Jump to content

Hur klär DU dig?


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oftast jeans, joggingbrallor i nödfall, sen har jag typ skit-T-shirts som morsan köpt <_< , jämt min Xbox-mössa (förutom inne i skolan, men jag skulle haft om jag fått), alltid huvtröja, oftast den med trycket: "NOS, Nitrus oxide systems" men hos farsan har jag typ rock-T-shirts dvs. såna med bandlogos på, har bara såna med AC/DC och Kiss på :) , på vintern har jag aldrig jacka, blir för varmt då, har dock ibland på lite "varmare" vinterdagar T-shirt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som klär mig indie?

Hrm, tja, min klädstil anses väl aningen indie, I guess, men, ehrm, öhm, definitionsfråga, perhaps; jag är inte precis en ungdomlig variant av Gudrun Sjödén, men jag strosar omkring i en relativt "indie"-aktig stil...

But, ehm, your call.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar klä mig i gul hawaii-skjorta, vit solhatt, tajta khakishorts som går upp till låren och självklart får vi inte glömma de knallgula pilotbrillorna, den matchande cigaretthållaren fäst vid mungipan och Budweisern i näven. Eller det är åtminstone som jag misstänker många av er som har förstått vad det är jag snackat om all this time, tror att jag skulle gå klädd i. Black Duke. Brrr... ruskig tanke. There can only be one.

Nej, idag har vi spatserat runt med ett par mörkgråa tweedbyxor, vit skjorta, röd slips och en ljusgrå jacka som jag förskaffade under en liten rundtur på ålderdomshemmet för ett par månader sen, när jag hälsade på den alltid lika muntra (dock fiktiva) Mahalo-mommon. För övrigt fann jag också en myntrulle med utdaterade femtioöringar i jackfickan, så särskilt saknad kan den inte vara. Gravplundring i all ära. Nån kväll blir det väl en tripp till Kungliga Begravningsplatsen i Solna för en liten titt. Skribb; du kanske vill följa med? Vad säger du? Varsin blotter och ett par spadar, eh?

På fötterna sitter det ett par vita Chuck Taylor Allstars. Låga naturligtvis. Bwaha! Det är ju relativt svårt för en hårt präglad gonzo-entusiast att inte ta efter åtminstone en fraktion av den gode doktorns bedrövligt sköna klädstil. Och denna specifika modell är verkligen det snyggaste som Converse åstadkommit.

Annars beror väl klädstilen mest på omständigheterna. Man kan ju inte klä sig hur som helst, var som helst. En schyst kavaj, fnäsig skjorta, jeans, och ett par fina snickers (helst av märket, New Balance, Nike eller Reebok) när det stundas för en rejäl bläcka. Flerfärgade träningsoveraller av märket Adidas, funkar också när man tröttnar på kavaj och skjorta. Gah. Det finns lite väl mycket att nämna här. Går väl inte riktigt att sätta en stämpel på min klädstil. Den flyter bara på naturligt, as I go along.

Annars är det väl det vanligaste alternativet; slitna jeans och t-shirt med tryck, som min gode vän på mediatryck förser mig med. Hans senaste alster tillhör det bästa som någonsin skapats. En gul t-shirt, med Micke Persbrandts nuna i mitten (I sann Che-anda) med citatet: "jag är världens största snortare" präntat nedanför det förföriska flinet.

Jovisst, om du i sommar stöter på en smått frånvarande och snaggad svartskalle klädd i pilotbrillor, Persbrandt-t-shirt, slitna Levi's och tofflor, är det förmodligen jag. Du gör bäst i att låtsas som du inte ser mig och istället fortsätter att vandra vidare, om du råkar hamna i den situationen.

Såja, den här informationen kan övervakarna glatt få ta del av. I'm hip to your game, fuckers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...