Jump to content

Favorit-genre inom film?


-NightHawk-
 Share

Favorit-genre inom film?  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste erkänna att feelgoodkänslan infann sig efter att jag sett sådana där filmer när jag var omkring tio år, men nu är den som bortblåst. Det usla skådespeleriet, de lama skämten, musiken och den tidigare nämnda patriotismen får mig att äcklas.

Kul för dig att du fortfarande känner så, dock, ta vara på det. Glädjekällor kan man fan inte ha för många av.

Det är ju det som är så jävla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du några filmer att rekomendera inom generna?

Zombie: Zombie 2 Woodoo, The Beyond, Dawn of the Dead, Day of the Dead, Re-Animator, Beyond Re-Animator, Land of the Dead.

Teenslashers: Halloween, My Bloody Valentine, Sleepaway Camp.

Splatter: Braindead, Bad Taste, Switchblade Romance, The Toxic Avenger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså.. alla genrer är ju slaktade av dagens hollywood, t ex:

Action! de enda moderna hållbara actionfilmerna är de som innehåller svärd och kampsport, helst kinesiska filmer då. explosioner och biljakter var bra på 70-talet, nu är allt så jävla överdrivet att det är jobbigt. dessutom såg skådespelarna då ut som riktiga människor.

Skräck! seriöst... Jag vet vad du gjorde förra sommaren och House of Wax är inte skräck... det är snarare modern action med inslag inspirerade av skräckfilm. tacka vet jag The Shining! japanska skräckfilmer har förutsättningar att bli bra, men eftersom de alltid innehåller små spökflickor med långt svart hår som protagonister blir det liiite tråkigt.

Drama! AARGH! jag vill inte se fler filmer om ensamma, charmigt neurotiska kvinnor som det är synd om!

Wes Anderson är dock magnifik på drama, dessutom blandar han genren effektivt med...

Komedi! som sagt gör Wes Anderson det här bra och subtilt, och Woody Allen gör charmiga komedier som kanske inte lockar fram så många skratt, men ändå. Bröderna Farelly gjorde Mina Jag och Irene bra, annars är deras äckelkomedier ganska typiska för idag. American Pie är ett bra (dåligt) exempel på hur jävlig genren har blivit.

röstar blankt i protest :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå, en med bra smak ovan. Fast då du förknippar drama med Sex in the city-kulturen så har du blivit allt för skadad av den Hollywoodskit du så glatt spyr galla på.

Du behöver 12 Angry Men och andra drama-klassiker i ditt liv. Leta på 40-60-talet, pojk. Och börje se lite europeisk film. Hertzog och shit!

ACTION: denna förpestade genre har många frågor men endast ett svar: STEVE McQUEEN! GAAH. Kung. Jag vill ha hans kläder, hans gång, hans bilar och hans flickor.

Bilscenen i Bullitt ger mig kalla kårar. Helt jäkla underbar! Hur lyckas man?

San Francisco, tystnad, navelkapslar, långa klipp, gummi.

Aaa, jag får typ svindel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Action: Scarface :P, The Rock, King of killers, New Police Story m.m

1(2): Kinesiska Actionfilmer gillar jag också ganska mycket.

2: Komedi: Eurotrip, American Pie, Dum och Dummare m.m

3: Action-komedi: Bad Boys 1&2, Rush Hour 1&2, Welcome to the jungle. Och det finns mer.

4: Krig: Saving Private Ryan, Pearl Harbor, Windtalkers, We Where soldiers m.m

Favoritskådisar!

Män:

Victor Alfieri, Eddie Velez, Matt Cedeno, Kirk Acevedo, Chuck Zito, Adewale Akinnouye-Agbaje, Jim Carrey, The Rock, Jet Li, Jackie Chan, Jason Scott Lee och Al Pacino.

Kvinnor: Drea De Matteo, Krista Allen och Pamela Andersson

Redigerad av Moroni_Family
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...