Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

Varför tror du att jag har kapaciteten att övertala 5 miljarder människor? Man måste börja någonstans.

Eh, vad? Du sa att du vill övertala mig för att "intelligenta människor ska få en bättre framtid". Jag frågade varför de skulle få en bättre framtid om du övertalade mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
Någon som såg SVT-debatten nyss om Intelligent Design? Det blir så patetiskt när bibelförespråkare debatterar mot vetenskapsmän.

Tyvärr har vi ingen vetenskapsman här på forumet som kan debattera mot Xoggy.

Dock vettiga personer i allmänhet, så.

Jag tror på Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftar främst på evolutionsdebatten, där äger han, fast att han har fel.

GUD ÄR FASCIST, GUD ÄR RASIST!

GUD GILLAR INTE FATTIGA, GUD GILLAR INTE SVARTINGAR!

Hrm, jag visste inte vad ni talade om, men, ehm, ja, typ, öhm, he...

GUD KAN INTE KÄNNA, INTE TÄNKA, INTE GILLA

INTE VARA, INTE ÄGA, INTE STYRA, INTE STRAFFA

Så, ehm, tja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait! Vad är "Intelligent Design"?

http://www.urbandictionary.com/define.php?...elligent+design

1. A n00bish, pseudo-science religious theory that advocates that some phenomenon are just too complicated to be explained by science alone, and therefore God, or an intelligent designer must exist.

2. Excrement.

Dude, I made such an intelligent design in the pot this morning!

Läs här också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.urbandictionary.com/define.php?...elligent+design

1. A n00bish, pseudo-science religious theory that advocates that some phenomenon are just too complicated to be explained by science alone, and therefore God, or an intelligent designer must exist.

2. Excrement.

Dude, I made such an intelligent design in the pot this morning!

Läs här också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design

Thank you, dudah. Har läst igenom artiklarna på wikipedia och det var faktiskt väldigt intressant.

"USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha :ermm:

Xogede: Är inte speciellt sugen på gluefox.com, men får väl läsa igenom vad han har skrivit också, för rättvisans skull. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thank you, dudah. Har läst igenom artiklarna på wikipedia och det var faktiskt väldigt intressant.

"USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha :ermm:

Xogede: Är inte speciellt sugen på gluefox.com, men får väl läsa igenom vad han har skrivit också, för rättvisans skull. :(

Flying Spaghetti-monsterism är typ det bästa som finns. Helt underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"USA har också uppstått en motrörelse i satirisk form. Man använder samma argumentationsteknik som ID-förespråkarna, men hävdar att allting skapades av ett flygande spagettimonster. Grundaren Bobby Hendersson har i ett antal öppna brev till Kansas skolstyrelse krävt att ev. undervisning i ID också skall behandla hans ID-liknande teori. Hans hemsida har på bara några månader blivit ett nytt internetfenomen och har miljontals besökare." Haha :ermm:

Skillnaden är ju att ID-teorin i sig inte tar ställning till vem Skaparen är.

Den fungerar alltså som en "motteori" mot evolution, och argument mot evolution är argument för ID. De är däremot inte argument för någon speciell Skapare, som denna "teori" framhåller.

Hm. Jag kanske ska publicera min fågelskit-teori.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför det?

Bla, bla, religion föder krig, yada, yada och annat bullshit ateister tuttar i varandra och inte riktigt kan inse skönheten i tilltro. Men whatever floats your boat.

Tro inte att jag står på din sida, dock, du är också dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...