Jump to content

Sommarplågstråden!


darkjak
 Share

Recommended Posts

I Sverige finns en ter som heter sommarplåga. För de flesta är detta ett skällsord, men den här tråden är tillägnad de ni faktiskt gillar.

Personligen gillar jag de lättsamma balader som brukar florera under sommaren.

Ride with me med Nelly, till exempel känns SÅ himla somrig. En låt jag älskar att höra på beachen, festen eller då jag cruisar me bilen...

Eller Teeny Weeny String Bikini med Günter...

Om man ska ta ett band och kalla det för sommarband är det Red Hot Chili Peppers, med allt från Californication till hela nya skivan.

Det värsta med förra året var ju att den där lättsamma musiken aldrig kom, utan radiokanalerna höll på att fortsätta med alla sorgsna snyftlåtar och relativt tunga poplåtar... Det gjorde att den gudomliga sommaren nästan gick till spillo: sommarkänslan infann sig aldrig!

Vilka gamla/nya sommarplågor vill ni hylla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dylans "Blowin' In The Wind" associerar jag med sommar, på något vänster. Tror det har att göra med att kören sjöng den på en skolavslutning för X antal år sedan.

Annars spottar jag oftast på "sommarplågor".

Den associerar jag med hösten... Hoooow many rooooads must a maan walk down... Näh, höst.

Lemon Tree får mig att tänka på sommaren, däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrm, ja.. och sommarplågor som plågar är väl all jävla fjortistechno och låtar som 'The Final Countdown' .. Jobbigt när man är DJ för en alltför ung publik så kommer alla jävla fjortisar och säger: 'Ååhhhh kan du typ ba' spela the finall cantdawn! Jag typ Lskar den låten!!'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Las Ketchup - The Ketchup Song >_<

*Edit*

Sorry!

*/Edito*

Kom på en låt jag älskar:

Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna)

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FOR PETES SAKE!!!

Kolla topicnamnet:

SOMMARPLÅGOR SOM INTE PLÅGAR

Det innebär att du ska skriva om sommarplågor du faktiskt GILLAR.

Kom på en låt jag älskar:

Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna)

Antingen är det så att jag faktiskt gillar låten och det var därför jag skrev den, eller så var jag inte helt seriös med tanke på min: >_< -smilie efter, tolka som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FOR PETES SAKE!!!

Kolla topicnamnet:

SOMMARPLÅGOR SOM INTE PLÅGAR

Det innebär att du ska skriva om sommarplågor du faktiskt GILLAR.

Kom på en låt jag älskar:

Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna)

"och de som gör det"

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"och de som gör det"

>_<

Ibland tar det ont.

Ungefär som då jag var liten och trodde att The Clash var stalinster. Det var min övertygelse.

Ibland kommer bakslagen.

Jag lider med dig, Darkjak.

Och den där storlek 7 du envisade dig med, ack, ack *tar mig för pannan och ser olycklig ut*, voi, voi...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...