Jump to content

Skidor


Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan någon rekommendera ett par bra och billiga twintip?

Om jag köper precis innan skidsäsongen tar slut i påsk typ, är det billigare då?

Då kan jag åka med dem nästa vinter.

Är sugen på att lära mig några feta trick.

EDIT: Är det bättre att köpa på internet? Kan man få adressen till en bra onlinebutik?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon rekommendera ett par bra och billiga twintip?

Om jag köper precis innan skidsäsongen tar slut i påsk typ, är det billigare då?

Då kan jag åka med dem nästa vinter.

Är sugen på att lära mig några feta trick.

Ja . de blir billare..

Köp några som e TwinTip spelar inge roll vilka :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan åka baklänges  :wacko:  (vända, åka & vända tilbaks igen... utan att tappa för mycket fart)

nån mer?

Jag kan också åka baklänges, hehe. Fast det är lite otäckt med vanliga skidor, är rädd att kanten ska fastna och det ska bli tvärstopp. När jag har köpt twintip ska jag lära mig lite fetare trick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon rekommendera ett par bra och billiga twintip?

Om jag köper precis innan skidsäsongen tar slut i påsk typ, är det billigare då?

Då kan jag åka med dem nästa vinter.

Är sugen på att lära mig några feta trick.

EDIT: Är det bättre att köpa på internet? Kan man få adressen till en bra onlinebutik?

Om du ska köpa twintips så tipsar jag varmt och att köpa dem från sport-conrad.de har massa polare som köpt därifrån och det funkar kalasbra och är billigt som satan! Typ halva priset mot affärerna här i sverige och då är de åretts aktuella skidor vi snakcar om och inga förraårets skidor. De har även fått in lite nästa års skidor där. Men för tillgället är de flesta skidor slutsålda där, men om du väntar tills typ slutet av sesongen så har de fått in alla nästa års skidor till riktigt låga priser. Jag rekomenderar völkl karma som jag själv åker på eller rossignol scratch fs är också en bra skida, dynastar troublemaker är också en grymt bra skida i parken. Beror alldeles på vad du ska göra med skidan och hur bred du vill ha den och så. Om du vet vart du kommer åka med skidorna och om du vill ha breda eller smala så kan jag ge dig tips på riktigt bra skidor för din åkning.

P.S sport-conrad är en riktigt bra sida, ingen har någonsin haft problem med dom

Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska köpa twintips så tipsar jag varmt och att köpa dem från sport-conrad.de har massa polare som köpt därifrån och det funkar kalasbra och är billigt som satan! Typ halva priset mot affärerna här i sverige och då är de åretts aktuella skidor vi snakcar om och inga förraårets skidor. De har även fått in lite nästa års skidor där. Men för tillgället är de flesta skidor slutsålda där, men om du väntar tills typ slutet av sesongen så har de fått in alla nästa års skidor till riktigt låga priser. Jag rekomenderar völkl karma som jag själv åker på eller rossignol scratch fs är också en bra skida, dynastar troublemaker är också en grymt bra skida i parken. Beror alldeles på vad du ska göra med skidan och hur bred du vill ha den och så. Om du vet vart du kommer åka med skidorna och om du vill ha breda eller smala så kan jag ge dig tips på riktigt bra skidor för din åkning.

P.S sport-conrad är en riktigt bra sida, ingen har någonsin haft problem med dom

Mvh David

Låter bra.

Vet inte riktigt skillnaden mellan smala och breda skidor. Jag vill åka som vanligt i pisterna men jag vill också kunna hoppa och trixa i funparken.

Jag ställer inte så höga krav bara det är bra pris.

Vad menar du med "årets skidor", du köper väl inte nya varje år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra.

Vet inte riktigt skillnaden mellan smala och breda skidor. Jag vill åka som vanligt i pisterna men jag vill också kunna hoppa och trixa i funparken.

Jag ställer inte så höga krav bara det är bra pris.

De smalare e inte "Riktiga" TwinTips..

De Bredare åker man off-pist å hoppar mest me så nu vet du de :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra.

Vet inte riktigt skillnaden mellan smala och breda skidor. Jag vill åka som vanligt i pisterna men jag vill också kunna hoppa och trixa i funparken.

Jag ställer inte så höga krav bara det är bra pris.

Vad menar du med "årets skidor", du köper väl inte nya varje år?

Jag köper vell nya skidor varannan sesong men det var inte det jag menade med årets skidor. Jag menade att affären sport-conrad har årets skidor för bättre priser än förraårets skidor som reas ut i butiker. Men om du bara åker pist och park så tipsar jag dig om K2 Fujative, den funkar även i offpisten. Men den är ganska mjuk men om du inte är riktigt grym på att åka pist så ska den nog vara bra för dig. Annars är även K2 Pubilc Enemy en bra skida som är billig och lite styvare. Beror på hur duktig du är på att åka och hur mycket du bryr dig om pistegenskaper. Men jag tror nästan du ska satsa på k2 Public Enemy eftersom de är lite styvare, mittmonterade om du nästan bara ska köra park. Båda de skidorna kan du köpa för riktigt bra priser inklusive bindning som är monterade+250kr frakt.

iweX: Det är ju inte bredden som avgör om de är twintips eller inte. Twintip betyder ju Tvillingspets, alltså att den har spetsar både bak och fram så du kan köra switch. Så alla med spetsar både fram och bak är ju twintips. Finns inga oriktiga Twintips... Ska man köra park så är ju 80mm Twintips bra och de är ju inte så breda men de är ju Twintips iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va i Romme i dag med skolan. Tråkiga backar men det var roligt endå.

Åker varge vecka ca 3 - 10 timmar ibland mer. Under julen var jag i Franska alperna (serre chevalier om man ska vara exakt) till sportlovet ska jag till en mindre skidanläggning men fullt duglig.

Äger alla i klassen på att åka, säkert de flesta i skolan också. :wub: Alla säger att jag är skitbra också så..

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade de här

Är det nått att ha? Billiga i alla fall.

Hur långa ska de vara? "Available sizes 158;168;178" Jag är 1.79.

Hur mycket väger du?

Dom där är väl lite mer än "junior" skida om jag inte har fel.

Är du berädd på att slänga ut lite pengar så vill jag rekomendera scott p3 som jag själv har och är grymt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...