Jump to content

Tror du på Gud?


Wild_hawk
 Share

TROR DU PÅ GUD?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

(snudd på hets mot folkgrupp. Detta uttalande kan tolkas som om alla som inte är kristna är sjuka i huvet och kristendomen är det enda rätta.)

Judendomen, kristendomen och judendomen har extremt mycket gemmensamt. Både kristendomen och islam utgår från judendomen som uppstod för ca 5000 år sen. De kommer alla från samma patriark.

Att kasta stenar på pelare är inte sjukare än att dutta vatten på småbarn och dricka jesublod. Vill du se sjuka saker i kristendomen? Kolla alla 100 olika grenar av kristendomen som finns i USA, där kommer du garanterat att hitta sjuka saker.

Mister Whoppeee nämnde att buddishmen var den enda normala religon för att man vet att Buddha har funnits? Jesus har också levt Mohammed likaså. Vad är det som får díg att tro att det är mer säkert att Buddha har levt än de andra?

Kristendom & Judendom är verkligen inte lika varandra! Förstår inte på vilket sätt du menar...

Kristendomens viktigaste är ju Jesus, allas messiah om man säger så.

Judarna tror att Gud valt ut dem till ett heligt folk, som står över andra (gojer). Deras messiah

är den som kommer få judarna som de världsledande folket på jorden.

jag tycker hela judendomen stinker av rasism, de gör inte nån annan religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kristendom & Judendom är verkligen inte lika varandra! Förstår inte på vilket sätt du menar...

Kristendomens viktigaste är ju Jesus, allas messiah om man säger så.

Judarna tror att Gud valt ut dem till ett heligt folk, som står över andra (gojer). Deras messiah

är den som kommer få judarna som de världsledande folket på jorden.

jag tycker hela judendomen stinker av rasism, de gör inte nån annan religion.

Alla religioner innehåller nån typ av rasism mer eller mindre....kristendomen är väl ett av dom mest utsatta(För att det är störst???)KKK som jag nämnde förrut accepteras ju i den amerikanske södern som kristna....det är sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja KKK är ju ett extrem fall inom kristendomen.. Jag vet inte hur de tolkar de riktigt för jag kan inte förstå var Jesus skulle säga något sånt i Bibeln.

Men Judendomen är full av såna grejer, att Gud har valt det Judiska folket till sitt. Vi andra är inte värda någonting, vi är som hundar. De är

banne mig rasism så de skriker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...