Jump to content

Favorit-genre inom film?


-NightHawk-
 Share

Favorit-genre inom film?  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Drama/flumfilmer med en jävla massa undertoner av 'importance' (Fear & Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski (mja, låt gå då))/komedier (Dum & Dummare).

Eat the document like an Allen Ginsburger.

Äh The Big Lebowski är väl inte en viktig film på det sättet, bara grymt rolig. Jag votar nog också komedier, eller smarta Sci-fi/ thrillers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte bara Chevy filmerna jag menar, alla komedier gjorda det årtiondet förtjänar en Oscar.

Nej, det gör de sannerligen inte. Dragna över en kam är de alla osatiriska små-slapsticksnederlag med fjantiga överspel och syntetiskt popsoundtrack. Tacka fan för Dum & Dummare, och andra exceptionella Carrey-filmer. Det är humor, inte "Twins".

Men smaken är olika, även om jag har rätt och du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det gör de sannerligen inte. Dragna över en kam är de alla osatiriska små-slapsticksnederlag med fjantiga överspel och syntetiskt popsoundtrack. Tacka fan för Dum & Dummare, och andra exceptionella Carrey-filmer. Det är humor, inte "Twins".

Men smaken är olika, även om jag har rätt och du har fel.

Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna.

Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna.

Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi.

Inget ont om matinéefilmer i slapstick-anda, sexbaserade skämt, pappor som faller från hustak, poolincidenter, fördomsfullhet, amerikansk patriotanda osv., men det är ju inte BRA film. Det kan du inte påstå. Ingmar Bergman gör bra film. Amy Heckerling eller nån annan sån där typ gör, på sin höjd, måttligt underhållande film. Det är en ganska markant skillnad.

Och just åttiotalet - då det kommer till dessa matinéefilmer - var verkligen själva definitionen av allt ovanstående.

Resultat - inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna.

Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi.

Måste erkänna att feelgoodkänslan infann sig efter att jag sett sådana där filmer när jag var omkring tio år, men nu är den som bortblåst. Det usla skådespeleriet, de lama skämten, musiken och den tidigare nämnda patriotismen får mig att äcklas.

Kul för dig att du fortfarande känner så, dock, ta vara på det. Glädjekällor kan man fan inte ha för många av.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...