Jump to content

Självmord


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Jag är säker på att det finns flera djurs liv som är värda mer än vissa människor... t.e.x. djurplågares liv anser jag som ingenting värt, låt dom dö, vem fan bryr sig.

Men alla personer som slänger sig framför tåg behöver väl inte vara djurplågare? Och jag tror att de flesta människor skulle må dåligt av att köra över ett djur också. Kanske inte lika mycket, men så är det, människan är mer värd än djuret. Men ett djur värdesätts högt också. I alla fall hos de flesta. Min mamma, till exempel, väjde en gång för en igelkott. Hon hade ingen aning om hon hade kört över den. Hon stannade bilen, tog ett djupt andetag, blundade och bad mig gå och se hur det gick. Så, de flesta sörjer över överkörda djur också. (Ja, igelkotten klarade sig).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Men alla personer som slänger sig framför tåg behöver väl inte vara djurplågare? Och jag tror att de flesta människor skulle må dåligt av att köra över ett djur också. Kanske inte lika mycket, men så är det, människan är mer värd än djuret. Men ett djur värdesätts högt också. I alla fall hos de flesta. Min mamma, till exempel, väjde en gång för en igelkott. Hon hade ingen aning om hon hade kört över den. Hon stannade bilen, tog ett djupt andetag, blundade och bad mig gå och se hur det gick. Så, de flesta sörjer över överkörda djur också. (Ja, igelkotten klarade sig).

Haha, nej. Det har jag inte påstått. ;P Jag anser att det finns dåliga människor, och då anser jag ett djurs liv vara mer värt. Beroende på vilket djur då dock. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nej. Det har jag inte påstått. :ermm: Jag anser att det finns dåliga människor, och då anser jag ett djurs liv vara mer värt. Beroende på vilket djur då dock. ^_^

Hoho, jo. Men man ska väl inte utgå ifrån att männniskan man just körde över var mindre värd än ett djur? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur okänsliga är ni egentligen???

Ok det är fegt att genomföra något sådant men folk som känner att de behöver det måste ju få hjälp inte få höra att "Gör du det är du ju bara dum i huvet o svag" Det gör ju bara att de känner sig ännu sämre.

Och vissa som har jättestora problem kanske känner att det helt enkelt inte finns någon mening längre och att det är lika bra o bara försvinna.

Känner själv vissa dagar att vafan ska man leva för egentligen. Det enda som händer är att jag dör i slutändan och då spelar det ingen roll om jag har gjort hur mycket som helst för ingen kommer minnas mig ändå.

Tänker jag så tillräckligt länge får jag känslan att det bara är att ge upp. Speciellt nu efter att min Flickvän Hoppade så känns det verkligen som att meningen med livet är att dö på ett minnesvärt sätt annars är det skitsamma med vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, jo. Men man ska väl inte utgå ifrån att männniskan man just körde över var mindre värd än ett djur? :ermm:

Det är ju inte mitt fel att de slänger sig framför tåget, de gjorde det av egen vilja, de ville dö, jag hjälpte dom, jag gjorde dom en tjänst. Varför vara ledsen? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker jag så tillräckligt länge får jag känslan att det bara är att ge upp. Speciellt nu efter att min Flickvän Hoppade så känns det verkligen som att meningen med livet är att dö på ett minnesvärt sätt annars är det skitsamma med vad man gör.

Men snacket om att dö på ett minnesvärt sätt kan du ju skippa isf, om du menar att man blir ihågkommen av att begå självmord.

Visst, jag kan själv tänka vissa dagar att världen är förjävlig med allt lidande, svält, fattigdom, främlingsfientlighet, homofobi, krig, våld med mera med mera..

Men istället för att då tänka att man ska ta livet av sig, kan man ju tänka: När jag blir stor (om man kan säga så ;P ) så ska jag göra nånting för att göra situationen i världen lite bättre.. Visst, det är svårt att tänka så när man dagligen informeras om eländigheterna av massmedierna, t.ex är 25% av Sveriges befolkning anti-semitiska, men man kan alltid försöka, och det funkar oftast för mig..

Sen kanske jag borde nämna att när jag tänker på hur dåligt allt är i världen blir jag inte direkt självmordsbenägen, snarare deprimerad och ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte mitt fel att de slänger sig framför tåget, de gjorde det av egen vilja, de ville dö, jag hjälpte dom, jag gjorde dom en tjänst. Varför vara ledsen? ;P

Heho! Tror jag väljer att inte svara på det där. Bli lokförare, sedan när någon slänger sig framför ditt tåg ska vi se om du resonerar på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som begår självmord mår dåligt, tror du att man orkar bry sej om andra då?

Sen fattar jag inte varför man ska må dåligt som lokförare ?? Man har ju inte gjort något dumt, fanns ju inget man kunde göra.

Det är precis därför man mår dåligt, för man inget kunde göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...