Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Och då ska vi ju inte prata om Bois supportar! Om vi har någon boisare på forumet har jag en fråga till den snubben. Hur många ramsor har ni egentligen kommit på själva? Vilka har ni inte snott ifrån HIF menar jag? Och varför stod ni tysta hela matchen när HIF gjorde 1-0 på olympia?

Hrm, Landskrona BoIS är en klubb som firade 91-årsdagen den 7 Februari 2006.

Nu har jag inte exakt i huvudet när Helsingborgs IF "startades" men det är långt ifrån 91 år i alla fall.

Tror du helt jävla seriöst att vi skulle ha tagit ramsor från HIF?

Om nu så är fallet att vi har "snott", som du uttrycker dig, så är det DEFINITIVT inte från Helsingborgs IF i alla fall.

Hade du skrikit om ditt motståndarlag gjort mål?

Ni var ju lagom tuffa och käftiga den 6:e April 2002 när vi, rent ut sagt lekte med er totalt.

6-2 Till Landskrona BoIS, som dessutom kom från Superettan året dessförinnan.

Knip igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anar jag en viss ironi? Ursäkta. HIF låg under med 2-0. Vilken annan "klack" som helst skulle deppa ihop och stå tysta tills matchen var slut. Och att HIFs "klack" är ju inte så känd för att vara jättestor.

Och då ska vi ju inte prata om Bois supportar! Om vi har någon boisare på forumet har jag en fråga till den snubben. Hur många ramsor har ni egentligen kommit på själva? Vilka har ni inte snott ifrån HIF menar jag? Och varför stod ni tysta hela matchen när HIF gjorde 1-0 på olympia?

Sen har nog inte Helsingborg kommit på alla deras ramsor själva utan dom har nog kopierat en del också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har nog inte Helsingborg kommit på alla deras ramsor själva utan dom har nog kopierat en del också :)

TACK!

Men dom är fullt upptagna med att tro att dom är bäst på allt och lite till...

Enda anledningen som skulle få mig att se en HIF match är pg.a av ett namn.

H E N R I K L A R S S O N

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TACK!

Men dom är fullt upptagna med att tro att dom är bäst på allt och lite till...

Enda anledningen som skulle få mig att se en HIF match är pg.a av ett namn.

H E N R I K  L A R S S O N

Hehe jag funderar att åka på Helsingborg-Bajen i sommar bara för att se Henke, om han blir spelklar. Jag tror ändå att han tar förnuftet till sig och stannar i Barca ett år till.

@Rabarben: Vad blir det i Bajen-Helsingborg då, kanske som förra året? [HOST]6-2[/HOST]. Konstigt koden funkade inte :)

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jag funderar att åka på Helsingborg-Bajen i sommar bara för att se Henke, om han blir spelklar. Jag tror ändå att han tar förnuftet till sig och stannar i Barca ett år till.

Mest för kännedom är Henke spelklar för HIF och INGET ANNAT.

Han kan inte bryta sitt skriva kontrakt med HIF i nuläget.

Så ja, vi får se Henke hemma igen efter fyra spelade matcher utav HIF, den 17:e Juni rättare sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrm, Landskrona BoIS är en klubb som firade 91-årsdagen den 7 Februari 2006.

Nu har jag inte exakt i huvudet när Helsingborgs IF "startades" men det är långt ifrån 91 år i alla fall.

Tror du helt jävla seriöst att vi skulle ha tagit ramsor från HIF?

Om nu så är fallet att vi har "snott", som du uttrycker dig, så är det DEFINITIVT inte från Helsingborgs IF i alla fall.

Hade du skrikit om ditt motståndarlag gjort mål?

Ni var ju lagom tuffa och käftiga den 6:e April 2002 när vi, rent ut sagt lekte med er totalt.

6-2 Till Landskrona BoIS, som dessutom kom från Superettan året dessförinnan.

Knip igen.

Hahaha! Alltid lika kul att disskutera med boisare eftersom 6-2 alltid kommer fram. Det är ju deras ända argument. Och hälften av alla "rytmer" man hör ifrån Bois är snodda från Bois. Och de är även dåliga kopior. Här tar vi ett litet exempel:

Om jag hade vingar som örnen

Och vaknade med diarré

Så skulle jag flyga till Malmö

Och skita på allt jag hann se, hann se!

En KLASSISK HIF ramsa!

Melodi: Rule britania

Vi är randigt och IP är vårt hem.

Vill ni komma får ni kåddarna i kläm

HAHA! När ni ska kopiera våra ramsor kan ni inte ens göra det bra! Kåddarna i kläm haha!

Den går ju så här egentligen:

Vi e HIF Olympia e vårt hem

Ingen jävel ska få komma hit och ta poäng!

Och du... sundets pärlas fina fotbolls förening startade 1907!

@Gizmo: Alla lag snor ramsor... men inte från deras största rivaler!

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Alltid lika kul att disskutera med boisare eftersom 6-2 alltid kommer fram. Det är ju deras ända argument. Och hälften av alla "rytmer" man hör ifrån Bois är snodda från Bois. Och de är även dåliga kopior. Här tar vi ett litet exempel:

Om jag hade vingar som örnen

Och vaknade med diarré

Så skulle jag flyga till Malmö

Och skita på allt jag hann se, hann se!

En KLASSISK HIF ramsa!

Melodi: Rule britania

Vi är randigt och IP är vårt hem.

Vill ni komma får ni kåddarna i kläm

HAHA! När ni ska kopiera våra ramsor kan ni inte ens göra det bra! Kåddarna i kläm haha!

Den går ju så här egentligen:

Vi e HIF Olympia e vårt hem

Ingen jävel ska få komma hit och ta poäng!

Och du... sundets pärlas fina fotbolls förening startade 1907!

@Gizmo: Alla lag snor ramsor... men inte från deras största rivaler!

Hahaha! Alltid lika kul att disskutera med boisare eftersom 6-2 alltid kommer fram. Det är ju deras ända argument. Och hälften av alla "rytmer" man hör ifrån Bois är snodda från Bois. Och de är även dåliga kopior. Här tar vi ett litet exempel:

Ehh "ok". Och du har koll på läget ser jag.

Nej men seriöst, om vi nu ska ha en disskusion, då måste man väl få använda sig utav argument?

Sen vad det är för argument kan ju vara irrelevant.

Haha, vadå snodda? Som jag sa innan, vi har funnit i 91år. Hur länge har Helsingborgs IF funnits?

Om jag hade vingar som örnen

Och vaknade med diarré

Så skulle jag flyga till Malmö

Och skita på allt jag hann se, hann se!

En KLASSISK HIF ramsa!

OK. Vad duktigt......:mellow:

Melodi: Rule britania

Vi är randigt och IP är vårt hem.

Vill ni komma får ni kåddarna i kläm

Har jag aldrig hört så det tänker jag inte kommentera.

Och du... sundets pärlas fina fotbolls förening startade 1907!
JA, men är det Helsingborgs IF då? NEJ!

@Gizmo: Alla lag snor ramsor... men inte från deras största rivaler!

Största rivaler?

OK! Du har koll på läget ja, sammanlagt har Landskrona spelat fler allsvenska säsonger än HIF, därför är MALMÖ FF Landskronas "värsta rivaler".

INTE NI.

Ni är typ som piss i missisippi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh "ok". Och du har koll på läget ser jag.

Nej men seriöst, om vi nu ska ha en disskusion, då måste man väl få använda sig utav argument?

Sen vad det är för argument kan ju vara irrelevant.

Haha, vadå snodda? Som jag sa innan, vi har funnit i 91år. Hur länge har Helsingborgs IF funnits?

OK. Vad duktigt......:mellow:

Har jag aldrig hört så det tänker jag inte kommentera.

JA, men är det Helsingborgs IF då? NEJ!

Största rivaler?

OK! Du har koll på läget ja, sammanlagt har Landskrona spelat fler allsvenska säsonger än HIF, därför är MALMÖ FF Landskronas "värsta rivaler".

INTE NI.

Ni är typ som piss i missisippi.

Men tror du verkligen att dom skjöng samma ramsor för 91 år sen eller som dom gjorde nu?

Eller vad säger du ska vi brista ut i Heja bois!

Heja bois! (klapp klapp klapp)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men tror du verkligen att dom skjöng samma ramsor för 91 år sen eller som dom gjorde nu?
Nej, var påstår jag det konkret? :mellow:

Eller vad säger du ska vi brista ut i Heja bois!

Heja bois! (klapp klapp klapp)

Får en viss känsla utav att du har slut på argument...

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en grej du skrev däruppe!

Hade du skrikit om motståndarlaget gjort mål=

Kanske inte just då men jag hade iallafall inte stått tyst hela matchen. Så jävla MFF-style så det inte är sant. Sen tycker jag för övrigt att det var synd att bois åkte ner... inte om supportrarna utan för att jag saknar alla derbyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en grej du skrev däruppe!

Kanske inte just då men jag hade iallafall inte stått tyst hela matchen. Så jävla MFF-style så det inte är sant. Sen tycker jag för övrigt att det var synd att bois åkte ner... inte om supportrarna utan för att jag saknar alla derbyn.

Det är fan mer disskution om supportarna än fotbollen! Vi får se idag om MFF slår häcken! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har vi en beskrivning på Djurgårdens fans som är helt borta i skallen.

Eftersom vi vann Allsvenskan förra året så är det inte så konstigt att vi anser oss vara bäst.

Tills premiären i alla fall.

Hoppas att vädret blir lite bättre än det varit hitills.

Perfekt med match på påsklovet :mellow:

Har hört att 18 000 är sålda redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså. Har läst lite o jag är också (givetvis) BoISare.

Ang. att 6-2 alltid kommer upp är väl att det var så mkt. snack om det innan? Allsvensk premiär o HIV, förlåt. HIF skulle krossa allt motstånd. Tyvärr var det lite svårt för dom denna soliga vårdag o Sören Cratz gick med tunga steg mot bussen senare (jag var vid omklädningsrummen efteråt o gav honom en hälsning) :mellow: Men HIFare kan ju inte säga något om detta. Vinst är vinst. Men 6 mål är inte normalt. Mot ett lag som skulle vara bättre men är de bättre då? Var det bättre på Olympia på hösten? 2-3 blev det då.

Landskronas ramsor ja.. Är de så att de ska kanske copyright-skydda dem? Ja menar, alla ramsor har de flesta lag liknande.. Olé olé o liknande.

Sen så vet jag inte hur det står till med HIFs ekonomi, men jag vet att era supportrar gick i äkta barncancerfond-anda o skramlade med bössor för att stödja klubben så dom kommer på rätt köl igen. Fast, hur tänker HIF. Ni sparkade Cratz men betalade ut lön LÅNGT efteråt för att ta en U-tränare i klubben. Skulle inte förvåna mig om ni la sådär 50 000:- i månaden än till Cratz, är ej insatt.

Däremot vet jag att BoIS gjorde en 6-0 seger i förrgår mot Mjällby. Dom är stora favoriter i S1:an o nog vill väl HIF se oss i Allsvenskan så ni får mer publikintäckter?

Avslutar med ett par väl valda ord:

Aldrig hata, bara älska!

FORZA RANDIT!

O jag heter Söderstjerna i efternamn :huh:

Redigerad av JockeSoder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså. Har läst lite o jag är också (givetvis) BoISare.

Ang. att 6-2 alltid kommer upp är väl att det var så mkt. snack om det innan? Allsvensk premiär o HIV, förlåt. HIF skulle krossa allt motstånd. Tyvärr var det lite svårt för dom denna soliga vårdag o Sören Cratz gick med tunga steg mot bussen senare (jag var vid omklädningsrummen efteråt o gav honom en hälsning) :huh: Men HIFare kan ju inte säga något om detta. Vinst är vinst. Men 6 mål är inte normalt. Mot ett lag som skulle vara bättre men är de bättre då? Var det bättre på Olympia på hösten? 2-3 blev det då.

Landskronas ramsor ja.. Är de så att de ska kanske copyright-skydda dem? Ja menar, alla ramsor har de flesta lag liknande.. Olé olé o liknande.

Sen så vet jag inte hur det står till med HIFs ekonomi, men jag vet att era supportrar gick i äkta barncancerfond-anda o skramlade med bössor för att stödja klubben så dom kommer på rätt köl igen. Fast, hur tänker HIF. Ni sparkade Cratz men betalade ut lön LÅNGT efteråt för att ta en U-tränare i klubben. Skulle inte förvåna mig om ni la sådär 50 000:- i månaden än till Cratz, är ej insatt.

Däremot vet jag att BoIS gjorde en 6-0 seger i förrgår mot Mjällby. Dom är stora favoriter i S1:an o nog vill väl HIF se oss i Allsvenskan så ni får mer publikintäckter?

Avslutar med ett par väl valda ord:

Aldrig hata, bara älska!

FORZA RANDIT!

O jag heter Söderstjerna i efternamn :wub:

Mycket väl valda ord Jocke.

Detta är bara att läsa och försöka minna sig tillbaka till den tiden... :mellow:

Nej men seriöst, här har ni fullständig information om läget utav en väldigt bra kamrat till mig, Jocke =).

Jocke, bör vi nämna att folk kanske inte förstår innebörden utav namnet Söderstjärna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Eftersom vi vann Allsvenskan förra året så är det inte så konstigt att vi anser oss vara bäst.

Tills premiären i alla fall.

Hoppas att vädret blir lite bättre än det varit hitills.

Perfekt med match på påsklovet  :mellow:

Har hört att 18 000 är sålda redan.

18.000 sålda till eran HEMMA match.. Ellerhur? Ni möter hammarby, inte så konstigt.

Alltså, ingen premiär. :huh:

Sen skulle jag gärna se er, få 23.000 mot GEFLE.

tihi.

Redigerad av PlusFourtyFour
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jocke, bör vi nämna att folk kanske inte förstår innebörden utav namnet Söderstjärna?

Hej du A.A!

Tycker det är på en låg nivå men man får ta o svara folk som de svarar en.

1.Först o främst så stavas det Söderstjerna:)

2.Så tror jag fotbollsintresserade vet vad efternamnet är. Speciellt HIFare. Vem minns inte Olympia -94 när man var grabb o Håkan Söderstjerna först rundade Landslagsbacken Rolle Nilsson för att sen runda målvakten. 0-1 målet var ett faktum för 18 åringen o det blev oxå just 0-1. Teknik! Till saken hör att han bara har en arm så kanske fler vet vem det är. Har spelat som proffs i Singapore, Danmark o senast Norge för att nu komma hem till BoIS.

FORZA RANDIT!

Redigerad av JockeSoder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...