Jump to content

Negerboll eller chokladboll?


rabarben
 Share

Vad heter det? Chokladboll eller negerboll?  

115 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tänkte skriva "touché" sedan läste jag P-Cs inlägg och tänkte "right on". Sedan läste jag Vice.s inlägg och tänkte "suck, läs P-Cs inlägg".

P-C vet inte vad han pratar om. Tror du att *Napolio Napoleon käkade Napoleon Bakelse...

**fel påpekat av Siana

*Fel påkekat av P-C

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 144
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Potatis, pottatis...

Det jag menade var att du sa att sjömansbiff åts av sjömän och finska pinnar åts av finnar. Nej, det är inte därför de har fått dem namnen. Visst kanske det finns finnar som äter finska pinnar och sjömän som äter sjömans biff men inte att namnen har kommigt pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Potatis, pottatis...

Det jag menade var att du sa att sjömansbiff åts av sjömän och finska pinnar åts av finnar. Nej, det är inte därför de har fått dem namnen. Visst kanske det finns finnar som äter finska pinnar och sjömän som äter sjömans biff men inte att namnen har kommigt pga det.

Du som verkar så insatt i bakelsers histora kan kanske berätta VARFÖR de heter det då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menade var att du sa att sjömansbiff åts av sjömän och finska pinnar åts av finnar. Nej, det är inte därför de har fått dem namnen. Visst kanske det finns finnar som äter finska pinnar och sjömän som äter sjömans biff men inte att namnen har kommigt pga det.

Faktiskt är jag rätt säker på att P-C har rätt. Finska pinnar och sjömansbiff är faktiskt två bra exempel på mat som fått namnet från de som åt dom från början. Som du sa så åt Napoleon antagligen inte bakelsen med hans namn, men sen är ju denna Napoleon rätt känd, eller hur? Och det är otroligt vanligt att döpa mat eller platser efter kända personer. Åt Gustaf Adolf bakelsen med han namn? Troligen inte.

Jag bor i en liten by på östra sidan av Öland och några kilometer söderut finns det en annan by vid namn 'Bredsättra'. När någon äter med handen kallar vi det att man äter med 'Bredsättra-gaffeln', varför? Jo, de i Bredsättra är (ö)kända för att äta med handen vad det än är dom sätter i sig, eller så var det förr när mina föräldrar var yngre. Det har levt vidare ända tills nu och det är ännu en typisk sak som fått sitt namn från de som åt på ett visst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C slår hårt här, och jag måste instämma med att det till den här dagen inte finns några dokumenterade fall, av att negerbollen någonsin innehållit några anatomiska delar från afrikanska män.

Fattar inte vad som inspirerar så många att bevara negerbollen, när de flesta användare på detta forumet föddes minst tio år efter att det blivit politiskt inkorrekt att säga negerboll.

Dessutom förstår jag inte varför nån skulle vilja äta sån sliskig skit. Avskaffa bakverket helt och hållet.

Slutsats: skiter i vilket.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd för dig du :blink:

Varför skulle det vara synd om mig? Måste alla gilla negerbollar? Kom jag åt en känslig nerv på dig där eller? Känner du dig illa tvungen att "tillrättvisa" alla som inte delar din kärlek för bakverk?

Med tanke på att du verkar leva efter någon slags deprimerande kyrkogårdsfilosofi, kan jag dessvärre inte tänka mig att du äter något annat än döda duvor och kattungar. So tell me; vad kacklar du om? Vem är det synd om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det vara synd om mig? Måste alla gilla negerbollar? Kom jag åt en känslig nerv på dig där eller? Känner du dig illa tvungen att "tillrättvisa" alla som inte delar din kärlek för bakverk?

Med tanke på att du verkar leva efter någon slags deprimerande kyrkogårdsfilosofi, kan jag dessvärre inte tänka mig att du äter något annat än döda duvor och kattungar. So tell me; vad kacklar du om? Vem är det synd om?

Men kära du. Nu är det så lille gosse att du inte ska ta allt på så fullt allvar.

Allt som skrivs - tillägnat dig - behöver du inte svara på och dessutom med ett inlägg som är 5 gånger längre.

Det felet du även gör är att kontra med 5-6 frågor som är helt onödiga frågor.

När han skrev att att det var synd om dig så var det sarkastiskt menat. Ex. "Who chares?".

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...