Jump to content

Negerboll eller chokladboll?


rabarben
 Share

Vad heter det? Chokladboll eller negerboll?  

115 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 144
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Vote: Negerboll!

Det har alltid hetat negerboll och kommer alltid att heta det hos mig! Ska nog köpa en tröja på kiviks marknad där det står "Rädda negerbollen".

Om du nu ska låta en tröja säga vad du tycker, låt den då, för guds skull, handla om någonting viktigare.. Typ rädda regnskogen eller nåt skit.. Men gör det inte hur som helst, redig töntstämpel på sånt.

Jag säger chokladboll, finns det folk som tar illa vid sig av negerboll så respekterar jag det, inte så svårt precis..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla är så grymy mogna och tuffa här 'Hehehe orka tycka att det rasistiskt d e så d e juh!'

Slår vad om att ni skulle kalla det chokladboll om ni skulle köpa av invandrar-cafét på hörnet.

Haha :lol:

Låter som mig i 6an, när jag skulle köpa av en någon lite mörkare hyad kvinna så

säger jag: Får jag en Neger...hm.. Choklad boll ^_^

Och hon stirrade sen så här :rolleyes:

:lol:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns inga finnar i finska pinnar heller? Och det finns ingen sjöman i sjömansbiff? :rolleyes:

Av den simpla anledningen att finska pinnar och sjömansbiff är nånting som finnar eller sjömän åt. Negerboll heter negerboll eftersom det ser ut som en boll som är neger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall heta negerboll tycker jag. Chokladboll fick det inte heta för cacao halten var för låg i dem. Och kokosboll fanns redan. Så nu har man bytt namn till svartzkoff bulle eller vad det var, men det är fel tycker jag.

Finskar pinnar då? Det är ju rasistiskt det med. Man kanske ska skapa en poll om det? "Finska pinnar eller pinnar?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...