Jump to content

Skidor


Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

Hur mycket väger du?

Dom där är väl lite mer än "junior" skida om jag inte har fel.

Är du berädd på att slänga ut lite pengar så vill jag rekomendera scott p3 som jag själv har och är grymt nöjd.

Hur vet du att det är "juniorskidor"? Längden?

Vill helst komma undan så billigt som möjligt, men man vill ju inte ha skräp så klart.

Hur mycket kostade dina skidor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur vet du att det är "juniorskidor"? Längden?

Vill helst komma undan så billigt som möjligt, men man vill ju inte ha skräp så klart.

Hur mycket kostade dina skidor?

Jag tycker inte de är juniorskidor. De är bara jävligt mjuka så om du inte är allt för tung och bara kör park så kan du ha dem. Men annars så kör på Scott p3 som ankan sa eller typ scratch fs. Men allt beror ju på hur mkt du väger. Tror scott p3 kostar typ 5500 på alpingaraget med bindning. tycker även su ska kolla på k2 Public Enemy för det är en billig skida som är grymt bra överallt! styv,bred... Min polare har sånna, köpte dem för 3500 ink frakt från conrad och han är riktigt nöjd.

Aikjonas12: Årets skidor är billigare på sportconrad än vad förraårets är i butikerna här i sverige. Köpte mina förraårets Völkl Karma för 4500 me bindning i åre och när jag kom hem så såg jag att årets kostade 3500 me bindning och frakt på conrad XD!FAN!

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade de här

Är det nått att ha? Billiga i alla fall.

Hur långa ska de vara? "Available sizes 158;168;178" Jag är 1.79.

Har såna fast en sesong gammlare :)

Jag väger ca 42 kilo, och e 13 år..

@ L_voll får du med biningar då? tyckert du ska gå till lokal affärn och prova lite skider och fråga hur långa ungefär du ska köpa sen köper du dem från internet..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har såna fast en sesong gammlare  :teehee:

Jag väger ca 42 kilo, och e 13 år..

@ L_voll får du med biningar då? tyckert du ska gå till lokal affärn och prova lite skider och fråga hur långa ungefär du ska köpa sen köper du dem från internet..

Jao, det låter som en god idé. Tror inte att bindningar följer med. Hur mycket kostar de?

Är det någon skillnad på den här säsongens skidor och förra? Om det inte är någon skillnad så försöker man väl köpa förra säsonges eftersom de är billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soft, de skidorna du prata om, K2 Public Enemy, kostar bara 2 690,47 SEK på Sport-Conrad, det är väl jättebra pris?

Det är ett jävligt bra pris, men tänkt på att du måste beställa inklusive bindningar om du inte har ett par som du ska montera. De kostar 3500 ink bindning och frakt, polaren beställde och fick dem på 5 dagar och han är grymt nöjd. Tror inte det är nån skillnad på denhär och förra sesgongens Völken Dogen, om det är dom du snackar om. Men denhär sesongens Völkl Dogen kostar mindre på sport-conrad än vad förra årets kommer kostar på rean;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Look here my friend, drar upp denna nu.. Jibbarfilm (TeddyBear Crisis) Skit cool. :PB)

Den trailern är jävlgt skön. Filem sägs vara en av den bästa skidfilmerna. En polare till mig såg den på premiären och sa att den är värd att köpa. Ska nog beställa den nån dag från frerride när snön är borta och man längtar efter skidåkningen i sommarvärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg en skitgym skidfilm för ett årsedan typ. Tror den var ny då. Minns inte vad den heter, men i början var det lite highschool-trams när personerna presenterades. Aja, om någon kommer på vad den heter rekomenderar jag den.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao, det låter som en god idé. Tror inte att bindningar följer med. Hur mycket kostar de?

Är det någon skillnad på den här säsongens skidor och förra? Om det inte är någon skillnad så försöker man väl köpa förra säsonges eftersom de är billigare.

De som är skillanden e väl färgen.

Tycker DU inte ska köpa den för mina har tappat as mycket färg :P

Jag köpte mina för 4k.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg en skitgym skidfilm för ett årsedan typ. Tror den var ny då. Minns inte vad den heter, men i början var det lite highschool-trams när personerna presenterades. Aja, om någon kommer på vad den heter rekomenderar jag den.

Yearbook heter den filmen. Har den filmen, men har tyvärr tröttnat på den men den är jävligt bra endå. And skidor så väljer du själv om du ska ha bindning eller inte när du köper.

iweX: vem bryr sig om lite färg lossnar? man åker ju inte med ovansidan och det lossnar ju knappast så mycket så att träkärnan blir naken. Mina karma är helt trashade i kanterna men vem bryr sig för man åker ju med belagen och kanterna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som är skillnaden e väl färgen.

Tycker DU inte ska köpa den för mina har tappat as mycket färg  :)

Jag köpte mina för 4k.

Som Burner sa, vem bryr sig om hur dem ser ut på ovansidan. Är det djupa spår på undersidan så är det ju bara att låta någon expert lappa dem (säkrast), kan gå på omkring 200 kr tror jag. Köp inte nytt bara för att laggen ser lite slitna ut om de6t inte stör åkningen. :) Tycker iaf att det är onödigt, du gör ju som du vill.

Jag har haft mina Völkel lagg i ett halvår och dom är helt repiga på ovansidan. :)

'

edit: är det någon som kör med Rossignol scratch? Tycker dem ser riktigt fräna ut, hur är dem?

Edit: Völkl Karma har jag btw.

Sån här.. (fast två)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yearbook heter den filmen. Har den filmen, men har tyvärr tröttnat på den men den är jävligt bra endå. And skidor så väljer du själv om du ska ha bindning eller inte när du köper.

iweX: vem bryr sig om lite färg lossnar? man åker ju inte med ovansidan och det lossnar ju knappast så mycket så att träkärnan blir naken. Mina karma är helt trashade i kanterna men vem bryr sig för man åker ju med belagen och kanterna...

Yearbook! Japp, nu minns jag. Fan va coolt det var när de gjorde trick och kameran följde med runt lite. (Svårt att förklara). Tänk Matrix, när Trinity ska sparka en polis och kameran glider runt henne. Lite så kändes det. Asläkert :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yearbook heter den filmen. Har den filmen, men har tyvärr tröttnat på den men den är jävligt bra endå. And skidor så väljer du själv om du ska ha bindning eller inte när du köper.

iweX: vem bryr sig om lite färg lossnar? man åker ju inte med ovansidan och det lossnar ju knappast så mycket så att träkärnan blir naken. Mina karma är helt trashade i kanterna men vem bryr sig för man åker ju med belagen och kanterna...

Färgen lossnar på ovansidan och de ser fult ut.

Alltså jag har inte kört på nått men den har ändå lossnat :'(

Vem bryr sig igentligen?

jag för de ser så för jävligt fult ut.

De e vit längst upp sen e de en blå kant och de syns så mycket..

@ aikjonas12 beror på hur man åker.

De kostar ju pengar att laga dem...

Om du har en repa längst in så kostar de väl ca 500kr skulle jag tro.

@ Cyprez , Redan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...