Jump to content

Jobbiga Föräldrar?


diarrehampus
 Share

Är dina föräldrar jobbiga?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har för neutrala föräldrar.De flesta av mina polare ser dom typ som deras andra föräldrar.

Det enda jobbiga jag kan se med dom är väl att morsan är överbesyddande och tror jag kommer bli uteliggare om jag inte skaffar en bra utbildning och har sommarjobb varenda år. T.ex. nu denna sommaren har jag inte riktigt lyckats få tag på nått, och hon tror att jag typ kommer få bo i en hydda resten av livet pga. av det. Annars är det nog inget, mer än att hon kan skämma ut mig ibland eftersom hon gör/säger saker folk inte vanligtvis skulle göra, t.ex. börja sjunga när man är och kollar på kläder, eller typ börja dansa och sjunga. Ser förjävla kul ut, men då låtsas man att man inte känner henne. :wub:

Hon har inget öga för mode heller, så allt jag tar på mig, fixar frisyr tycker hon är fint. En gång tog jag på mig dom 2 fulaste klädesplaggen jag kunde hitta i en affär och frågade vad hon tyckte, och självklart va det "Guu, va fint. Det köper vi eller?". Iofs säger hon allt sånt för att vara snäll och inte få mig att tappa självförtroende.

Med farsan är det inte så jobbigt. Han är lat. Vilket kan vara jobbigt ibland om man vill ha hjälp med nått. Sen har han en förmåga att skrämma mina kompisar, och kan antas underlig tills dom fattar att han skojjar. Dom som känner honom skrattar bara, men kan förstå att folk blir fundersamma som inte träffat honom. Om han öppnar dörren och det är till mig så säger han typ "Ne, vi ska inte ha nått" och stänger dörren eller så säger han typ "Sätter du en fot i mitt hus så blir jag tvungen och slå ner dig". Det tycker han är jättekul. Sen envisas han med att kalla mig "Plutteplutten" eftersom han gjort det sen jag föddes. Sen klagar/pikar han mig varje gång det är problem med hans dator, eftersom jag går IT/Programmering så ska jag helt plötsligt veta allt om datorer tycker han.

Utöver det så tror jag fan inte man kan få bättre föreldrar (om man inte ska ha sånna där äckliga filmföreldrar som gör massa onödigt shit som fan inte behövs). Dom finns alltid där, dom är inget jag skulle välja bort att umgås med och behöver man hjälp så får man hjälp. Sån är iofs hela släkten.

Därför det oftast krockar när det är syskonbarn/sambos som fyller år. Eftersom den andra partens släkt också är där, och för att va lite elak så är dom ett par riktiga dönickar. Sitter där och dricker sitt jävla kaffe med lillfingret i vädret som nän jävla greklord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mina föräldrar låter mig i princip göra vad jag vill förutom knarka, mörda eller våldta. Jag får väl inte riktigt dricka fast dom gör ju inget åt det precis men dom blir lite besvikna ibland. Händer ofta att jag lunchar med morsan eller drar ut och käkar middag eller så med dom. Kanske drar på bio med farsan nån gång. Skulle aldrig vilja ha andra föräldrar, dom är perfekta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...eller så säger han typ "Sätter du en fot i mitt hus så blir jag tvungen och slå ner dig". Det tycker han är jättekul.

:lol::lol::lol: Vi måste ju vara släkt. Har 4 syskon, alla är ljushåriga utom jag som är mörk. Det kanske är min riktiga farsa? :lol::lol::lol:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jag tycker de är jobbiga ibland, men det beror ju mer på mig själv och inte dem. Att jag är sur redan innan de kommer och snackar med mig eller så, men annars är de jävlisgt schysta mina föräldrar.

Pappa skjutsar i princip hela tiden, han har inget bättre för sig säger han. Alltid vi som kör om jag och mina kompisar ska någonstans, det uppskattas :lol:

Han hjälper mig med skolarbeten och sånt också, han är bra på det mesta och hjälper gärna till.

Mamma är snäll och gullig, lite strängare än pappa :lol: Pappa kan vara lite väl godtrogen, mamma kan man typ inte ljuga för.. Hon ser rakt igenom en.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar mina föräldrar extremt mycket, men det är bara en sak som jag tycker är jobbigt

Jag får inte bestämma över mina pengar

Om det är t.ex en tröja som kostar 250 och en för 500 får jag inte typ köpa den för 500.

Det är inte just kläder det handlar om, bara skor och andra saker

Kläder tycker dom inte är så farligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min morsa är hemsk, hon har massa pengar och köper bara kläder, sen gnäller hon på ALLT, vi kan gå och handla, en sten ligger där jag går, voila, så har hon en perfekt anledning att bråka med mig, sen allt som har med farsan att göra går genom mig, glömmer jag fråga nåt när jag är hos han så skriker hon, ibland blir jag utkastad, lyckligtvis har jag en vän jag brukar få sova hos :) , jag får komma in men då blir det bara bråk, sen snodde hon mina dyra Prada-brillor (800 spänn, lyckligtvis har jag fått dom av farsans kompis) och köpte ett par dojor utan att jag ville ha då jag redan hade 2 par nya dojor, och så säger hon att jag fått dom och att jag gett henne mina brillor :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är bra. Väldigt snåla dock. Som för snart exakt ett år sen, när 15 års-dagen närmade sig och fler och fler av mina kompisar köpte mopeder. Då säger pappa: Du vet att vi skulle vilja ge dig en moped mer än allt annat om vi kunde, men vi har helt enkelt inte råd. Okej, tänkte jag och kände faktiskt en hel del medlidande för dem. Där hade jag gått runt och varit arg på dem eftersom jag inte kunde få nåt som alla mina kompisar fick. Och så kunde de helt enkelt inte ge mig en.

Det var iallafall vad jag trodde. För gissa vad som hände en månad senare? Jo pappa går och köper sig en motorcykel för en summa pengar, bra mycket högre än vad en fin moped skulle kosta.

Jag är sur på dem för det än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är bra. Väldigt snåla dock. Som för snart exakt ett år sen, när 15 års-dagen närmade sig och fler och fler av mina kompisar köpte mopeder. Då säger pappa: Du vet att vi skulle vilja ge dig en moped mer än allt annat om vi kunde, men vi har helt enkelt inte råd. Okej, tänkte jag och kände faktiskt en hel del medlidande för dem. Där hade jag gått runt och varit arg på dem eftersom jag inte kunde få nåt som alla mina kompisar fick. Och så kunde de helt enkelt inte ge mig en.

Det var iallafall vad jag trodde. För gissa vad som hände en månad senare? Jo pappa går och köper sig en motorcykel för en summa pengar, bra mycket högre än vad en fin moped skulle kosta.

Jag är sur på dem för det än idag.

Okej, det är fel att ljuga sant. Men nu köpte han den till sig själv med sina egna pengar. Sommarjobba och köp din egna moped.

Jag är 19, har ingen egen bil och behöver en. Morsan och farsan köpte en raggarbil för 100.000. Same shit. Fick en rattmuff när jag fyllde 18. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...