Jump to content

Nästa GTA...


Arman
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 205
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Med tanke på att nästa GTA utvecklas till next-gen konsollerna kan vi räkna med något stort. Min gissing ligger på att det släpps till Xbox360 och PS3 (PC lite senare). Eftersom båda konsollerna kan läsa DVD- skivor på över 20 GB så borde R* kunna pressa in en hel del på skivan.

Jag drömmer om ett GTA som utspelar sig i "hela" USA, i modern tid. Där man t.ex kan åka från öst till västkusten. Då tänker jag mig alltså en nedskalad verision av USA (SA var ju en nedskalad verision av CA) till t.ex 15 stater, alla ungefär lika stora som San Andreas. Dom allra viktigaste amerikanska städerna finns med (typ 2-3 städer per stat). Och givetvis är det samma landskap som i USA. Med lövskog i öst, slätter i mitten, öken väster om slätterna, och till sist barrskog. Och sen GTA- versioner av bergskedjorna. Liberty City, Vice City, Los Santos, San Fierro och Las Venturas finns alla med såklart, utplacerade på sina rätta ställen. GTA- versioner av Chicago, Washington, New Orleans, Dallas osv finns såklart.

Tänk er vad härligt; Åka på roadtrip i USA. ^_^ . Transportering, t.ex, skulle få en ännu större betydelse än tidigare. En jävla massa nya features skulle komma till också.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att nästa GTA utvecklas till next-gen konsollerna kan vi räkna med något stort. Min gissing ligger på att det släpps till Xbox360 och PS3 (PC lite senare). Eftersom båda konsollerna kan läsa DVD- skivor på över 20 GB så borde R* kunna pressa in en hel del på skivan.

Jag drömmer om ett GTA som utspelar sig i "hela" USA, i modern tid. Där man t.ex kan åka från öst till västkusten. Då tänker jag mig alltså en nedskalad verision av USA (SA var ju en nedskalad verision av CA) till t.ex 15 stater, alla ungefär lika stora som San Andreas. Dom allra viktigaste amerikanska städerna finns med (typ 2-3 städer per stat). Och givetvis är det samma landskap som i USA. Med lövskog i öst, slätter i mitten, öken väster om slätterna, och till sist barrskog. Och sen GTA- versioner av bergskedjorna. Liberty City, Vice City, Los Santos, San Fierro och Las Venturas finns alla med såklart, utplacerade på sina rätta ställen. GTA- versioner av Chicago, Washington, New Orleans, Dallas osv finns såklart.

Tänk er vad härligt; Åka på roadtrip i USA. (:!!!:) . Transportering, t.ex, skulle få en ännu större betydelse än tidigare. En jävla massa nya features skulle komma till också.

!!! ^_^:ermm::shifty: !!!

:shifty: Det låter som en riktigt bra idé faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA: The Troubles

När? Storbrittanien 70-tal.

Nytt i Spelet: Möjligheten att välja mellan att spela som gangster eller korrupt polis. Hundar och katter ska kunna springa runt på gatorna och man ska kunna skjuta djuren.

Story:"Gangster": Du spelar en småkriminell yngling från Belfast. Hela din familj mördas i ett bombdåd av IRA som du bevittnar. Du blir tvingad att fly till London där då måste skaffa tillräckligt med respekt för att kunna överleva och hämnas din familj.

Polis: Du har nyss tagit examen från polisskolan och får snabbt erfara att livet på gatan är hårdare än du förväntat dig. Du bestämmer dig för att sätta hårt mot hårt och krossa brottsligheten för att själt ta kontroll i den undre världen.

Städer: London, Belfast och troligen någon mer stad.

Gäng: Fotbollshuliganer, Mods, Nazister, IRA, Jamaicaner m.f.

Musik: Rock, Ska/reggea, Oi/Punk m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska vara singleplayer.

Bättre grafin än nu.

Kunna gå in i fler hus.

Mer städer (typ 10 stycken(Liberty City, Vice City, Los Santos, San Fierro och Las Venturas + 5 nya)).

Det ska vara långt mellan varje stad och det ska ta lång tid att köra dit.

Ska utspelas under ungefär samma tid som San Andreas (runt 1990).

Fler valmöjligheter, till exempel om man vill göra uppdrag åt Ballas så får man åka till deras område och fråga någon gängmedlem var Ballas boss eller någon högt uppsatt person befinner sig. Och så får man ta sig till honom/henne och fråga om det finns något att göra för honom. Och om det finns det så får man ett uppdrag. Och så kan man fortsätta göra uppdrag och få mer och mer respekt och så...

Man ska kunna ha ett eget gäng där man bestämmer vilken bil gängmedlemmarna ska köra och vilka vapen och kläder de ska ha.

Ge uppdrag åt sina egna gängmedlemmar.

Mer gäng.

Mer affärer.

Barn ska vara med.

Djur ska vara med (man ska kunna rida på hästar och andra större djur).

En timme i spelet ska vara två riktiga minuter (nu är det en minut).

Låter detta bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GRAND THEFT AUTO 4

År: nutid

Världen: Liberty City, Vice City, San Andreas + en ny

Fordon: Nutida fordon + andra påhittade skatebord ska ochså finnas

Han/hon man är: Man får välja själv hur man ska

se ut och ålder och sånt "nästan som i sims2"

Grafik: Mycket bättre än dom andra gta.

Spelet ska komma ut till pc, ps2, och x-box 360

Story: Det är olika story varje gång man spelar och kan hålla på hur länge som helst.

t.ex Om man gör uppdrag för en gubbe och man ska råna en bank med han.

Och han dör då förlorar man inte uppdraget för då fortsätter spelet fast han är död.

Man kan göra ett eget gäng och bestämma vilka bilar, vapen och kläder sina gängmedlemar ska ha.

Man kan ochså säga till en gubbe i sitt gäng att döda en person och sånt. "ge uppdrag till sin liga"

Om man släger en handgranat på asfalten så går den sönder och byggarbetare kommer och bygger upp igen.

Man kan ochså spränga byggnader t.ex ta ett plan och köra in i en byggnad.

Poliserna kommer från polis stationen nu och du kan gömma dig så dom inte ser dig.

Polisen fångar andra mänskor som skuter och sånt nu.

Man kan arbeta och tjäna pengar och köpa hus.

Man kan göra inbrott i andras hus och sno saker till sitt eget eller sälja.

Man kan bli ihop med vilken tjej/kille som helst på gatan.

Mer kommer sen kanske (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn: Grand Theft Auto iV

År: 1:a Kapitlet '76, 2:a kapitlet '69, 3:e kapitlet '58

Städer: 1 Kap | 2 Kap | 3 Kap

London | NY | Chicago

Amsterdam | VC | Detroit

Bangkok | SA | Toronto

Tokyo | ? | ?

Fordon: Walton, Sadler, Remington, Hermes, Oceania, Benson, Blade, Boxville, Broadway, Buccaneer, London Cab, Camper, Clover, Esperanto, Glendale, Hustler, Perennial, Rumpo, Sabre, Savanna, Stafford, Stallion, Tampa, Tornado, Towtruck, Trashmaster, Police (Liknande Esperanto/Sabre), Utility Van, Voodoo, Vortex, Yankee

Huvudkaraktären: Kap 1: En engelsk kille som kallas för "Lash Ley"

Kommer Finnas Till: PS3, X36 och senare även till PC

Nya saker:

- Snö, snö-plogar, både människor och maskiner håller på att skotta snön.

- Tunnelbana

- Double Deckers och London Cabs

- Nya Updrag, nya karaktärer, nya fordon (tex mc's med sidovagn)

- Grafik och AI förbättringar

- Surfare, Vatten skotrar, Vågor

- Nya gäng

- I modding garagen kan man sätta in nya motorer i bilarna så att det verkligen ska låta utav bilarna

- Bilarna sprängs inte bara för att dem ligger upp och ner

Musik: Reggae, Power Pop, Pop, Rock n' Roll, Rock, Rockabilly.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GRAND THEFT AUTO 4

År: nutid

Världen: Liberty City, Vice City, San Andreas + en ny

Fordon: Nutida fordon + andra påhittade skatebord ska ochså finnas

Han/hon man är: Man får välja själv hur man ska

se ut och ålder och sånt "nästan som i sims2"

Grafik: Mycket bättre än dom andra gta.

Spelet ska komma ut till pc, ps2, och x-box 360

Story: Det är olika story varje gång man spelar och kan hålla på hur länge som helst.

t.ex Om man gör uppdrag för en gubbe och man ska råna en bank med han.

Och han dör då förlorar man inte uppdraget för då fortsätter spelet fast han är död.

Man kan göra ett eget gäng och bestämma vilka bilar, vapen och kläder sina gängmedlemar ska ha.

Man kan ochså säga till en gubbe i sitt gäng att döda en person och sånt. "ge uppdrag till sin liga"

Om man släger en handgranat på asfalten så går den sönder och byggarbetare kommer och bygger upp igen.

Man kan ochså spränga byggnader t.ex ta ett plan och köra in i en byggnad.

Poliserna kommer från polis stationen nu och du kan gömma dig så dom inte ser dig.

Polisen fångar andra mänskor som skuter och sånt nu.

Man kan arbeta och tjäna pengar och köpa hus.

Man kan göra inbrott i andras hus och sno saker till sitt eget eller sälja.

Man kan bli ihop med vilken tjej/kille som helst på gatan.

Mer kommer sen kanske  ;)

Det är pefekt ju :o tänk er så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär vill jag att nästa GTA ska se ut.

Tid:

Nästa GTA hoppas jag verkligen kommer utspela sig efter GTA3, d.v.s. efter år 2000.

Huvudkaraktär:

Om jag skulle få välja hade det inte varit något snack om saken. In med Tommy Vercetti igen men då kommer vi till ett antal problem.^^

Vercetti kommer då vara runt 50 och knappast vara en ultimat karaktär. Sen är det inte troligt eftersom Rockstar har för vana att alltid komma med en ny huvudkaraktär. Det enda jag har invändningar mot med karaktären är att han absolut INTE ska vara som CJ, som enligt mig är helt skrattretande dålig. Det här svarta gangstersamhället tycker jag inte alls passar in i "mitt" GTA. Att välja egen karaktär som verkar vara inne i vissa spel som The Sims eller Jedi Academy är helt fel. Storyn måste passa in till karaktären. (tänk er Tommy Vercetti i SA, lite fel va?)

Städer:

Det skulle vara intressant med en ny stad som är influerad av Dallas. De städerna som redan vi har spelat oss igenom i de tidigare GTA-spelen tycker jag ska vara med i nästa GTA. Ett uppiffat Liberty City med möjlighet att ta sig in i flera byggnader hade varit helt underbart och tänk sen att få återvända till Vice City (åhhh...nostalgi).

Story:

Storyn i Vice City är hur bra som helst så man kan gå på den linjen men avvika i olika händelser. Dock får det inte kännas som du spelar Vice City. Att få återse en äldre version av Tommy Vercetti och se hur det gick med hans imperium i Vice City är ett måste. GTA får bara inte lämna USA, det passar helt enkelt inte in med London, Tokyo eller någon annan stad utanför USA. GTA är USA helt enkelt.

Grafikmässigt väntar jag mig mycket av Rockstar. De har mycket att lära av Illusion Studios som skapade Mafia. Så gammalt men helt underbart gjort. Nu menar jag inte att GTA ska bli som Mafia handlingsmässigt för det är helt fel. GTA och Mafia är två helt skilda spel som är olikare varandra än man kan tro.

Har de förresten annonserat ut att det kommer en uppföljare till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...