Jump to content

Musik, bättre förr?


P1rsson
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad tror ni detta kan bero på då? Att alla "smarta" texter redan är upptagna? Att alla rökte på med något magiskt gräs förr när dom skrev sina texter? :'(

För att ni är för dumma för att inte gräva djupare i dagens musikscen.

Vill ni ha nyskapande? DOTSHOP, fellas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket år bildades Pet Shop Boys, någon?

Internet min kära. Nu ska vi se, nu går jag in på en sida här. Jaha här ser vi. 1981. Samma år som Mötley Crüe, intressant.

För att hålla mig till den hära tråden säger jag. Ja jag tycker musiken var bättre förut, men ändå lyssnar jag mest på musik från våran tid. Hur kommer det sig?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar 80-tals musiken :lol:;);)

Samma här. När Vice City kom, insåg jag vilket underbart årtionde det var. Dock inte rockmusiken utan dom ändra sköna låterna som var på..hmm flas och wave tror jag kanalerna hette.

tänker självklart på de underbara:

the Buggles - Video killed the radiostar

Nena - 99 luftballons

Kim Wilde - Kids in America

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att ni är för dumma för att inte gräva djupare i dagens musikscen.

Vill ni ha nyskapande? DOTSHOP, fellas!

Det kan faktiskt ligga något i det. Tror det är svårare att "upptäcka" musiken idag då det ända dom spelar på radion är Britney Spears och Simple plan. Så vitt jag vet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan faktiskt ligga något i det. Tror det är svårare att "upptäcka" musiken idag då det ända dom spelar på radion är Britney Spears och Simple plan. Så vitt jag vet iaf.

Vi lever i den tredje vågen - informationsöverflödets generation - och du kommer och säger att det är svårt att upptäcka musik pga. att det spelas dålig på radion?

Betoning på radion.

Well, egentligen ligger det någonting i det - ofta man kan slå på radion och bli glad -, men det hela handlar ju om utvecklat intresse; sen så kan man ju diskutera vare sig man skulle gilla eller inte gilla radiomusiken, om den nu mot alla odds faktiskt skulle VARA bra, iom. den identitetssökning och obskyrhet man strävar efter i sitt musiklyssnande. Men det är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, tycker 80-tal känns så oseriöst på något sätt  ;)

Men det är grymt bra!

Hmm.. jo, det är faktiskt min åsikt också. Älskar ioförsig all möjlig flummig musik..(Günther, David Hasslehoff, listan kan göras lång men det har jag verkligen inte tid med ;) )

Men satan i gatan.. det var verkligen inte meningen att dubbelposta :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...