Jump to content

Test tråden


I lol
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 111
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 years later...

Uhm. Bump?

Vicke du har

101 i IQ

Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen.

http://www.iqtestet.se

Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni.

Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick 116 på det där, men prövade att göra mensas och fick där 119. Bättre än 90% av befolkningen! ;):lol::P:lol: :lol: :):D :D :D :D

Sen undrar jag hur stor del av intelligensen egentligen har med att se sammanband.

Dito (116 - högre än 78% av befolkningen). Gjorde Illustrerad Vetenskaps test, som är mer utförligt än det Vicke länkade (och dessutom gratis!), och fick ett positivt överraskande 125, vilket enligt dem är högre än 95% av befolkningen.

Och utan att egentligen ha särskilt mycket kunskaper om det skulle jag säga att förmågan att kunna se samband väger ganska högt när man mäter intelligens. Men med det sagt är inte IQ samma sak som att vara smart, som ofta något felaktigt likvärdigas med intelligens.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde Illustrerad Vetenskaps test, som är mer utförligt än det Vicke länkade (och dessutom gratis!), och fick ett positivt överraskande 125, vilket enligt dem är högre än 95% av befolkningen.

Testade det där också, det enda som jag hade storproblem med var symbolminne.

Ditt totalresultat: 111

Resultatkategori: Övernormal, Du fick bättre resultat än 76 % av populationen.

Fan, jag är nöjd! <3

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm. Bump?

Vicke du har

101 i IQ

Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen.

http://www.iqtestet.se

Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni.

Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå...

Gjorde testet och tog tid på mig och fick 125, har därför 98% bättre resultat än befolkningen.

Själv tycker jag inte den är såvärst bra, dessutom har de någon oskriven regel att alla uppgifter ska lösas i första hand från vänster till höger, tycker det borde vara mer blandat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På Illustrerad Vetenskaps test:

Namn: Vicke

Ditt totalresultat: 110

Resultatkategori: Övernormal

Du fick bättre resultat än 74 % av populationen.

Resultat på ordtest: 102

Resultat på performancetest: 123.4

På styrkor och svagheter hade jag 'förväntad' på alla delar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde Mensa Sveriges provtest

Resultat

Din IQ beräknas vara

126

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Fick alltså alla rätt, vilket kanske tyder på att tester är lite väl lätt. Skulle dock gärna vilja göra ett kontrollerat test för att se om man skulle kunna bli medlem i mensa, bara för att ;)

Edit: Illustrerad vetenskaps IV-test:

Namn: Jonathan

Ditt totalresultat: 136

Resultatkategori: Mycket hög

Grattis till fullföljandet av IV-testet.

Du fick bättre resultat än 99 % av populationen.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm. Bump?

Vicke du har

101 i IQ

Ditt resultat är bättre än 45% av befolkningen.

http://www.iqtestet.se

Skriv in emocore som kod efter testet så blir det gratis och bra. Gäller tills 8:e Juni.

Hatar förresten sådanna där test. Mitt resultat är bättre än 45% av befolkningen. Spännande. Jag skulle gissa på att det var ungefär 45% av frågorna jag bara gissade på. Eller snarare 35%, men ändå...

L_Voll du har

122 i IQ

Ditt resultat är bättre än 91% av befolkningen.

edit: tog bort det sista, kanske kan uppfattas lite fel..

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOTR: Gimli

SW: Kejsaren

Simpsons: Mr. Burns

Superhero/Villain: Batman (så gay. Jag tror jag är mer skurkaktig, betrayar lätt folk. Plus att det suger att vara hero, skurkarna är alltid coolast).

Heh, både Kejsarn och Burns är ju skurkar, men blev Batman på sista. Gimli vet jag inte vem det är, inte sett riktiga Lotr (bara Sagan om de bannlysta ;)).

Edit: Sånt där IQ-test ni gör suger. Har för mig att det var typ Illustrerad Vetenskap eller nåt som hade rätt bra uppe på nätet.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

L_Voll du har

122 i IQ

Ditt resultat är bättre än 91% av befolkningen.

edit: tog bort det sista, kanske kan uppfattas lite fel..

Fick 121 på Illustrerad vetenskaps-testet, också där bättre än 91% av befolkningen. Fick sämst på ordkunskap.

Eftersom jag känner mig ganska efterbliven emellanåt så är det ett tillfredställande resultat.

Såg i den andra test-tråden att jag hade postat IV-testet för två år sedan och där fick jag bara 117. Det betyder att jag har blivit smartare! ;)

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...