Jump to content

Skidor


Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

Kameran ljuger  :blink:

Aldrig åkt väggen, aldrig varit i Sälen. Men på klassresan i 9:an var vi i Idre, där finns nordens brantaste preparerade pist, Chocken. Den är på sina ställen brantare än 48 grader! Sjukt brant var den. Pistmaskinen var tvungen o spännas fast i en stolpe på toppen för att inte välta över  ^_^

Så är de nog med Väggen med.

Japp så är det där med!

Edit: F*ck ny sida!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gör det ;) Jag jibbar och åker offpist för det mesta och pist ibland, men pist har man åkt hela livet så de är inte lika kul längre. Ska upp till Åre på novemberlovet med en polare och förhoppningsvis så finns det tillräckligt me snö så man kan åka lite lagg, men man kommer ju inte kunna ta några pudersvängar direkt:/ Vad äger du för twintips Explosiv_Anka?

Inom denna vecka äger jag antigen ett par scott p3 04/05 eller ett par Dynastar trouble maker 05/06. Just nu äger jag ett par sunkiga Fisher som jag inte kommer ihåg vad dom heter och orkar inte gå ner och kolla heller.

Vad använder du för lagg när du tar dig ner för backen(offpisten)/Fördas i luften?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inom denna vecka äger jag antigen ett par scott p3 04/05 eller ett par Dynastar trouble maker 05/06. Just nu äger jag ett par sunkiga Fisher som jag inte kommer ihåg vad dom heter och orkar inte gå ner och kolla heller.

Vad använder du för lagg när du tar dig ner för backen(offpisten)/Fördas i luften?

Förra sesongen körde jag på ett par fischer någoting, vet inte va modellen heter och så orkar jag inte leta upp skiten för å se vad det är för några för att jag inte vill veta av dom mer:P. Men jag ska inhandla mig ett par völkl karma eller ett par k2 public enemy innan denna sesong hinner att dra igång:) Åker du mycket skidor per år och vart brukar du åka nån stans? själv så åker jag ganska mkt skidor per år när jag har tid och har någon att åka med, Åre är det ställe som jag åker mest i och sen åker jag till alperna nån gång per år. Jag måste bara säga att jag tycker att väggen är något mycket överskattad, den är inte direkt brant och det är inget märkvärdigt att åka den, sen så ligger den i sälen som enligt mig är det tråkigaste stället att åka skidor på i sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra sesongen körde jag på ett par fischer någoting, vet inte va modellen heter och så orkar jag inte leta upp skiten för å se vad det är för några för att jag inte vill veta av dom mer:P. Men jag ska inhandla mig ett par völkl karma eller ett par k2 public enemy innan denna sesong hinner att dra igång:) Åker du mycket skidor per år och vart brukar du åka nån stans? själv så åker jag ganska mkt skidor per år när jag har tid och har någon att åka med, Åre är det ställe som jag åker mest i och sen åker jag till alperna nån gång per år.

Okej, funderade ett tag på ett vökl karma jag men det är ju en lite mer offpist skida än en tvättäkta jibb/parkskida. Jag brukar åka varje helg från dec-mars i järvsö backen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, funderade ett tag på ett vökl karma jag men det är ju en lite mer offpist skida än en tvättäkta jibb/parkskida. Jag brukar åka varje helg från dec-mars i järvsö backen.

Nice. vart ligger den backen någonstans? Men nu är jag lite inne på att kanske skaffa mig ett par renodlade parkskidor och ett par allround twintips, men jag får se hur der blir. Är du duktig på att jibba? Själv har man inte hållt på med det så länge, började med det i slutet av sesongen, så man har bara hållt på lite mindre än en halv sesong kanske. Tricken jag kan för tillfället är att raila, göra lite grabs och 360 typ, inte så många trick än så länge men i vinter så ska jag lära mig mycket mer trick:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice. vart ligger den backen någonstans? Men nu är jag lite inne på att kanske skaffa mig ett par renodlade parkskidor och ett par allround twintips, men jag får se hur der blir. Är du duktig på att jibba? Själv har man inte hållt på med det så länge, började med det i slutet av sesongen, så man har bara hållt på lite mindre än en halv sesong kanske. Tricken jag kan för tillfället är att raila, göra lite grabs och 360 typ, inte så många trick än så länge men i vinter så ska jag lära mig mycket mer trick:)

Den ligger i norra hälsingland. Det är en väldigt bra backe och hoppen brukar vara bra.

Ja jag har inte heller jibbat så länge men sätter ju 180,360,540,switch 180 och lite olika grabvariationer på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ligger i norra hälsingland. Det är en väldigt bra backe och hoppen brukar vara bra.

Ja jag har inte heller jibbat så länge men sätter ju 180,360,540,switch 180 och lite olika grabvariationer på dom.

Nice. Me du har iaf jibbat längre än mig... Är du medlem på freeride.nu ?

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Drar upp denna eftersom jag inte orkar starta en ny och den är ju "bara" ~5 månader gammal...(onödigt att starta en ny)

Men men.. Nu är det en ny skidsesong och man har fått sig ett par dagar uppe i norr, ca 20-25 stycken kanske. Senast var jag i Åre vecka 5, men det var ju skitväder och regn så de gick ju knappt att åka. Var där i 5 dagar och åkte tre pga vädret. Sen var jag i åre och funesdalen på jullovet och det bär av till sälen(ehh?aja det får duga) på sportlovet. Sen har jag lyckas införskaffa mig ett par jibb skidor, så ja slipper paja mina Völkl Karma i parken. Ett par Rossignol Scratch 03/04 blev det, inte värden bästa skis men de kostade ju bara 800kr, helt nya:). Säger bara köpa skis från sponosor grabb som är trashade som affären råkar borra sönder så får man nya skis;)hehe.

Bifogar en bild på skiten efter att de har genomgott lite lerkörning och lite stickers.

Hur går det för er andra skidåkare här på gtasajten då? Nån som lärt sig sätta någe coolt trick eller dragit någon skön off-pist löpa i sverige(LOL, med villken snö?haha!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...