Jump to content

Tror du på Gud?


Wild_hawk
 Share

TROR DU PÅ GUD?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Absolut inte!

Som jag ser det är bara gudar nån slags sjukdom! Kanske inte Sverige men i många u-länder är folk helt galna och offrar allt för sin gud (som inte finns). Det är också grunden till många krig...

Bara negativa saker alltså :rolleyes:

Blanda inte ihop kristendomen med islam och andra osanna och sjuka teorier. :wacko:

Jag fattar inte hur man kan vara muslim, en av de fem pelarna i Islam är vallfärden till mecka, under den ska man bl a kasta stenar på tre pelare som ska symbolisera något med djävulen. Hur primitiv får man bli??? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bevis på att gud inte finns.

Dom kom på gud för 2000 år sen. Hur j*vla dumma va dom då? Joo, j*vligt dumma.

Dom trodde ju stjärnorna va titthål från himlen å alla gudar... :rolleyes:

Därför finns inte gud.

Min klasskompis säger: "Timmy är satanist!". Och det stämmer väl? ;)

...För sin tid var dom nu mycket smartare än vi är nu iaf!...Nu har ju liksom allt nödvändigt som behövs redan uppfunnits....(Okej inte för att de flesta uppfinningar kom på Kristu födelse tid)....vad skulle du tro med deras vetenskap om stjärnorna då???...Gudar har aldrig existerat...men jag finner Grekisk mytologi högst underhållande att läsa om!...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blanda inte ihop kristendomen med islam och andra osanna och sjuka teorier. :wacko:

Jag fattar inte hur man kan vara muslim, en av de fem pelarna i Islam är vallfärden till mecka, under den ska man bl a kasta stenar på tre pelare som ska symbolisera något med djävulen. Hur primitiv får man bli??? ;)

Det är ju som att tro att nån j*vel i himlen har skapat jorden och människor. Skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bevis på att gud inte finns.

Dom kom på gud för 2000 år sen. Hur j*vla dumma va dom då? Joo, j*vligt dumma.

Dom trodde ju stjärnorna va titthål från himlen å alla gudar... ;)

Därför finns inte gud.

Min klasskompis säger: "Timmy är satanist!". Och det stämmer väl? :wacko:

"kom på gud"

Därimot så står det i böcker(tex. bibeln) att Jesus föddes för 200år sedan... :rolleyes:

Jag tror för övrigt inte på gud...

Ska jag tro på saker vill jag kunna se eller röra vid det... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar 2000år... :rolleyes:

Jesus var ju "guds son" o skulle predika om kristendomen....

Det såg man ju hur det gick... :wacko:

Fast.. Va glad... ingen Jesus, ingen jul, påsk, kristihimmelfärd o skit... ;)

Jag vet att hans är hans "son" fast jag tror inte att kristendomen fanns innan Jesus(i så fall var den väldigt liten). Jag tror mer på att Jesus var lite knäpp och trodde att han var en frälsare. Samma med Muhammed(grundaren av Islam), det sägs att han var ute i öknen när han träffade Gud, halluciationer(osäker stavning)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får hålla med GTA3 Freak...Jesus & Muhammed kan ju ha funnits men isf. tror jag dom var vanliga människor som såg någon slags syn... ;) Buddhismen har mer grund i sin religon...Buddha har ju existerat (Ganska säkert.) Buddha eller Sidharta som han hette skapade ju sin religon själv om man säger så...Jag är inte Buddhist men jag säger att grunden till Buddhismen är troligare än till Kristendommen & Islam... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att hans är hans "son" fast jag tror inte att kristendomen fanns innan Jesus(i så fall var den väldigt liten). Jag tror mer på att Jesus var lite knäpp och trodde att han var en frälsare. Samma med Muhammed(grundaren av Islam), det sägs att han var ute i öknen när han träffade Gud, halluciationer(osäker stavning)?

Muhammed var vid berget Hira utanför Mecka när ängeln Gabriel uppenbarade sig för honom. Jag tror det var år 606 efter kristus.

Vi hade ett stort prov om islam i sjuan så jag kan en del... :wacko:

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...