Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

-_- Vrede Vrede. :o

Fick nyss veta att en grupp muslimer har slagit sönder en gravsten till en jätte känd persisk poet(Amade Shamlo). VARFÖR? För att muslimer är ett jävla idiotiska, patetiska människor! Varför en poet kan man fråga? För att en annan jävel har sakt att snubben är en poet och snackar om politiska saker.

HARAM HARAM JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD ALLAH AKBAR

patetiska jävlar, en annans snubbes graavsten har också slagits sönder. Varför? Han var med i en film under shahens tid där två människor blir kära och gör en road trip genom iran, ett ställe blir de uh "intima" inte för att man ser något, men alltså en vanlig "hollywood" film. Därför ska man slå sönder gravstenar.

Och vad är mer patetiskt, fyfan idioter är att de svart hyademänniskorna som är idag muslimer var alla slavar åt en arab! Och sedan såldes de.

STACKARS ER! Börja fatta! Rädda mänskligheten! Sätt stopp för Islam NU!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den som accepterar islam som sin religion är helt sinnesrubbad enligt mig.

Allah kommer straffa dig från ovan! Du kommer bli stenad din jävel! :shifty:

Där är inget fel med att vara muslim! Kvinnor bör inte visa sig för mycket! Kvinnan är bara en mutation av mannen, därför bör dom bära slöja! Dom får inte rösta... Det är ju kvinnor... Hur hade samhället sett ut om kvinnor hade sprungit runt och röstat? Det hade ju varit helt bedrövligt! NER MED KVINNORNA! Männen skall regera!

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärt om. Problemet är att de som är infekterade med religionpsykos går omkring och "sprider ordet" angående alla sina religioner, vilket är högst oacceptabelt.

Titta dock in här för att skriva något annat:

Ordet Jesus Kristus (Iessous Christos) härstammar från grekiskans Archieros Megistos, vilket betydet Stor byggare av broar, med andra ord, huvudpräst (som bygger broar till himlen åt folket). Detta var den titel som Gaius Iulius Caesar bar, liksom alla romerska kejsare som härskade efter honom.

Caesar fick titeln då Augustus år 29 F.Kr när han lät bygga ett tempel åt Iulius Caesar (Divus Iulius), som sågs som huvudpräst (Jesus Kristus), samt gud och frälsare i över 250 år. Denna akt betecknade begynnelsen för den sed där romerska kejsare tilltalades vid titel, Iessous Christos.

Så.... den Jesus vars namn var Caesar var den Jesus som korsfästes, kejsar Augustus var den Jesus som "återuppstod" (alltså den nye kejsaren, helt enkelt), kejsar Vitellius var den Jesus som piskades, torterades och släpades naken genom ett torg, kejsar Domitianus var den Jesus som "frestades" av "djävulen", och så vidare, och så vidare...

Alla kejsare hade titeln Jesus Kristus till den dag då Gratian blev kejsare, som var ett galet missfoster.

Påven idag har kejsartiteln Pontifex Maximus (som, liksom den grekiska titeln, betyder stor byggare av broar, med andra ord: snickare), alltså huvudpräst, Archieros Megistos, Iessous Christos.... Jesus Kristus. Så påven är egentligen en Jesus. Tragiskt nog har denna tradition hållit på så pass länge att nutidens romerska kejsare (påven och till viss del andra huvudpersoner i Vatikanen) har glömt bort att det är påven själv som är Jesus. Det har någon anledning blivit en fiktiv person utav Jesus Kristus, konstigt nog har även titeln blivit till ett namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärt om. Problemet är att de som är infekterade med religionpsykos går omkring och "sprider ordet" angående alla sina religioner, vilket är högst oacceptabelt.

Titta dock in här för att skriva något annat:

Ordet Jesus Kristus (Iessous Christos) härstammar från grekiskans Archieros Megistos, vilket betydet Stor byggare av broar, med andra ord, huvudpräst (som bygger broar till himlen åt folket). Detta var den titel som Gaius Iulius Caesar bar, liksom alla romerska kejsare som härskade efter honom.

Caesar fick titeln då Augustus år 29 F.Kr när han lät bygga ett tempel åt Iulius Caesar (Divus Iulius), som sågs som huvudpräst (Jesus Kristus), samt gud och frälsare i över 250 år. Denna akt betecknade begynnelsen för den sed där romerska kejsare tilltalades vid titel, Iessous Christos.

Så.... den Jesus vars namn var Caesar var den Jesus som korsfästes, kejsar Augustus var den Jesus som "återuppstod" (alltså den nye kejsaren, helt enkelt), kejsar Vitellius var den Jesus som piskades, torterades och släpades naken genom ett torg, kejsar Domitianus var den Jesus som "frestades" av "djävulen", och så vidare, och så vidare...

Alla kejsare hade titeln Jesus Kristus till den dag då Gratian blev kejsare, som var ett galet missfoster.

Påven idag har kejsartiteln Pontifex Maximus (som, liksom den grekiska titeln, betyder stor byggare av broar, med andra ord: snickare), alltså huvudpräst, Archieros Megistos, Iessous Christos.... Jesus Kristus. Så påven är egentligen en Jesus. Tragiskt nog har denna tradition hållit på så pass länge att nutidens romerska kejsare (påven och till viss del andra huvudpersoner i Vatikanen) har glömt bort att det är påven själv som är Jesus. Det har någon anledning blivit en fiktiv person utav Jesus Kristus, konstigt nog har även titeln blivit till ett namn.

Vem är det egentligen som är "infekterad"? (De flesta) kristna har, precis som alla andra, gått i skolan och fått höra ateisternas argument. (De flesta) ateister däremot, har aldrig gått i kyrkan och har haft tid på sig att bygga upp en hel del fördomar mot kristendomen, som hos några har övergått till ett rent hat. Att man "sprider ordet" är det enda rätta, så att ateister får höra vad vi har att säga, och kanske ger upp vissa av sina fördomar. Eller anser du att bara de som följer den "rätta" religionen (=ateism) har rätt att uttrycka sig?

Angående ditt andra påstående: ordet Christos betyder "den smorde", och inget annat. Jag förstår att du inte kan grekiska (det kan inte jag heller), och att många grekiska ord därför låter lika för dig. Men att påstå att orden betyder samma sak bara på grund av det, är bara dumt. Om man dessutom kollar noga på orden, ser man att de bara har 5 bokstäver gemensamt, och 3 olika. Påståendet att de skulle betyda samma sak är alltså likvärdigt med att påstå att "fåglarna" och "reglerna" är samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror på den för den låter mycket logisk i mina öron. Ungefär som att blommor utvecklas från frön. Ja, jag vet att det inte är samma sak. Men det är samma princip.

Nej, det är inte samma princip. Du vet att blommor uvecklats från frön eftersom vetenskapen (och antagligen även du) har observerat det. Det finns dock många ologiska saker i evolution, som t ex att liv har uppstått genom slump, när människan ännu inte har lyckats framställa ett enda fungerande protein.

Dessutom är det ingen som har påstått att Bibeln är "logisk" eller "vetenskaplig", men tillåt mig citera min egen signatur: "Who said your logic should be your king?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är det egentligen som är "infekterad"? (De flesta) kristna har, precis som alla andra, gått i skolan och fått höra ateisternas argument. (De flesta) ateister däremot, har aldrig gått i kyrkan och har haft tid på sig att bygga upp en hel del fördomar mot kristendomen, som hos några har övergått till ett rent hat. Att man "sprider ordet" är det enda rätta, så att ateister får höra vad vi har att säga, och kanske ger upp vissa av sina fördomar. Eller anser du att bara de som följer den "rätta" religionen (=ateism) har rätt att uttrycka sig?

Angående ditt andra påstående: ordet Christos betyder "den smorde", och inget annat. Jag förstår att du inte kan grekiska (det kan inte jag heller), och att många grekiska ord därför låter lika för dig. Men att påstå att orden betyder samma sak bara på grund av det, är bara dumt. Om man dessutom kollar noga på orden, ser man att de bara har 5 bokstäver gemensamt, och 3 olika. Påståendet att de skulle betyda samma sak är alltså likvärdigt med att påstå att "fåglarna" och "reglerna" är samma sak.

Samma sak som att YHWH, eller Yahweh, blev till Jehova.

Seriously, wtf <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak som att YHWH, eller Yahweh, blev till Jehova.

Seriously, wtf :blink:

Va? ;)

Skillnaden är att Jehova är en översättning av Yahweh. Men då megistos (μέγιστος) betyder "mest" eller "maximum"/"maximal", medan Christos betyder "den smorde", antar jag att det är två helt olika ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lilla Xemtoth... Ateism är ingen religion. Och att jag säger så grundar jag på detta:

Eller anser du att bara de som följer den "rätta" religionen (=ateism) har rätt att uttrycka sig?

...jag heter faktiskt Xogede.

Att kalla ateism för en religion kanske inte var helt rätt - trots att vissa ateister utövar "ateism" (eller snarare religionshat) på ett sätt som är mycket likt vad katolikerna gjorde under medeltiden.

Det skulle snarare ha stått "Eller anser du att bara de som har de "rätta" åsikterna (ateister) har rätt att uttrycka sig?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? :lol:

Skillnaden är att Jehova är en översättning av Yahweh. Men då megistos (μέγιστος) betyder "mest" eller "maximum"/"maximal", medan Christos betyder "den smorde", antar jag att det är två helt olika ord.

Jo, men jag påstod aldrig att det var en direkt översättning.

Ordet megistos syftar ju mer på "huvud" som i "huvudpräst", ÄVEN kallat Iessous Christos.

Äh, jag vet inte ens varför jag anstränger mig. Din kristuspsykos hindrar dig från att handla rationellt eller ens ta in den information jag presenterar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men jag påstod aldrig att det var en direkt översättning.

Ordet megistos syftar ju mer på "huvud" som i "huvudpräst", ÄVEN kallat Iessous Christos.

Äh, jag vet inte ens varför jag anstränger mig. Din kristuspsykos hindrar dig från att handla rationellt eller ens ta in den information jag presenterar.

Nej, men du påstod att orden betydde ungefär samma sak.

Jag kan inte se vad ordet "huvud-/mest/maximal" skulle kunna ha för gemensamt med ordet "den smorde".

Detta har jag försökt säga flera gånger: Varför anstränger vi oss egentligen? Ingen av oss kommer ändå, som ett resultat av denna diskussion, att överge sin övertygelse. Och det gäller oss båda, oberoende av vem som skulle ha rätt. Jag har lika mycket "kristuspsykos" som du har "evolutionspsykos". Skillnaden är bara den att jag accepterar din åsikt, medan du inte accepterar min.

EDIT: Jag hittade en intressant sida: http://www.genesis.nu/faq/

Där finns svar på många av era frågor.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...