Jump to content

Guns n' Roses


DrStupid
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 225
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För fan...klart man gillar Guns, Appetite for Desctruction var en av dom första skivorna jag fick, den kom 87 fick den typ 92.. Året efter står man som 8-åring på Stockholms Stadion och kollar på dom live, dessutom i ett inhängnat område framför scen, kommer nog alltid att komma ihåg det, en av dom bäst musik upplevelser jag varit med om (än så länge)

Its so easy, So Fine är några av favolåtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tillägga att du har fel :shifty:

Yes.

@Kiedis: Måste ha varit mäktigt. Själv får jag hålla mig till Use Your Illusion-DVD:erna, troligen det närmsta jag kan komma än så länge. :P It's So Easy är, som du skrev, mycket bra kan det tilläggas.

Förresten...

In September 2005 the pieces of the puzzle seemed to fall into place, finally, after many years of waiting. Axl met fans in Malibu and told them the album would be out by early 2006 and a song would be featured on the soundtrack for the Tom Hanks/Ron Howard movie The Da Vinci Code. Although this rumor was never 100% verified, GN'R manager Merck refused to comment, indicating it bore some truth. Also, rumblings from an inside source at Sanctuary Music Publishings confirmed that the company was beginning to take the early steps of release for the album and was planning on spreading news to reintroduce the band to the world.

It looks like 2006 may finally be the year for Axl Rose and Guns N' Roses.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Okej, okej, okej. Nu händer det grejer.

Slash, som chiligr påpekade, är inte längre kvar i bandet men har i hittils två (?) intervjuer sagt att det in i det oändliga försenade albumet Chinese Democracy ska släppas i mars i år. Med Slash som källa är jag kluven, dels verkar han som ex-medlem högst opålitlig och kanske bara är ute efter att jävlas med Axl samt att de nuvarande medlemmarna i Gn'R inte vet någonting om releasedatum, dels har han nog några höjdarkontakter i branschen. Vi får se, själv tippar jag på något månad efteråt, runt juni någon gång kanske vi får en singel.

Axl dök upp på ett releaseparty och minglade med folk till höger och vänster. En reporter från Rolling Stone lyckades byta några ord med honom, varpå Axl hasplade ur sig "People will hear music this year". Givetvis orsakade detta ännu en internationell storm på de många Gn'R-forum runtom på internet. Är 2006 året?

Nu kommer vi till det pågående kapitlet i denna sällsamma historia. I onsdags lyckades någon från mygnrforum.com smussla ut hela två stycken demos från Chinese Democracy. Dessa är I.R.S. och Better, varav den sistnämnda inte är i sin fulla längd. Är man desperat fan som jag och jaeger så har man nog hört I.R.S. tidigare runt 2003. Denna version är dock över en minut längre och i avsevärt bättre kvalitet. Det är dock inte denna som alla snackar om.

Better nämnde Axl i Rolling Stone-intervjun jag skrev om några rader ovan. Det var en av de tre sånger han pratade om och den enda som fansen fortfarande inte har fått ett smakprov på, givetvis var förväntningarna högt ställda bland dem. Och jävlar vilken låt det är. Det som slog mig mest var hur bra Axl låter, nästan precis som i gamla dagar. Tvivlarna får sig en rejäl överraskning, med denna låt som eventuell singel kommer säkerligen Chinese Democracy att nå och hålla Billboardettan i ett tag framöver då den släpps.

Nog snackat. Lyssna, njut och döm själva.

Guns N' Roses - Better (1:20 Demo)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försök att hitta en gittarrunkar låt med GN'R!

LOL

november rain

sweet child of mine

framförallt den där live videon med slash under paradise city (som för övrigt är en helt ok låt)

Guns 'n' roses är completely fookin rubbish

Edit: det som gör dom till gitarrunkare börjar och slutar egentligen med slash

Redigerad av GrandTheftCarl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOL

november rain

sweet child of mine

framförallt den där live videon med slash under paradise city (som för övrigt är en helt ok låt)

Guns 'n' roses är completely fookin rubbish

Edit: det som gör dom till gitarrunkare börjar och slutar egentligen med slash

Hittar inte ett enda gitarrunk i de låtarna :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...