Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Empire of the Sun - We Are The People

Redan efter första låten på deras debutplatta Walking On A Dream vart jag frälst, detta "oseriösa" projekt från den australiensiska duon visade sig vara riktigt bra, dom hyllar 80-talet genom att modernisera musiken och blanda i någon form av soul i det, och Luke Steeles röst är något man fastnar för.

Jag lånar lite tex från en recension som sammanfattar det jag tycker om skivan och dom, "Kraften i låtarna är just att de följer popmallen och gör fjäderlätta sånger som egentligen inte låtar som så mycket annat. Det minst galna med Empire Of The Sun är musiken."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamie T - The Dance of the Young Professionals

Har jag tipsat om den redan? Det skulle inte förvåna mig. Hursomhelst - det är till

Sticks 'n' Stones jag just nu inte kan sluta dansa, men den blev tipsad om två gånger

på samma sida några sidor tillbaka, så jag avstår från det. Jamie T-inflation vore ju

rätt uselt. Hursomhelst, håller tummarna för att han av någon otrolig anledning sku-

lle ära oss med ett Sverigebesök!

Jamie-T-Sticks-N-Stones-474512_1118661_0.jpg

Verkligen skitbra, tack för tipset!

Mm, den är mysig.

----------

Jag lyssnar mycket på The Who - Baba O'Riley idag. Schön röst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Legends - When The Day is Done

Urskön svensk indiepop. http://open.spotify.com/track/36xBuvThVbwu0eU82Uo9qy

Genom det tipset insåg jag hur många fina låtar Wicker Park har i sitt soundtrack (beslöt även att se filmen enbart p.g.a. det, förresten). Ett exempel är:

The Stills - Retour a Vega

http://open.spotify.com/track/55AhsYXlKgc5fPZcFtoDd6

Väldigt bra soundtrack måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...