Jump to content

Musik, bättre förr?


P1rsson
 Share

Recommended Posts

"System of a down" når långt över knäna på både många gamla artister....

Jag har precis haft en redovisning innom ämnet & kan med god marginal säga att de har åsikter & kritiserar samhället på ett satiriskt sätt!

Ni kanske inte tycker det, men jag säger en sak: Lyssna på texten!

Då säger ni kanske: Orka, dom är kassa! och Det är just detta jag vill bevisa... inte att som är kassa utan att dagens ungomar lyssnar på musik, & inte på text... till en början...

Jag menar; vem kan inte texten på sin favoritlåt? & jag säger bara en sak: Läs mitt arbete....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Va?

Det gjordes bäst musik på åttiotalet-tidiga nittiotalet enligt mig. Kulmen utav bra pop. Nuförtiden tycker jag att alla artister/band jag gillar börjar bli något gamla, t.ex. Oasis och Metallica verkar ha förlorat intresset, men det är väl troligen som sagt åldern som tar ut sin rätt.

Annars har den ofta så vise skribb rätt också.

Duh, vad jag menade var att nu har alla artister kommersionaliserats. Nu kan man köpa SOAD-tröjor, Marilyn Manson-musmattor eller Rammstein-plånböcker i varje gatuhörn. Kort sagt: Musiker har blivit för giriga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musiken var bättre förr! Helt klart...

Metallica, Death, Slayer osv.... :'(

Håller med dig till 100%

Hip hop och sånt är ingen musik. Eller det kallas det idag kanske. Men det är bara några jävlar kolsäckar som PRATAR(inte sjunger) en massa skit om deras jävla negerliv och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig till 100%

Hip hop och sånt är ingen musik. Eller det kallas det idag kanske. Men det är bara några jävlar kolsäckar som PRATAR(inte sjunger) en massa skit om deras jävla negerliv och skit.

Please... inget musikkrig här nu. Men 80-talet och Bob Marley är riktigt brau musik! Och hammerfall och... ja kan inte skriva allt som är bra! Man blir så lugn när man lyssnar på Bob Marley. Och rytmerna är så bra. Och det är så lätt att sjunga med i låtarna. Det kallar jag musik!

*gömmer mig*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig till 100%

Hip hop och sånt är ingen musik. Eller det kallas det idag kanske. Men det är bara några jävlar kolsäckar som PRATAR(inte sjunger) en massa skit om deras jävla negerliv och skit.

Ja, för inavlade hillbillies som står och SKRIKER (inte sjunger) är såååå mycket bättre..

OBS. Ironi

När ska puckon som du inse att folk har olika smak?

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig till 100%

Hip hop och sånt är ingen musik. Eller det kallas det idag kanske. Men det är bara några jävlar kolsäckar som PRATAR(inte sjunger) en massa skit om deras jävla negerliv och skit.

Jag hoppas ärligt talat att du dör. Inte nog med att du ger hårdrockare dåligt rykte, du är en skam för mänskligheten.

Ace: Wow, du sänker dig till hans nivå. Du borde inte öppna truten själv direkt.

T: Ja. Vet inte hur det står till med andra musikstilar, men gällande hårdrock och metal var det absolut bättre förr. Bra produktion på skivorna, sån't sound som på Metallicas Ride the Lightning eller Slayers Reign in Blood får man inte längre. Nuförtiden får man bara finputsad smörja på varje skiva, t.o.m. på många death metal-skivor som ska vara så jävla br00tal.

Det enda bra bandet på senare tid är Strapping Young Lad. De andra kan hänga sig, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ace: Wow, du sänker dig till hans nivå. Du borde inte öppna truten själv direkt.

Inse ironin, jag lyssnar själv på rock till viss del, försöker bara få honom att fatta att folk har olika smak och ser på saker på olika sett.

Edit: Uttrycker mig jäkligt dåligt, är grymt trött och barnslig idag..

Blir bara så jäkla trött på allt prat om vilken musikstil som är bäst..

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, för inavlade hillbillies som står och SKRIKER (inte sjunger) är såååå mycket bättre..

När ska puckon som du inse att folk har olika smak?

Jag skiter väl i bögar som du som säger till mig en massa saker jag ska inse. Jag har rätt,så är det bara! BÖRJA LYSSNA PÅ RIKTIG MUSIK FÖR FAN!

post-24-1143566480_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inse ironin, jag lyssnar själv på rock till viss del, försöker bara få honom att fatta att folk har olika smak och ser på saker på olika sett.

Det finns ingen ironi i det hela. Det enda din s.k. "ironi" gör är att lägga till mera bränsle på ett redan enormt bråk. Om ingen får för sig att sluta sjunka till femåringars nivåer när det gäller musik, kommer alla musikbråk ni verkar hata så mycket aldrig ta slut. Den enda som verkligen är vettig nog att inte förolämpa endera sidorna vad jag märkt, är okka. All heder åt honom.

@antflaxx: För det första, är det omöjligt att genom Ace's inlägg dra slutsatsen att han är bög. Du drar tydligen förutfattade meingar baserade på ingenting, vilket ger dig en trovärdighet under noll.

För det andra: Du är totalt ignorant, du kan inte tänka utanför din så in i helvete lilla bubbla (det skrämmer mig faktiskt), du behöver växa upp.

För det tredje: Du uttrycker dig på ett sätt som skulle få min lillasyster att skratta. Hon är elva år. Mitt råd är att du antingen sticker eller gör en radikal u-sväng i ditt betéende, annars kommer du bli hatad av alla här. Självklart bara en gissning, men jag tror jag har ganska bra stöd för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart var det bättre förr... när artisternas kvalitet oftast kunde bestämmas efter hur nära 27-årsåldern de dog...

kanske är det PIONJÄRERNA som är bäst, helt enkelt.

testar min teori på lite olika musiker:

Robert Johnson, skaparen av Delta-bluesen, är ju bäst... fast han dog 1937...

Johnny Cash och Elvis Presley, som byggde broar mellan rock 'n roll och country är ju bäst... även om jag inte ens gillar Elvis särskilt mycket måste man ju erkänna att han är BRA!

Bob Dylan, som ju i princip skapade den moderna rocken, har inspirerat i princip alla efterföljande musiker.... och han är ju ändå bäst!

The Beatles, som byggde broar mellan pojkband och rock, och dessutom gjorde LSD-inspirerad psykedelisk rock stor.... ÄR JU BÄST!

Jimi Hendrix, som visade oss hur man ska använda elgitarren, är ju bäst...

Janis Joplin, som visade oss att vita kvinnor också kan sjunga blues... ja, ni har fattat poängen....

och då har jag ändå slutat innan jag ens har kommit fram till 70-talet, även om bra musik faktiskt har gjorts in på 2000-talet (mest tack vare att Johnny Cash och Bob Dylan har blivit så långlivade).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ingen ironi i det hela. Det enda din s.k. "ironi" gör är att lägga till mera bränsle på ett redan enormt bråk. Om ingen får för sig att sluta sjunka till femåringars nivåer när det gäller musik, kommer alla musikbråk ni verkar hata så mycket aldrig ta slut. Den enda som verkligen är vettig nog att inte förolämpa endera sidorna vad jag märkt, är okka. All heder åt honom.

Varför skulle jag snacka skit om en musikstil som jag lyssnar på?

Visst, jag föredrar hiphop, men jag hatar musikkriget jag med.

Jag ber om ursäkt för att jag sa det första som dök upp i huvudet på mig..

Och den största anledningen till att jag blev sur var att han var rasistisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...