Jump to content

vad gillar gtasajten för musik ?


YooSho
 Share

  

180 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Då passar jag på.

Resultatet i denna omröstning är föga omtumlande, uppskakande eller mystifikt på något sätt. Rock, och därmed även dess (forntida) subgenre metal, har fått flest röstningar i och med det elementära faktum att rock är:

1) En av de första populära musikstilarna (och därmed även den mest inflytelserika och hyllade av dessa)

2) Den absolut mest varierade genren någonsin:

*All sorts rock som går att komma på*

Fy helvete, vilken jävla lista. :) Copy-paste eller tog du alla från huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

RnB, eller? :)

Annars så är ju Reggae ungefär som hiphop.

Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU)

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU)

Är det ínte så att dom typ Rapsjunger i Raggae SOOOM hiphop/rap?

What's your problem? :P

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det ínte så att dom typ Rapsjunger i Raggae SOOOM hiphop/rap?

What's your problem? :)

Nej... dom rappar inte. Alltså... jag vet inte hur man ska förklara det. Dom sjunger mer typ. Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ. Fan... jag slår vad om att Cortez kommer göra en paj av mig och mina kompisar... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej... dom rappar inte. Alltså... jag vet inte hur man ska förklara det. Dom sjunger mer typ. Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ. Fan... jag slår vad om att Cortez kommer göra en paj av mig och mina kompisar... :)

Ok.. Hoppas det är blåbärspaj ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eran irriterande okunskap. Sitter här och sliter håret av mig till tonerna av Don Carlos som desperat försöker trösta mig.

Kan ni inte sluta skriva här, snälla? Vill ni bli ansvariga för min död?

Ehm... om det är så jobbigt kanske du inte ska läsa? Och om vi är okunniga så kanske du kan tala om för oss vad som är så himla fel?

Ok.. Hoppas det är blåbärspaj ^^

Om du lyckas göra blåbärspaj av rabarber så får du ett playboy manision av mig! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... om det är så jobbigt kanske du inte ska läsa? Och om vi är okunniga så kanske du kan tala om för oss vad som är så himla fel?

Aight. Först och främst: har du ens lyssnat på reggae? Eller har du måhända lyssnat på "The Best of Bob Marley" och antagit att du nu är riktigt bevandrad inom genren? Det verkar för mig som att du, likt de flesta dessa dagar, fastnat för Marleys överexploaterade "greatest hits"-verk och inte ger ett ruttet öre för historien bakom låtarna. Många gör förvisso det misstaget, men du kan ju försöka att bli lite djupsinnigare när du har chansen.

"Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger)"

Väldigt korkat sagt. Rastafarianer är ju oftast "negrer", och du är en generaliserande svenne. (Just det, jag sa "svenne"). Likheten är givetvis i många fall slående; även om det är svårt att missta sig på en jamaicansk reggaeartists säregna slangord och accent. Alla som gör reggaemusik är inte från Jamaica och alla som rappar är inte svarta; så jag fattar faktiskt inte riktigt vad du vill ha sagt. Minuspoäng till dig, kompis.

"Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ."

"Snackar fort när man rappar", ja jag tackar jag. Detta var väl det klokaste du sa; men så korkat formulerat att jag nu får bära tupé. Tack så jävla mycket.

Mitt tips är att du fixar hem lite annan reggae än Bob Marleys bästa [typ Toots Hibbert, Sizzla (om du vill höra en redigt bra mix av reggae och rap), Abijah, Don Carlos, etc.] och studerar reggaens historia lite noggrannare. Kanske får du lite mer insikt i världshistorien också; och slipper bruka rasistiska termer genom ren okunskap. Verkar ju urkorkat att lyssna på artister som sjunger om sitt folks frigörelse och oberoende och samtidigt kalla dem "negrer".

Lycka till.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...