dum. Och att hundar ofta luktar illa beror också helt på ägaren. Väx upp för helvete

Skitsnack. Nog för att katter fäller hår jämt och ständigt, men hundar hårar bannemej som om det inte fanns en morgondag.

Beror på vilken ras. Min hund fäller inte alltid. Hon har perioder. Men t.e.x schäferhundar fäller året om.

GiZmo, jag tycker hundar verkar jättegoa och jag har själv vädigt gärna velat ha en. Men på senare tid inser jag hur mycket jobb det är med dem, och sedan före drar jag helt enkelt katter.

Det är mycket jobb. Men älskar man hundar så är det värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får du la fan ta och ge dig. Så det är hundens fel att den kostar så mycket. Och som jag skrev tidigare i tråden. Är man en hundälskare så tycker man inte att det är jobbigt att gå ut med hunden. Alla hundar utgör ingen fara för samhället. Det beror helt på vilken ägare den har. Och bara för att min hund lyssnar på mig gör inte det hon dum. Och att hundar ofta luktar illa beror också helt på ägaren. Väx upp för helvete

Nej, det är inte hundens fel att den kostar mycket, det är ditt fel. :) Nä, men ärligt. Hunden kostar mer i drift än vad en katt gör. Precis som med hundar, gäller samma sak med katter: Du kan få en alltifrån några kornor och över flera tusen.. Själv köpte jag en katt för 6000. Det är bönderna som satt ett lägre värde för katten. En kattuppfödare säljer katten för ett värde, precis som en kenneluppfödare.

Eftersom det är ägaren som betingar hunden, är det ju självklart en stor del i hur hunden blir sen.

Vill påpeka att det är många hundägare som rastar sina hundar mindre än vad dem ska, och det är ju synd för hunden. Hur ofta rastar du din jycke? När du går i skolan, går du hem på rasterna och gör det då? Det är mer jobb med hund, man blir ju mer bunden. Det finns säkert många fina hundar, grejen är bara den att jag tycker att katten är ett högre stående djur än hunden, du kan inte ta mig för att vara omogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh. Beror väl på ras/pälstyp och årstid, det där med hur mkt djur fäller...

Gör en hund-tråd istället för att komma med skällande ord som inte hör hemma här. Det här är en katt-tråd. Jag upprepar: Katt-tråd. :)

Skyll inte på hundägarna. Det var inte en sån som började med att dra in hundar i diskussionen.

Yup.

Katter e många gånger smartare än hundar.

Dessutom diskuterar jag katter, genom att säga varför hundar är trevligare sällskapsdjur än just katter. Sen sparkar jag ut några fördomar om hundar medans jag håller på.

@Siana: Skäller hundar åt allt? Ganska omöjligt. ^^ Aldrig sett en hund som skäller på fönster, gräs, blomkrukor eller träd etc.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...