Jump to content

Överskattade artister/band


Roxxy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Corleone: Eftersom han då var jude så verkar det inte speciellt troligt, däremot så tyckte han att det verkade roligt att konvertera till kristendomen i slutet av 70-talet och då gjorde han några sketna kristna skivor.

Btw. så är Metallica och Iron Maiden fett överskattade! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AC/DC

Arctic Monkeys (hyyypade åt helvete)

Backyard Babies

Bloodhound Gang

Pearl Jam

Thåström

Velvet Revolver

Edit: Nu när blues postade kom jag att tänka på hans Fort Minor-fasoner... sedan är all pop-punk som glider runt på MTV hiskeligt dålig (blink-182, Sum41 är bra exempel).

Ett litet diskret: ord.

Lägger till några. Jag är inte bara provokativ, jag menar det.

Oasis, Nirvana, Blur, Pink Floyd, Bob Marley, The Cure, Eminem, Dr. Dre, The Rolling Stones, Aphex Twin, 50 Cent, Madonna, Robby Williams, Notorious B.I.G., Tupac, Rammstein, Metallica.

Hrm. Vissa menar jag mer än andra.

Oj, glömde Iron Maiden. Och U2. Och Coldplay. Och Travis.

Usch, jag sparkar på en redan död hund då jag säger Travis. Ursäkta.

Nog för att ingen gillar Travis, så jag har ingen att ursäkta åt.

Naaaw.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dhuu. :) Mycket av vad Dylan skrev i början av sin karriär är av kristen natur. Men det är ganska överkomligt antar jag.

Inte för att jag har något emot folk som inte riktigt har ett hum om vad de talar om; men nej, det har de inte. Hans första texter är allt annat än kristna - de behandlar mestadels det dåtida samhället, i klassisk folkmusiksmall. Hans 60-tal var mestadels folkmusik/blues - tills hans pluggade in elguran och körde surrealistisk folkrock, ungefär.

På slutet av 70-talet började allas våran Bob släppa kristna album, men den svackan höll bara i sig till mitten av 80-talet. Jag kan inte påstå att hans 80-tal var särskilt vackert klingade alls, men "Infidels" hjälpte det en bit på vägen.

Hans första texter, åtminstone de texter han skrev själv, kritiserade rätt ofta kristendomens smala väg.

Ah, nuttin' like good ol' Dylanology.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ingen aning om vad du talar om. Skulle förövrigt vilja titulera honom som världens bästa textförfattare, vare sig ni stenar mig eller ej.

Kan inte komma på någon överskattad på rak arm.

Ta det lite lugnt hörre du, skämta bara :P ...vet fan knappt vem han är :)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet diskret: ord.

Lägger till några. Jag är inte bara provokativ, jag menar det.

Oasis, Nirvana, Blur, Pink Floyd, Bob Marley, The Cure, Eminem, Dr. Dre, The Rolling Stones, Aphex Twin, 50 Cent, Madonna, Robby Williams, Notorious B.I.G., Tupac, Rammstein, Metallica.

Hrm. Vissa menar jag mer än andra.

Oj, glömde Iron Maiden. Och U2. Och Coldplay. Och Travis.

Usch, jag sparkar på en redan död hund då jag säger Travis. Ursäkta.

Nog för att ingen gillar Travis, så jag har ingen att ursäkta åt.

Naaaw.

Nirvana är faktiskt så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

franskt 50-tals pop, [...]

Pytt. Möjligtvis av beatnikavkomman som satt och läste franska morgontidningar på fik med en baguette under armen, basker på huvudet och blå-vitrandig skeppartröja, utan att kunna det minsta franska, men det är absolut inget överskattat i fransk 50-talspop!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet diskret: ord.

Lägger till några. Jag är inte bara provokativ, jag menar det.

Oasis, Nirvana, Blur, Pink Floyd, Bob Marley, The Cure, Eminem, Dr. Dre, The Rolling Stones, Aphex Twin, 50 Cent, Madonna, Robby Williams, Notorious B.I.G., Tupac, Rammstein, Metallica.

Hrm. Vissa menar jag mer än andra.

Oj, glömde Iron Maiden. Och U2. Och Coldplay. Och Travis.

Usch, jag sparkar på en redan död hund då jag säger Travis. Ursäkta.

Nog för att ingen gillar Travis, så jag har ingen att ursäkta åt.

Naaaw.

The Rolling Stones?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eddie Meduza. Kommentar överflödig.

Överskattad? Haha!

Säg någon artist som kan skriva så många låtar och sälja så mycket skivor på texter som för det mesta handlar om alkohol, kuk, fitta och liknande?

Han var jävligt underskattad enligt mig. Han gjorde i princip en monopol bland alla raggare som ville lyssna på svensk snusk-rock.

Tror faktist ingen lyssnar på Eddie för att "OJ OJ OJ, hans låtar och texter är det bästa i världen". Folk lyssnar på Eddie dels för han är raggarsymbol och för att han var jävligt egen. Och humor i överflöd.

Och om så många lyssnar på en artist mestadels pga. hans personlighet så är man inte överskattad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...