Jump to content

Självmord


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Nej självklart inte. Men som Tweak sa, det är fegt, inte modigt, ingen ära. Men svårt ja, det ligger i livets natur att vilja överleva.

Och föresten inte bara fegt, det är rent elakt också. Ingen respekt eller omtanke alls på anhöriga.

Det är det jag menar. Tro inte att jag föraktar folk som tar sitt liv eller något för som sagt, min farfar begick självmord.

Han var jävligt nere just då, han hade haft malaria en längre tid, så han hade varit förlamad i halva ansiktet och andra otrevligheter. Han hade även råkat såga av sin tumme i en bandsåg och var allmänt deprimerad, så det slutade att han hoppade med huvudet före ner i en isbelagd (kan man säga så?) brunn, och dog.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Nej självklart inte. Men som Tweak sa, det är fegt, inte modigt, ingen ära. Men svårt ja, det ligger i livets natur att vilja överleva.

Och föresten inte bara fegt, det är rent elakt också. Ingen respekt eller omtanke alls på anhöriga.

Jo, enligt japanerna. Seppuku. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en död farfar och två döda släktingar. Sen dog min brors pappa. Självmord. Sen en katt som blev skjuten. =| Jobbigt att städa efter katten tyckte morsan. Min mammas mamma dog också.

Edit: Katten är extremt störande som många vet. Ibland känner man något konstigt I luften bara.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte alls modigt, det är fegt. Men är man så deprimerad och så jävla nere så visst, det är en enkel utväg och jag accepterar det, men det är fan inte modigt.

Det är nog det som stoppar de flesta.. Att man tänker på sina anhöriga.. Men det är INTE lätt att ta beslutet att man ska ta livet av sig och sen fullfölja det...

Men jag ser inte varför det är fegt? För man rymmer från sina bekymmer? Det är ju inte alltid det som det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu värre är det om oanhöriga får lida. T.ex. att kasta sig framför ett tåg - tror ni lokföraren mår bra av att ofrivilligt köra över en människa? Min far är lokförare, så han har erfarenhet av folk som råkat ut för det. Det är tydligen väldigt få som kommer tillbaka till jobbet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu värre är det om oanhöriga får lida. T.ex. att kasta sig framför ett tåg - tror ni lokföraren mår bra av att ofrivilligt köra över en människa? Min far är lokförare, så han har erfarenhet av folk som råkat ut för det. Det är tydligen väldigt få som kommer tillbaka till jobbet...

Den som begår självmord mår dåligt, tror du att man orkar bry sej om andra då?

Sen fattar jag inte varför man ska må dåligt som lokförare ?? Man har ju inte gjort något dumt, fanns ju inget man kunde göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen fattar jag inte varför man ska må dåligt som lokförare ??

Agree. Det var kanske en själv vid spakarna när det hände, men det kunde lika gärna varit någon annan, personen hade dött i vilket fall som helst. Om jag hade kört på någon som slängt sig framför så hade inte jag brytt mig någonting. Det är ju personens eget fel som slängde sig framför tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, skojar ni med mig?

"Tuffi-tuff- tuff... Tjosan, där körde jag över en dude. Whatever, fanns inget jag kunde göra"

Även om personen skulle dött i vilket fall, tror jag inte ni skulle sova särskilt bra följande natt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sörjer för er skull. Har aldrig hänt mig sådant sen innan jag var medveten om världen runt i kring. Det närmsta jag minns var att mina djur mördades i somras. Ni tänker nog att ''ähh det var värre för mig'' men...asch! ska inte värdesätta en död. Jag beklagar verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sörjer för er skull. Har aldrig hänt mig sådant sen innan jag var medveten om världen runt i kring. Det närmsta jag minns var att mina djur mördades i somras. Ni tänker nog att ''ähh det var värre för mig'' men...asch! ska inte värdesätta en död. Jag beklagar verkligen!

Jag är säker på att det finns flera djurs liv som är värda mer än vissa människor... t.e.x. djurplågares liv anser jag som ingenting värt, låt dom dö, vem fan bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...