Jump to content

Skidor


Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

:( BUMP :(

Börjar bli lite trött på skidor, skulle vara kul att prova något annat. Jag ska åka till Säfsen( :P ) två dagar under lovet. Är det värt att prova bräda, eller tar det mycket längre tid att lära sig?

Det är lätt värt det! Och särskilt svårt är det inte, det tar vell typ 1 dag att lära sig sen på dag nummer 2 kommer du nog kunna

ta dig ner i backen. Observera att svanskotan tar mycket stryk när man lär sig

Redigerad av Jultomten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är lätt värt det! Och särskilt svårt är det inte, det tar vell typ 1 dag att lära sig sen på dag nummer 2 kommer du nog kunna

ta dig ner i backen. Observera att svanskotan tar mycket stryk när man lär sig

Haha okej, kanske borde testa då. Men inte så kul att hänga i barnbacken när alla andra kör störtlopp i svarta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

barnbacken

Jag prövade på utförs en gång i Järvsö, kom knappt upp i liften och ramlade sedan omkull i Kalle Anka-backen medan 8-åringarna susade förbi som ingeting. Sen dess har jag hållit mig till längdskidor, även om det inte blivit så mycket med det heller under senare år.

Jag kanske kan skylla på något kosmiskt, eftersom jord är mitt element i horoskop är det väl meningen att man ska ramla i backen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prövade på utförs en gång i Järvsö, kom knappt upp i liften och ramlade sedan omkull i Kalle Anka-backen medan 8-åringarna susade förbi som ingeting. Sen dess har jag hållit mig till längdskidor, även om det inte blivit så mycket med det heller under senare år.

Jag kanske kan skylla på något kosmiskt, eftersom jord är mitt element i horoskop är det väl meningen att man ska ramla i backen. :(

Haha påminner mig om när jag och några kompisar ville lära oss att göra trix med skidor. Vi vågade knappt åka på guppen, men när vi stod där och ändå kände oss ganska coola kom det två skitsmå ungar och gör bakåtvolt. :(

Vilken lift tänker du på när du säger att det är svajigt? Det är ingenting jag har upptäckt.

Säkert ankarlift, men det beror väl på hur skillad man är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Första gångerna med snowboard i ankarliften kommer det gå svajigt, kommer säkert rammla någon gång också men det är sånt man får ta

Jo lite svajigt i början, när jag precis hade börjat fick jag lära mig att sätta bak den bakre foten mot den bakre bindningen och på det viset få lite mer kontrol över brädan. Sen släpper man ju det efterhand? :(

Har btw en kort vecka i Lindvallen i början på vecka 11 :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åkte två åk i Flottsbrobacken i Sthlm idag. Sen; strömavbrott. :(

Det mest komiska i det hela är att de har en ny 6-stols lift, som även den drabbades av strömavbrottet. Folk satt och väntade säkert en timme innan personal kom och firade ner stelfrusna människor från liften. :ermm:

3 åk blev det på 3 timmar. (Inte 2 åk, fel av mig. Vi gick upp för backen en gång också.)

Nåväl, hoppas på mycket skidåkning den här vintern. Blir nog en vecka i Ramundberget samt minst en weekend i Kittelfjäll. Offpist!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bumpar tråden.

Vecka tre blir det att åka upp till Sälen (Lindvallen) för att åka lite bräda. Ska bli skönt att dra upp med ett gäng vänner. Någon mer som ska åka i år?

Varje vinter bor jag några veckor i Åre och - tro det eller ej - men jag har aldrig testat att åka skidor eller bräda trots att backarna bara är ett längre stenkast bort. :innocent: Har dock tänkt testa i år(e?) :naughty:) när vi åker upp efter en hel del påtryckningar från min skidåkande flickvän. Har först och främst tänkt hyra skidor så man inte köper grisjäveln i säcken om det visar sig vara tråkigt, och hey, varför inte testa när man ändå brukar besöker after ski-n... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Bestämde mig för att fixa eget gear så jag slipper hyra någon trött snowboard som är så repig att man knappt kommer framåt. Ska försöka satsa mer på att åka park och jibba så jag tog och köpte en skön bräda med bra flex och bindningar som är rätt mjuka. Blev även boots, snowboardbyxor, goggles och en hjälm. Ska dra ner på stan någon dag och köpa ett underställ och ett snowboardfodral också.

Ingen annan som ska åka bräda eller skidor i år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid kul att åka skidor. Har hela mitt liv åkt blades för att det helt enkelt känns smidigare och roligare i hopp och när man glider offpist i skogen. Häromåret när familjen var i Österrike så körde jag på skidor eftersom backarna var så pass feta. Jag vågar påstå att jag faktiskt är grymt bra på att åka.

Måste dock säga att jag inte fattar grejen med svarta eller rättare sagt "dubbelsvarta" pister. Det är liksom inte, kul. Jag har åkt Väggen på Hundfjället och sådär och det är inte svårt, bara jävligt segt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste dock säga att jag inte fattar grejen med svarta eller rättare sagt "dubbelsvarta" pister. Det är liksom inte, kul. Jag har åkt Väggen på Hundfjället och sådär och det är inte svårt, bara jävligt segt.

Är du en av de som hasar sig ner första biten? happy_1182248_0.gif De dubbelsvarta pisterna är ju till för de som vill ha en utmaning. De flesta klarar av att åka Väggen bara man tar det lugnt, men utmaningen är att klara av hela backen från start till mål utan att stanna. Att äga backen så att säga.

Det verkar tyvärr inte bli mycket skidåkning för min del den här vintern. Jag har inte råd med någon fjällsemester och backen här i Ulricehamn är så jävla mesig när man är i den här åldern. En fallhöjd på ~100m är ingen "höjdare"... Dessutom behöver jag nya skidor. Tråkigt, jag är riktigt sugen på att åka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du en av de som hasar sig ner första biten? happy_1182248_0.gif De dubbelsvarta pisterna är ju till för de som vill ha en utmaning. De flesta klarar av att åka Väggen bara man tar det lugnt, men utmaningen är att klara av hela backen från start till mål utan att stanna. Att äga backen så att säga.

Jag hasar inte men det blir segt i alla fall även om man "hoppar" non-stop hela backen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid kul att åka skidor. Har hela mitt liv åkt blades för att det helt enkelt känns smidigare och roligare i hopp och när man glider offpist i skogen. Häromåret när familjen var i Österrike så körde jag på skidor eftersom backarna var så pass feta. Jag vågar påstå att jag faktiskt är grymt bra på att åka.

Måste dock säga att jag inte fattar grejen med svarta eller rättare sagt "dubbelsvarta" pister. Det är liksom inte, kul. Jag har åkt Väggen på Hundfjället och sådär och det är inte svårt, bara jävligt segt.

Oj! Blev förvånad över att just du av alla gillar att åka skidor. Angående de extrembranta backarna så håller jag med dig, har svårt att se nöjet i att åka i dem. Vet inte hur många stackars snowboardåkare som inte vet vad de ger sig in på och det slutar med att de står och plogar ner för hela backen.

Söt vurpa av mig i januari -08

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två par Twintips, bakmonterade bindningar. Har fått lite Jon Olsson-feber så funderar på att lämna det ena, slitna paret och få dem mittmonterade. Sen kan jag ha roligt på hela fjället. Pist, offpist och park.

Riktigt sugen på skidresa och åka skidor över huvud taget. Inget planerat än, men kan bli en weekend till Kittelfjäll i vår. Riktigt fint ställe om man gillar lössnö, 90% av backarna är opistade..

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...