Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

Höhö fixade mitt XBL idag och ladda hem Boss pack till GH3.... Devil Went Down To Georgia är helt insane 1337ggr svårare än Dragonforce på hard. :mellow:

Klarade 60% på Hard och 22% på Expert...Skjut mig i nacken nu blir det och nöta GH3 igen. :lol:

Efter mina 3 Failade försök på Devil... så körde jag lite vanliga GH3, Bara Raining Blood kvar nu på Expert sen är det Lou. :D Någon som har nåt tips hur man ska klara av Mosh 1? Är det Practice mod som gäller eller? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Höhö fixade mitt XBL idag och ladda hem Boss pack till GH3.... Devil Went Down To Georgia är helt insane 1337ggr svårare än Dragonforce på hard. :mellow:

Klarade 60% på Hard och 22% på Expert...Skjut mig i nacken nu blir det och nöta GH3 igen. :lol:

Efter mina 3 Failade försök på Devil... så körde jag lite vanliga GH3, Bara Raining Blood kvar nu på Expert sen är det Lou. :D Någon som har nåt tips hur man ska klara av Mosh 1? Är det Practice mod som gäller eller? ^_^

Practice, lär dig att spela det utan att behöva titta på skärmen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medium var faktiskt lätt. Dags att våga sig på hard nu då. :(

Har haft spelet sedan igår kväll.

Gz :)

Steget mellan Medium och Hard är gigantiskt. Lycka till. :(

Precis som Boomer sa så är Medium och Hard ett gigantiskt steg. Försök och träna o flytta på handen lite lätt så du lär dig ta Orange och bara flytta lillfingret om det kmr enstaka oranga. GLHF :D

Btw: vilken konsol spelar du på Kebab? :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Steget mellan Medium och Hard är gigantiskt. Lycka till. :D

Så jävla sant. Konstigt nog. Steget mellan easy och medium kändes inte lika stort (båda var simpla).

Kan köra guldstjärnor på medium, sen kör man dom enklaste på hard och failar så jävla hårt.

Har bara GH:Aeurosmith och har bara klarat 7 låtar på hard. Kör aldrig skiten längre.

Steget mellan hard och expert verkar dock vara det minsta. Kan man köra på hard kan man köra på expert (med dåliga scores ofc.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gz :(

Precis som Boomer sa så är Medium och Hard ett gigantiskt steg. Försök och träna o flytta på handen lite lätt så du lär dig ta Orange och bara flytta lillfingret om det kmr enstaka oranga. GLHF :sick:

Btw: vilken konsol spelar du på Kebab? :)

Tack och tack igen för tipsen! Jag tog några låtar, typ Slow Ride på hard. Kan tänka mig att det är jäkligt kul att spela på hard när man får lite mer rutin på det.

En sjuk grej var att jag igår på fyllan fick typ 60 i note streak på någon riktigt svår hard-låt. Helt jävla sjukt, jag bara plockade not efter not, och alla inklusive mig själv blev nästan chockade. :D Synd att jag inte kommer ihåg vilken låt det var..

Jag spelar på PC, men gitarren jag lånade är tyvärr tillbakalämnad nu. Ska beställa en egen idag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sjuk grej var att jag igår på fyllan fick typ 60 i note streak på någon riktigt svår hard-låt. Helt jävla sjukt, jag bara plockade not efter not, och alla inklusive mig själv blev nästan chockade. :D Synd att jag inte kommer ihåg vilken låt det var..

Cliffs of dover? Är i princip bara att trycka på alla knappar så fort man kan så får man 100% på introt ; )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Jag vill bara vara 100% säker; om jag köper en GH-gitarr till Xbox 360 så kan jag koppla in den i datorn, korrekt?

Ja, och det är exakt vad jag tänker göra. Säg gärna till om du hittar en någon annanstans än på webbhallen. :o (Inte för att jag har något emot webbhallen, will mest bara ha lite alternativ)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=73191

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och det är exakt vad jag tänker göra. Säg gärna till om du hittar en någon annanstans än på webbhallen. :o (Inte för att jag har något emot webbhallen, will mest bara ha lite alternativ)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=73191

Oj, satan vad billig den var!

Menar du att de inte finns i butik, exempelvis Gamestop eller Game? Annars ryker den som julklappsönskning. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, satan vad billig den var!

Menar du att de inte finns i butik, exempelvis Gamestop eller Game? Annars ryker den som julklappsönskning. ;)

Jag har visserligen inte frågat, men har inte sett någon lös gitarr (förutom trådlös), i affär alls. Har kollat på Game, Elgiganten, Siba och så vidare. Har inte ens hittat den någon annanstans än på webhallen. :o

Förresten:post-8866-1228694246_thumb.png

:rolleyes:

Är webhallen snabba på att leverera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men GH3 har väl exempelvis låtar som The Metal, Black Magic Woman, TTFATF osv? I så fall har jag kört igenom det tidigare, i alla fall på medium. Plockade några låtar på hard också men jag har inte kunnat spela särskilt mycket eftersom jag inte har en egen gitarr... Det ska det emellertid snart bli ändring på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...