Jump to content

Nästa GTA...


Arman
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 205
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dt e säkert nån som skrivit detta tidigare, men pallar inte läsa igenom denna topic igen. Men ialla fall.

Min ide skulle vara att man skulle kunna köra multiplayer (WOW) där varje spelare styrs av en riktig människa.

Det skulle bara bli kaos. Tänk er själva, varenda fotgängare styrs av en riktigt människa. Svaret är givet.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle bara bli kaos. Tänk er själva, varenda fotgängare styrs av en riktigt människa. Svaret är givet..  :P

Jag fick en ide som JAG tror skulle hålla undan kaoset.

Okej när man "loggar in" på Gta:online. Så får man välja "lag". Poliser, Gangstas, Ambulansmän/kvinnor ^^ Brandmän you got it..

När en polis griper/dödar en gangsta blir han straffad genom att inte kunna vara gangsta X antal timmar. Och då får man "samhällstjänst" som att vara polis,ambulansförare eller ett annat jobb! Om man missköter sig då också får man fängelse så man inte kan göra någonting på X antal timmar.

För att hindra att poliserna bara ska springa runt och skjuta alla gangstas de ser så måste de söka tillstånd från överordnan. Men i nödsitutation så är det bara att trycka på

en viss knapp. Sedan ska poliserna kunna kalla på föstärkning också.

Gangstas ska vara uppdelade i X antal gängledare och gäng. Endast gängledare kan rekrytera (stavning) andra gängmedlemmar till gänget. Man kan vara hur många grupper som helst. En grupp består av X antal gangstas. Man har då också speciella gängklder i det gänget som man kan välja medan.

Gangstas ska kunna råna banker,detonera bilbomber och annat kriminellt.

Arbetare (t.ex ambulansmän) ska bara kunna använda vapen när de blir beskjutna eller siktade på. De kan också bli bestraffade eller tagna av polis om de missköter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA Alperna

Snö snö snö... tycker att det nästa spelet borde innehålla snö.

Skulle med vilja att nästa GTA utspelades enbart under vintern. Men har hört att snö ska finnas med som väder i Liberty City Stories, men jag kanske har missuppfattat.

Spela True Crime: New York City, GTA's största konkurent, och som grädde på moset, det finns snö! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle med vilja att nästa GTA utspelades enbart under vintern. Men har hört att snö ska finnas med som väder i Liberty City Stories, men jag kanske har missuppfattat.

Spela True Crime: New York City, GTA's största konkurent, och som grädde på moset, det finns snö! :P

Finns det har ja aldrig hört nåt om eller sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag tycker att SA på ett sätt är för stort så ideen med en hel delstat är ju löjlig. Åka så länge att man tröttnar.

Då är jag mer för idden att man använder mer i varje stad. Det finns ju så många platser i SA som man aldrig är i. Varför inte göra så tex man kan få uppdrag av mer affärer. Eller mer uppdrag i varje stad, så att man får se hela staden i storyn

Sedan gillar jag nte riktigt vapen skillsen i SA. Hade vart grymmare om man gjorde uppdrag för amunation å att dom i sin tur lär en trick för att bli bättre.

Två vapen Grymt. men Tänk om man kunde styra siktet på bägge vapnena, skjuta två olika samtidigt. (kräver kanske mer knappar på konsolerna) men fan va grymt. Å ha två olika vapen, (pistol i en avsågat hagel i andra)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...