Jump to content

Självmord


Plaisir
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg
.man kan ju alltid försöka tänka som så att dom som tar självmord inte mådde bra av att leva och äntligen har fått lite frid i sin själ..

/ständigt suicidal..

Jo, det kanske är bättre för själva personen som begick självmordet. Men det är ju inte bättre för nära och kära. Men jag förstår hur du menar, bättre för nära och kära på ett sätt. Men avsaknaden finns ju kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på samma stadie som chiligr ungefär.

Min gammel farfar och min gammelmorfar dog innan jag föddes, så de träffade jag aldrig.

Min gammelmormor dog när jag var 5 - 6 år, kommer ihåg att jag saknade henne något så förbannat, hon var min och min äldsta kusins, vad ska man säga, vi gillade henne otroligt mycket, hon satt med oss och berättade historier, sjöng för oss osv.

Hon var en klok gammal dam ;) .

Jag minns när jag ramlade av gungan som liten, alla föräldrar plus mormor och morfar blev ojjiga och undrade om jag hade skadat mig osv. Min gammelmormor var iskall, tog bara en godisbit i handen och gick fram till mig och höll fram godiset, vipps så reste jag mig upp och åt upp godiset, ett exempel på hennes klokhet :(

När jag blev lite äldre så miste jag min gammelfarmor, då var jag väl 7 - 8, hon hade det svårt på slutet så man var inte lika nere när hon dog, för det var en befrielse för henne minns jag.

Det är de enda nära jag misst.

Editerade in nya minnen hos min gammel mormor ^^,

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har väl inte varit så drabbad direkt av sorger. Min farmor dog i en bilolycka innan jag ens var påtänkt (när min far var liten) och annars lever väl mina släktingar. Däremot har min låtsasfarsas pappa gått bort vilket kändes förstås.

Men jag har inte haft några vänner eller liknande som gått bort, inte vad jag vet iallafall.

Colan: Starkt att du stod på dig och mår bra idag. ;):(:D

Redigerad av SAAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips: Hon kom säkert till ett bättre ställe än det vi kallar Jorden. Om hon nu var en snäll flicka.

Hämskt med dom som tar självmord. Självklart ska det väl också vara bra människor.

Tänk om dom ångrade sig efter dom tagit självmordet, sen blir dom någon osalig ande.

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...