Jump to content

Skidor


Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

Jag åker skidor sen 6 år tillbaka. Åker till Sälen (hundfjället/tandådalen) en vecka om året. Har åkt väggen två gånger *stolt* men det är läskigt (den lutar 45 grader, kanske inte låter så mycket, men ställ dig längst upp vid kröken :'().

Åker slalom minst 3 gånger varje år....

Hmm.

I bjästa finns det en backe som är mycket brantare.... Den brukar jag åka. Den är typ lika brant som balder på vissa ställen. Och på vissa typ mellan balder och 45grader ;P

Den är kul... Läbbigt att åka där när det är isigt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Trodde fan de va ännu värre, blir sugen på att åka den när jag såg den bilden  ^_^

Som jag sa så är det brantare längre upp.

Jag måste bara berätta en rolig händelse som hände i Väggen.

Jag och min pappa satt i liften som går upp brevid Väggen när det kommer fram en dansk man till krönet. När han ser hur brant det var så hoppade han till och pjäxorna lossnade från skidorna. Så han rullade ner för hela backen och drog med sig en till åkare på vägen ner. Hans stavar och skidor stog kvar där uppe ;P !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm *harkel*, Väggen ligger i Hundfjället, inte i Tandådalen. Bilden är ifrån Hundfjället jag var också där i vintras vecka 7.

Jaja.. om man nu ska vara petig... :lol:

Jag bodde i alla fall vid tandådalen, och det finns en förbindelse lift mellan dess 2 erg... och väggen ligger ungefär mitt emellan huvuddelarna av de andra backarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som kör twintips och hoppar?

Jag gör det :blink: Jag jibbar och åker offpist för det mesta och pist ibland, men pist har man åkt hela livet så de är inte lika kul längre. Ska upp till Åre på novemberlovet med en polare och förhoppningsvis så finns det tillräckligt me snö så man kan åka lite lagg, men man kommer ju inte kunna ta några pudersvängar direkt:/ Vad äger du för twintips Explosiv_Anka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde fan de va ännu värre, blir sugen på att åka den när jag såg den bilden  :blink:

Kameran ljuger ^_^

Aldrig åkt väggen, aldrig varit i Sälen. Men på klassresan i 9:an var vi i Idre, där finns nordens brantaste preparerade pist, Chocken. Den är på sina ställen brantare än 48 grader! Sjukt brant var den. Pistmaskinen var tvungen o spännas fast i en stolpe på toppen för att inte välta över ;)

Så är de nog med Väggen med.

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...