Jump to content

Myter & Påskägg


HOWHOW
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 698
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här är en bild på när poliserna slår civila! Lite sjukt!!!!! Hatar dom där poliserna!

I garaget i LS vah?

Tror det är någon slags påminnelse om något uppror i Los angeles. Någon som kan mer än mig om detta?

Stämmer.. Precis som I San Andreas (I Los Santos) så blev det uppror.

Och vaddå?? :P

Menar ni att Polisen i LA också behandlade människor som skit och misshandlade dom?? -_-

Eller?? :)

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad dom snackar om men jag vet att det bara har varit ett uppror i LA och när jag tog bilden var jag bara ute och cyklade sedan hittade jag ett garage med en massa poliser i! Undrade vad dom gjorde där nere så jag gick ner och såg att poliserna slog en civil där nere.. Och som tur var hade jag kameran på mig! Fast när jag hade tagit kort och stog där nere i ca 10 sek så fick jag 3 polis stjärnor på mig!

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad dom snackar om men jag vet att det bara har varit ett uppror i LA och när jag tog bilden var jag bara ute och cyklade sedan hittade jag ett garage med en massa poliser i! Undrade vad dom gjorde där nere så jag gick ner och såg att poliserna slog en civil där nere.. Och som tur var hade jag kameran på mig! Fast när jag hade tagit kort och stog där nere i ca 10 sek så fick jag 3 polis stjärnor på mig!

Det är bara för att det är polisernas garage typ. Och sen så var det nåt sånt i verkligheten med att polisen var korrupta och slog civila och sånt typ. Men man kan smyga ner och hålla sig undan poliserna. Då får man inga stjärnor! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara för att det är polisernas garage typ. Och sen så var det nåt sånt i verkligheten med att polisen var korrupta och slog civila och sånt typ. Men man kan smyga ner och hålla sig undan poliserna. Då får man inga stjärnor! :P

Ja, Jag har sett dom..

Men jag trodde bara R* la in dom för skoj skulle...

Men nu vet jag det iallafall..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kravallerna i Los Angeles, 29 april–2 maj 1992, bröt ut som en reaktion på att fyra polismän, tre vita och en med latinamerikansk bakgrund, frikänts från anklagelser om misshandel och tjänstefel i samband med det våldsamma gripandet av Rodney King, en svart man på permission från ett fängelsestraff för rån.

Gripandets senare del filmades av en amatörvideofotograf och fick stor uppmärksamhet. Den friande domen, som förkunnades av en huvudsakligen vit jury, uppfattades av många som rasistisk. Det redan spända läget urartade, och kravaller utbröt. Femtiofem människor dödades, över 2 300 skadades och 8 000 personer greps till följd av kravallerna. Skadorna uppgick till ett värde av en miljard dollar, då motsvarande 6 miljarder kronor.

Har sett en film på det här för ett tag sen. Såg ut som I San Andreas (I LS) folk slogs och slog sönder saker, tände på hus m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. *bugar respektfullt

Men finns det en film om själva kravallerna?

Har för mig att jag har sett det. Samma uttryck användes som I SA; ''Hela staden står I lågår'' eller något liknande. Sen såg man brinnande hus och det var upplopp på gatorna.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som tänk på att de "civila" poliserna slår på kanske är gärningsmän som vägrar berätta vart.. Ja Någonting sånt. Jag har hört nån säga när jag var på väg ner dit "I wont tell y.. Aauuuch!"

Och en annan sak. Vid bensinstationen vid "huset som tänder eld på folk" så finns det en telefonkiosk med en massa posters på den. Bla. en där det står

" Shaved As**** "

" ! New Girls !! "

* = otydlig text

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...