Jump to content

vad gillar gtasajten för musik ?


YooSho
 Share

  

180 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har bara lyssnat på Soldiers of jah army och ett tjugotal låtar av Bob Marley... Tycker inte det är någon större likhet mellan rap och reggae bland dom band jag lyssnat. Men kanske i nyare reggae då. Jag är rätt så ny inom reggae och har inte hört så många band än så väldigt etablerad är jag väl inte. Men du verkar vara ganska etablerad inom reggae så du har väl antagligen rätt.

Sen fattar jag också att det inte bara är negrer som sjunger rap och folk från Jamaica som sjunger reagge. Men dom flesta är från Jamaica som jag har hört iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rabarben, blir det inte jobbigt att bara lyssna på "Absolut Reggae"? ^_^

Vill du ha en bra, produktiv "jammer" så rekomenderar jag Warrior King. Han platta Virtuous Woman är klockren!

http://www.ireggae.com/

Gå in där, klicka på Sound Station och låt fantasin flöda. Finns mycket skön Reggae där.

http://www.ireggae.com/sounds/virtuouswoman.rm - Direktlänk till Hela Warrior Kings platta (Realplayer).

Empress So Divine är lätt den bästa låten på plattan. Helt underbar låt! Du hittar den runt 38:50-54.. Dock så undanbedes framspolning, då hela albumet är underbart. Fröjd för örat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Techno och dyl borde vara den mest opersonliga musiken, eller?

Snacka inte skit om dyl, då kommer jag och ger dig ett piskrapp.

Ada, ada, ada, ada, så oerhört fiiint. Och Daft Punk räddar mina dagar.

Och Legowelt = mumma.

Smoking on that pimps fimp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är techno opersonligt??? Alla har väl rätt å lyssna på vad F*N dom vill!!!

Lyssnar enbart på techno sen 1995 och kommer aldrig att sluta med det heller!!

När skrev någon att du inte fick lyssna på techno?

Personligen är det Hårdrock, Metal och lite Techno som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poesi, ni ärade, poesi.

Lättsint alldagspunk blandat med eldfängda hårdrockstoner och drogade, men ack så klara, klagorop riktade åt Babylons maktmissbruk; datorn innehöll det mesta. Där i datorn fanns även breven till henne. De där med kursiv text och ord om evig kärlek. Alltså ingenting nytt i en tonårings vardag. Inte heller någonting som skulle passa bland förgångna vanors fack. En aldrig slutande saga.

Samhällskritik på vers ledsagade mig den här gången genom mina rader. Jag skrev - i min hjärna skrev jag - och jag lyssnade.

Metal, techno, punk, hårdrock, reggae, Hip-hop… mer, mer, mer

Fjollstämpla det om ni vill.

Om ni vill.

Fjollstämpla det.

Hata mig om ni vill.

Om ni vill.

Hata mig.

Kontenta: Jag är kär och har blandad musiksmak (inte vidare ”djupgrävd” dock).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poesi, ni ärade, poesi.

Lättsint alldagspunk blandat med eldfängda hårdrockstoner och drogade, men ack så klara, klagorop riktade åt Babylons maktmissbruk; datorn innehöll det mesta. Där i datorn fanns även breven till henne. De där med kursiv text och ord om evig kärlek. Alltså ingenting nytt i en tonårings vardag. Inte heller någonting som skulle passa bland förgångna vanors fack. En aldrig slutande saga.

Samhällskritik på vers ledsagade mig den här gången genom mina rader. Jag skrev - i min hjärna skrev jag - och jag lyssnade.

Metal, techno, punk, hårdrock, reggae, Hip-hop… mer, mer, mer

Fjollstämpla det om ni vill.

Om ni vill.

Fjollstämpla det.

Hata mig om ni vill.

Om ni vill.

Hata mig.

Kontenta: Jag är kär och har blandad musiksmak (inte vidare ”djupgrävd” dock).

Fint skrivet okka..

Oj, jag menade Corleone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint skrivet okka..

Oj, jag menade Corleone.

Jahaja.

Hur länge skall jag behöva leva med wannabe-stämpeln täckt över mig, innan folk inser att jag inte har i avsikt att härma någon, n’ shit like that?

Ich förstår inte var parallellerna mellan mig och okka ligger.

Det finns inga, skulle jag tro.

Förutom att vi skriver strange av och till, that is.

Editation: Därför att det är kul.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag var i skolan så kom det fram en kille till mig och sa att jag skule ta av mig "min jävla fula skit tröja!!!" Det var en Metallica tröja..

och jag bahh tänkte:: OMG HAXX!111ETTETTT

Jag tog av mig den bara för att visa att jag hade en annan Metallica tröja under. Då vart han arg och gick..

OMG pwneD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag var i skolan så kom det fram en kille till mig och sa att jag skule ta av mig "min jävla fula skit tröja!!!" Det var en Metallica tröja..

och jag bahh tänkte:: OMG HAXX!111ETTETTT

Jag tog av mig den bara för att visa att jag hade en annan Metallica tröja under. Då vart han arg och gick..

OMG pwneD

Idag när jag var i skolan så kom det fram en kille till mig och sa att jag skule ta av mig "min jävla fula skit tröja!!!" Det var en Spice Girls tröja..

och jag bahh tänkte:: OMG HAXX!111ETTETTT

Jag tog av mig den bara för att visa att jag hade tattuerat in "Jag är bög" över hela bröstet. Då vart han arg och gick..

OMG pwneD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...