Jump to content

Katt-Tråden


Mikolan
 Share

Recommended Posts

Hundar måste man ta ut och lära dom pissa. Ställ bara en kattlåda på dass och vips så är katten rumsren!

Hell big fucking NO. Det säger jag med grov erfarenhet. Många katter gillar att gå och skita i sin ägares bostad var fan de känner för och ger blanka fan i om de finns någon låda på toaletten med sand i. Nej, jag pratar inte om utekatter. Och vad sägs om katter som springer runt i rekordfart och väcker dig på natten när de välter något? Eller katten som väcker dig genom att den sitter och biter dig i foten? Eller en katt som inte gillar att bli rörd och biter dig om du gör så?

Då föredrar jag att gå ut med hunden som har något vett i skallen. Sen är det inget fel med att om ingen ser behöver man inte plocka upp. Det ingen ser... behöver man inte röra. Hundar som skäller när man kollar dom i ögonen gäller när de inte känner personen. Ytterligare en bra sak. Om någon ful jävel som hör inte hemma där kommer in börjar den skälla och om den är tränad så, bita personen i fråga. Visa mig den katten som kan göra det. En inbrottstjuv kan bara sparka undan en katt eller trampa på den... ouch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att dom bara säljer katter med vanliga ögon. :) Är heterokomi en sjukdom det eller? Eller är det en viss nakenkatts raser som har så? Eller det kanske bara finns 1 nakenkatts ras, jag vet inte. :o

Det är ingen sjukdom, bara en ovanlig förekomma hos djur. Finns även vissa människor som har det, Dan Aykroyd till exempel har ett blått och ett brunt öga. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hell big fucking NO. Det säger jag med grov erfarenhet. Många katter gillar att gå och skita i sin ägares bostad var fan de känner för och ger blanka fan i om de finns någon låda på toaletten med sand i. Nej, jag pratar inte om utekatter. Och vad sägs om katter som springer runt i rekordfart och väcker dig på natten när de välter något? Eller katten som väcker dig genom att den sitter och biter dig i foten? Eller en katt som inte gillar att bli rörd och biter dig om du gör så?

Då föredrar jag att gå ut med hunden som har något vett i skallen. Sen är det inget fel med att om ingen ser behöver man inte plocka upp. Det ingen ser... behöver man inte röra. Hundar som skäller när man kollar dom i ögonen gäller när de inte känner personen. Ytterligare en bra sak. Om någon ful jävel som hör inte hemma där kommer in börjar den skälla och om den är tränad så, bita personen i fråga. Visa mig den katten som kan göra det. En inbrottstjuv kan bara sparka undan en katt eller trampa på den... ouch.

Det beror helt på från katt till katt, det där. Våra katter håller sig till lådan, och utomhus. Då gräver de ner sin skit. Jag har aldrig blivit biten i foten, heller aldrig blivit väckt av en katt som springer runt och välter ner saker. Det har hänt att de vält ner en blomkruka någon gång, men det kan likaväl ske för en hund.

Det ingen ser behöver man inte röra? Det man trampar i önskar man att ägaren rört. Visst, det kan vara bra när hunden skäller åt inbrottstjuvar. Men det är inte lika bra när de skäller åt allt annat. Våra grannar har hundar som skäller så fort någon går förbi deras hus, jag hatar hundjävlarna. Nejtack, då föredrar jag ett tjuvlarm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt på från katt till katt, det där. Våra katter håller sig till lådan, och utomhus. Då gräver de ner sin skit. Jag har aldrig blivit biten i foten, heller aldrig blivit väckt av en katt som springer runt och välter ner saker. Det har hänt att de vält ner en blomkruka någon gång, men det kan likaväl ske för en hund.

Det ingen ser behöver man inte röra? Det man trampar i önskar man att ägaren rört. Visst, det kan vara bra när hunden skäller åt inbrottstjuvar. Men det är inte lika bra när de skäller åt allt annat. Våra grannar har hundar som skäller så fort någon går förbi deras hus, jag hatar hundjävlarna. Nejtack, då föredrar jag ett tjuvlarm.

Blomkrukor brukar stå på fönsterbrädor eller så, och jag har svårt att se en hund som går där uppe som en katt. Folk får väl se upp lite. Det är samma om inte mindre risk som fulla 14isar och alkisar slänger glasflaskor i marken så det ligger splitter överallt som min hund kan trampa i. Revenge is sweet. Att skälla hör till en hunds natur, och det ska de göra, annars är de sjuka. Dina grannar har nog en hotfulla hundar, utbildade till s.k vakthundar, och du kan ju inte påstå att de inte är effektiva. De skäller på dig bara du går förbi. Ett tjuvlarm reagerar först när de är inne i huset om ens då.

Inte för att jag gillar vakthundar... oftast vildsinta av sig. Men om de kommer utspringande och de inte är kopplad och det ser ut som de tänker anfalla är det fritt fram att ta fram foten och sätta en välplacerad fot i pannan på dom. Funkar bra på katter det med.

Men såna problem har inte jag. Den hunden jag har nu och den jag har haft(missing you) är de snällaste hundarna jag har sett. Sällskapshundar for the win.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blomkrukor brukar stå på fönsterbrädor eller så, och jag har svårt att se en hund som går där uppe som en katt. Folk får väl se upp lite. Det är samma om inte mindre risk som fulla 14isar och alkisar slänger glasflaskor i marken så det ligger splitter överallt som min hund kan trampa i. Revenge is sweet. Att skälla hör till en hunds natur, och det ska de göra, annars är de sjuka. Dina grannar har nog en hotfulla hundar, utbildade till s.k vakthundar, och du kan ju inte påstå att de inte är effektiva. De skäller på dig bara du går förbi. Ett tjuvlarm reagerar först när de är inne i huset om ens då.

Inte för att jag gillar vakthundar... oftast vildsinta av sig. Men om de kommer utspringande och de inte är kopplad och det ser ut som de tänker anfalla är det fritt fram att ta fram foten och sätta en välplacerad fot i pannan på dom. Funkar bra på katter det med.

Men såna problem har inte jag. Den hunden jag har nu och den jag har haft(missing you) är de snällaste hundarna jag har sett. Sällskapshundar for the win.

Håller med till 100%! på allt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hundar är mkt klumpigare än katter: De springer på små barn, utan att mena det. De hoppar upp på folk så dem ramlar. Dem trampar en på fötterna. Katten är smidig, den gör inget hot mot allmänheten. Den kan desutom klara ett fall på flera meter utan att bryta något, det gör katten till en bättre överlevnare. En rädd kan flyr, en rädd hund står kvar och morrar och ev. sker en olycka och det blir lagbrott.

Hundar är mycket dummare än katter: De gör allt som ägaren säger till. De tiger. En katt däremot går sin egen väg. En katt kostar inte lika mycket som en hund. Katten är renligare än hunden, den gräver ner sin avföring och går på katt-toalatten. När katt-toaletten inte är ren, kan det protestera genom att kissa på golvet, den ger igen. En hund måste ut och rastas minst 4 ggr per dygn, flera timmar. En katt går ut och in precis som den vill.

Hundar luktar oftast illa, det gör inte katter :).

Dem flesta hundraser lider av genetiska difekter, såsom höftledsfel, ögonkatarr etc.

Katten är överlägsen hunden!!

Edit: Katten är mkt sötare än hunden, på alla sätt och vis! :):ermm:

catdog_744547_0.jpg

Nä, usch vad äckligt, tycker den Söta katten :o

Det är också en grej: Hundar slickar på munnen med sin vedervärdiga andedräkt, och det gör dem endast för att visa underlägsenhet! :(

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hundar är mkt klumpigare än katter: De springer på små barn, utan att mena det. De hoppar upp på folk så dem ramlar. Dem trampar en på fötterna. Katten är smidig, den gör inget hot mot allmänheten. Den kan desutom klara ett fall på flera meter utan att bryta något, det gör katten till en bättre överlevnare. En rädd kan flyr, en rädd hund står kvar och morrar och ev. sker en olycka och det blir lagbrott.

Hundar är mycket dummare än katter: De gör allt som ägaren säger till. De tiger. En katt däremot går sin egen väg. En katt kostar inte lika mycket som en hund. Katten är renligare än hunden, den gräver ner sin avföring och går på katt-toalatten. När katt-toaletten inte är ren, kan det protestera genom att kissa på golvet, den ger igen. En hund måste ut och rastas minst 4 ggr per dygn, flera timmar. En katt går ut och in precis som den vill.

Hundar luktar oftast illa, det gör inte katter :ermm:.

Dem flesta hundraser lider av genetiska difekter, såsom höftledsfel, ögonkatarr etc.

Katten är överlägsen hunden!!

Är man uppväxt med hundar och alltid har gillat hundar så skiter man nog i det där :)

Personligen föredrar jag iofs katter :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hundar är mkt klumpigare än katter: De springer på små barn, utan att mena det. De hoppar upp på folk så dem ramlar. Dem trampar en på fötterna. Katten är smidig, den gör inget hot mot allmänheten. Den kan desutom klara ett fall på flera meter utan att bryta något, det gör katten till en bättre överlevnare. En rädd kan flyr, en rädd hund står kvar och morrar och ev. sker en olycka och det blir lagbrott.

Hundar är mycket dummare än katter: De gör allt som ägaren säger till. De tiger. En katt däremot går sin egen väg. En katt kostar inte lika mycket som en hund. Katten är renligare än hunden, den gräver ner sin avföring och går på katt-toalatten. När katt-toaletten inte är ren, kan det protestera genom att kissa på golvet, den ger igen. En hund måste ut och rastas minst 4 ggr per dygn, flera timmar. En katt går ut och in precis som den vill.

Hundar luktar oftast illa, det gör inte katter :o.

Dem flesta hundraser lider av genetiska difekter, såsom höftledsfel, ögonkatarr etc.

Katten är överlägsen hunden!!

Hoh-hah. Jag har haft hund oavbrutet sen jag föddes vilket snart är 18 år. Jag minns inget om att mina hundar sprungit på något barn över huvud taget. De hoppar upp på folk, och de som ramlar är småbarn. Vem som helst över 10 år ramlar inte av en hund oavsett storlek. Hur är en hund ett hot mot allmänheten? ^^ Då skulle den nog vara förbjuden. Katter kan klara fall på flera meter därför det finns i generna då ägarna har kastat ut dom genom fönstret när de aldrig lyder sina ägare.

En katt flyr väl aldrig när den möter en hund? Den reser sig och försöker se ball ut genom att sträcka på sig så att den nästan faller ihop och tror hunden ska bli rädd. Lagbrott? Det händer bara emot människor och då är det en våldsam hund eller så har människan skadat hunden... en våldsam katt river dig bara du kommer nära så de är inte direkt felfria.

De gör allt som ägaren säger till. De tiger. En katt däremot går sin egen väg. En katt kostar inte lika mycket som en hund. Katten är renligare än hunden, den gräver ner sin avföring och går på katt-toalatten. När katt-toaletten inte är ren, kan det protestera genom att kissa på golvet, den ger igen. En hund måste ut och rastas minst 4 ggr per dygn, flera timmar. En katt går ut och in precis som den vill.

Hundar luktar oftast illa, det gör inte katter :ermm:.

Dem flesta hundraser lider av genetiska difekter, såsom höftledsfel, ögonkatarr etc.

Jepp, de lyder sina ägare. De är lydiga, till skillnad från katter som undrar vad du är för en idiot när du säger åt dom att sluta riva på din soffa. En hund är dyrare därför den är bättre. Jag tror inte en katt gräver ner sin avföring om han skiter utomhus... om han inte tror det är hans motsvarighet till hundens ben. En katt som kaxar mot ägaren, ja, det är det vi vill ha! Uhm, eller nej, förresten, helst inte.

En hund behöver gå ut 3 ggr minst per dygn, och det är inte en timme varje gång. Sen om man är tjock och lat, och

inte vill gå ut med ett djur så är väl en katt perfekta valet. Hundar och katter luktar illa beroende på vart de går, det är ingen skillnad på hur dom reagerar om de går i kloakvatten t.e.x.

Katten är överlägsen hunden!!

I disagree. Katt är för de som inte har råd med en hund.

För att inte nämna att en katt tappar avsevärt MYCKET mer hår än en hund.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda stunden som en hund tappar mer hår än en katt är när någon rakar bort hundens päls.

Eh. Beror väl på ras/pälstyp och årstid, det där med hur mkt djur fäller...

Gör en hund-tråd istället för att komma med skällande ord som inte hör hemma här. Det här är en katt-tråd. Jag upprepar: Katt-tråd. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...