Jump to content

Överskattade artister/band


Roxxy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gillar inte uppfattningen kring dem.

Den är smått skrattretande, ja. I princip alla som lyssnar på dem är så kallade fjortisar, som skryter över sitt icke-existerande intresse till politik. Roligt är då att Green Day konstant spyr ut politiska budskap. Så är det för SOAD också. Många fjortisar hänger sig deras, ofta politiska, musik.

Jag vet, jag bet... "texten spelar ingen roll i musik", men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HIM, usch Blä Fy...

Metallica, tycker nog dom är bra men inte Världens bästa Heavy metal band som påstås.

Sen sån där Fucking Gangsta' Rap, folk springer mycke runt å lyssnar på sånt crap för att vara Coola fast dom igentligen inte gillar det.

*Rädd*

Vad ska man ta sig till i dagens värld :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vågar du säga Blink 182!? :)

För att det är hans åsikt kanske. :P

---

Alla band och artister som syns i media dygnet runt, går på MTV och ZTV stup i kvarten och så vidare är överskattade i min mening. Undrar hur de skulle låta utan alla apparater de använder vid skivinspelningar. Britney, Green Day, 50 Cent, hej-kolla-på-oss-vi-äger-för-att-vi-sjunger-om-självmord-och-muppiga-tonåringar-band... bluh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är smått skrattretande, ja. I princip alla som lyssnar på dem är så kallade fjortisar, som skryter över sitt icke-existerande intresse till politik. Roligt är då att Green Day konstant spyr ut politiska budskap. Så är det för SOAD också. Många fjortisar hänger sig deras, ofta politiska, musik.

Jag vet, jag bet... "texten spelar ingen roll i musik", men ändå.

Dessa fjortisar, har jag fått en uppfattning om, är i regel tolvåringar som anser sig vara alternativa för att de lyssnar på Green Day. Sedan, när de börjar klä sig svart och skär sig i armarna, går de över till riktig alternativ musik såsom Dimmu Borgir, eller det lite softare Nightwish.

Nej, Green Day i all ära, det har blivigt för mycket centrerat kring just dem, och de har ju egentligen inte något märkvärdigt att komma med.

@Curly

Det var den bästa skildring jag hört om Goth :)

Tillåt mig att dyrka din ande!

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej-kolla-på-oss-vi-äger-för-att-vi-sjunger-om-självmord-och-muppiga-tonåringar-band

Sådana band finns det bra exempel på. KoRn, vilket är ett av mina favoritband, sjunger ofta om mobbing och andra sociala problem många ungdomar utsätts för, och vad som kan komma utav det. De gör i alla fall musiken på ett seriöst sätt, och inte för att verka coola.

Ville bara ha det ur mun.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana band finns det bra exempel på. KoRn, vilket är ett av mina favoritband, sjunger ofta om mobbing och andra sociala problem många ungdomar utsätts för, och vad som kan komma utav det. De gör i alla fall musiken på ett seriöst sätt, och inte för att verka coola.

Ville bara ha det ur mun.

Jovars, finns ju bra exempel på det mesta. Dock så har Korn sålt ut sig, bättre förr. Tacka vet jag plattorna Life is peachy och Korn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana band finns det bra exempel på. KoRn, vilket är ett av mina favoritband, sjunger ofta om mobbing och andra sociala problem många ungdomar utsätts för, och vad som kan komma utav det. De gör i alla fall musiken på ett seriöst sätt, och inte för att verka coola.

Ville bara ha det ur mun.

Det är klart att det finns bra exempel på sådan musik. Det finns bra exempel på allt, vare sig man vill det eller inte.

Jag råkar tycka om sådan musik; Dimmu Borgir, Nightwish, Sonata Arctica, men jag tycker att dessa mer berättar intressanta historier mer än försöker få fram något budskap.

Sedan finns det ju som du säger KoRn som vill göra sig märkvärdiga på detta sätt, som jag också tycker är ett bra band, men... Ja... Det jag vill säga är att det finns för - och nackdelar för allt i vår värld :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här topicen är om överskattade band, inte dåliga.

Tycker att alla band/artister som finns är överskattade.

Inte vidare bra + Stort antal fans/visas i media alldeles för ofta och påstås vara bra = Överskattade.

Så du menar att undergroundartister, med talang, med enbart några få anhängare är överskattad? Pyttsan pojk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shhh.. :)

Don't get me wrong, de är jäkligt bra men inte SÅÅÅ bra om du förstår vad jag menar.

@nor_adde: Hur jag kan säga så? Haha, blink-1822818281821112 kan dra åt helvete, otroligt skönt att ännu ett sådant där skitband är av kartan. De har helt enkelt ridit på Green Days framgång likt andra skitkopior.

@dangerboy: "Ten" låter ju som en enda låt rätt igenom. Fast vem vet, kanske ska ge den en chans till.

@Roxxy: Tupac är allt annat än överskattad, snarare tvärtom. Hans musik är otroligt bred stilmässigt och han hade många högklassiga texter på sin agenda och hade säkert kommit med mycket mer innan han pepprades/försvann/vad ni än tror.

Lite annat att kasta in på Picos omstridda lista;

- Bright Eyes, My Chemical Romance, Bullet For My Valentine, Avenged Sevenfold och all annan emo-dynga som av någon tragisk jävla anledning hyllar band som inte har med dem att göra alls. Hur ska man stå ut med BFMV innan GNR i juni? Cheesus.

- Nickelback & co. Post-grunge var en dålig idé innan den ens kom på tal.

- Eddie Meduza. Kommentar överflödig.

- Vikingarock är helt åt helvete värdelöst. Övriga kommentarer öveflödiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Don't get me wrong, de är jäkligt bra men inte SÅÅÅ bra om du förstår vad jag menar.

@nor_adde: Hur jag kan säga så? Haha, blink-1822818281821112 kan dra åt helvete, otroligt skönt att ännu ett sådant där skitband är av kartan. De har helt enkelt ridit på Green Days framgång likt andra skitkopior.

@dangerboy: "Ten" låter ju som en enda låt rätt igenom. Fast vem vet, kanske ska ge den en chans till.

@Roxxy: Tupac är allt annat än överskattad, snarare tvärtom. Hans musik är otroligt bred stilmässigt och han hade många högklassiga texter på sin agenda och hade säkert kommit med mycket mer innan han pepprades/försvann/vad ni än tror.

Lite annat att kasta in på Picos omstridda lista;

- Bright Eyes, My Chemical Romance, Bullet For My Valentine, Avenged Sevenfold och all annan emo-dynga som av någon tragisk jävla anledning hyllar band som inte har med dem att göra alls. Hur ska man stå ut med BFMV innan GNR i juni? Cheesus.

- Nickelback & co. Post-grunge var en dålig idé innan den ens kom på tal.

- Eddie Meduza. Kommentar överflödig.

- Vikingarock är helt åt helvete värdelöst. Övriga kommentarer öveflödiga.

Bara ett Oasisfan kan säga såna där saker. :)

Själv har man väl ågra man tycker är lite överskatta. Men högst på listan ligger Jennifer Lopez, helt klart. Men vistt håller jag med Pico ångående Nickelback och allt det där. Staind, A, Puddle of Mudd, P.O.D (njae) och dom...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara ett Oasisfan kan säga såna där saker. :)

Själv har man väl ågra man tycker är lite överskatta. Men högst på listan ligger Jennifer Lopez, helt klart. Men vistt håller jag med Pico ångående Nickelback och allt det där. Staind, A, Puddle of Mudd, P.O.D (njae) och dom...

Oasis är också överskattade, eller var åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här topicen är om överskattade band, inte dåliga.

Tycker att alla band/artister som finns är överskattade.

Erm...Om man tycker att ett band är överskattat tycker man väl knappast att det är ett jätte bra band?...eller har jag fel?

Edit: sen e ju Dylan överskattad åxå *tittar mot Siana* :)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...