Jump to content

Tror du på Gud?


Wild_hawk
 Share

TROR DU PÅ GUD?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vi hade ett stort prov om islam i sjuan så jag kan en del... :D

Du kan ju inte ett skit.

Inte för att jag är muslim men hur tror du det känns för de muslimer och människor med andra religoner som besöker detta forum och läser detta

Blanda inte ihop kristendomen med islam och andra osanna och sjuka teorier.

(snudd på hets mot folkgrupp. Detta uttalande kan tolkas som om alla som inte är kristna är sjuka i huvet och kristendomen är det enda rätta.)

Judendomen, kristendomen och judendomen har extremt mycket gemmensamt. Både kristendomen och islam utgår från judendomen som uppstod för ca 5000 år sen. De kommer alla från samma patriark.

Att kasta stenar på pelare är inte sjukare än att dutta vatten på småbarn och dricka jesublod. Vill du se sjuka saker i kristendomen? Kolla alla 100 olika grenar av kristendomen som finns i USA, där kommer du garanterat att hitta sjuka saker.

Mister Whoppeee nämnde att buddishmen var den enda normala religon för att man vet att Buddha har funnits? Jesus har också levt Mohammed likaså. Vad är det som får díg att tro att det är mer säkert att Buddha har levt än de andra?

Redigerad av Canza 57
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju inte ett skit.

Inte för att jag är muslim men hur tror du det känns för de muslimer och människor med andra religoner som besöker detta forum och läser detta

(snudd på hets mot folkgrupp. Detta uttalande kan tolkas som om alla som inte är kristna är sjuka i huvet och kristendomen är det enda rätta.)

Judendomen, kristendomen och judendomen har extremt mycket gemmensamt. Både kristendomen och islam utgår från judendomen som uppstod för ca 5000 år sen. De kommer alla från samma patriark.

Att kasta stenar på pelare är inte sjukare än att dutta vatten på småbarn och dricka jesublod. Vill du se sjuka saker i kristendomen? Kolla alla 100 olika grenar av kristendomen som finns i USA, där kommer du garanterat att hitta sjuka saker.

Mister Whoppeee nämnde att buddishmen var den enda normala religon för att man vet att Buddha har funnits? Jesus har också levt Mohammed likaså. Vad är det som får díg att tro att det är mer säkert att Buddha har levt än de andra?

Kan inte ett skit??

Om du vill kritisera mitt inlägg så använder du fel uttryck när du säger att jag inte kan ett skit, om man inte tycker som nån annan kan man t.e.x skriva "Jag håller inte med" eller "Så tycker inte jag". Hoppas du lärt dig nåt... :D

Edit: Jag har inte sagt att kristendomen är den ända rätta, jag har inget emot andra religioner men jag tycker det är lite sjukt att kasta stenar som nån religös ritual. -_-

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

är det konstigt att man reagerar så när du säger att alla andra religioner är sjuka? Du kan ju åtminstone svara på kritiken. Står du för det du säger kan du väll säga det du behöver inte leka smart och ge mig en lektion hur man ska svara på idiotiska inlägg.

Redigerad av Canza 57
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

är det konstigt att man reagerar så när du säger att alla andra religioner är sjuka? Du kan ju åtminstone svara på kritiken. Står du för det du säger kan du väll säga det du behöver inte leka smart och ge mig en lektion hur man ska svara på idiotiska inlägg.

Tror du förresten att du är den enda som går i skolan? Vi andra har faktiskt också läst religion. Problemet med dig arvid är att du tror att du vet mer en alla andra.

hoppas du lärt dig nåt nu -_-

Har jag sagt att jag kan mer än alla andra?? Du vet visst inte vad som är skillnaden mellan att säga att man kan mycket om något eller att man kan mer än alla andra. :D

Dessutom verkar du inte veta vad som är hets mot folkgrupp, det är när man uppmanar folk att tycka som en själv. Det har jag inte gjort, jag sa bara vad jag tycker själv. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok låt oss tolka arvids inlägg igen.

Muslim = primitiv WACKO

Islam och övriga religioner = osanna och sjuka teorier

Vi kan ju alla se vem det är som lider av det vi kallar okunskap. Okunskap leder till främlingsfientlighet.

Hultenius stäng denna tråd innan det blir riktigt UGLY!!!

:D

Kom inte och anklaga mig för nåt jag inte sagt, och varför reagerade du så starkt på att jag sa något negativt om Islam, andra i den här topicen har sagt negativa saker om kristendomen men det verkar du inte bry dig om... -_-

är det inte sjukt och onödigt att göra en massa religösa ritualer för en gud som inte finns? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mister Whoppeee nämnde att buddishmen var den enda normala religon för att man vet att Buddha har funnits? Jesus har också levt Mohammed likaså. Vad är det som får díg att tro att det är mer säkert att Buddha har levt än de andra?

Du förvränger min åsikt ganska mycket...jag skrev inte att Jeus & Muhammed inte funnits, Dom kan ha funnits men jag tror knappt på att dom var profeter...Buddha är ju ingen Gud utan han levde på jorden (ok, enligt sägnen...) Den religonen har mera värdsligt i sej, Det är därför jag tror så....

Men det här med Nirvana låter lite väl otroligt... Ah, Det är så jobbigt att snacka andliga saker... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ni har snackat lite om hets mot folkkrupp å sånt, ja kom å tänka på en grej som ja undrar va ni tycker. Om man till exempel skriker turkfi*ta eller svartskalle eller nåt till en invandrare så reagerar alla å man åker typ i fängelse för alltid (ok ja överdriver lite men ni fattar...) men om dom däremot skriker svennebal*e så är det ingen som bryr sig ett skit. D tycker ja e helt sjukt, är det nån som håller me? -_-:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ni har snackat lite om hets mot folkkrupp å sånt, ja kom å tänka på en grej som ja undrar va ni tycker. Om man till exempel skriker turkfi*ta eller svartskalle eller nåt till en invandrare så reagerar alla å man åker typ i fängelse för alltid (ok ja överdriver lite men ni fattar...) men om dom däremot skriker svennebal*e så är det ingen som bryr sig ett skit. D tycker ja e helt sjukt, är det nån som håller me? -_-:angry:

Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bråk i den här topicen....för att röra om lite ytterliggare skulle jag vilja säga ett par ord......religion....innebär för dom flesta att tro på något....och för en del andra kan det innebära hat....kolla bara på KKK....dom accepteras som kristna....katolska kyrkan släpper inte in homosexuella eller kvinnor som präster....religion är bara nån överskattad jäkla smörja....vad är det man sitter och gör i kyrkbänken på Söndag förmiddagarna?...jo man sitter och ber till nån gubbe som man tror skapade jorden för 100 000 000 år sen....lixom han måste ju typ ha glömt det nu( -_- )han borde ju va asgammal nu....nä jag finner det ganska primitivt!...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm......... tänk på att jesus inte uttnyttjade sin makt och det gjorde inte buddha heller, men det gjorde muhammed

bara en liten tanke!

undrar hur det skulle sett utt utan religoner!

inget 30 årigt krig inga korståg inga kyrkor mosker tempel,,, jag tror det skulle vara bra på sitt sett men endå tråkigt!

nackedelen är väll all historia religoner har skapat! och visst fan är det soft att gå i en mäktig kyrka från 1200-talet och undra hur dom byggde kyrkan! om någon har varit i uppsala domkyrka förstår man säkert!

fördelen är väll krigen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nackedelen är väll all historia religoner har skapat! och visst fan är det soft att gå i en mäktig kyrka från 1200-talet och undra hur dom byggde kyrkan! om någon har varit i uppsala domkyrka förstår man säkert!

fördelen är väll krigen!

det är tvärtom soory! -_-:angry:

kl är 46 och jag borde gå och lägga mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...