Jump to content

Metallica


pottzork
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 337
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hahaha.. tråkmåns! :) Ska du spela upp Metallica inför klassen tar man inget lättlyssnat för ickehårdrockare, man tar Dyers Eve som jag gjorde. ;)

..som visserligen förlorade sin effekt litegrann, med tanke på att en kille i min klass drog upp en skiva med Mayhem innan. ><

Jamen det var ju i 5an och då var Fade To Black favoriten. Nu hade jag tagit en låt från Kill 'em All. Det var inte bra att försöka att bräcka Mayhem med Dyers Eve =). Aa iofs, ska man spela upp något för några ickehårdrockare så då trycker man in brutal jävla dödsmetall =). Haha apropå det. Tänk att presentera sig i mellanstadiet som en satanist och som på fritiden bruka bränna kyrkor. Undra vad fröken skulle säga? :huh:

Redigerad av kricke
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM du ska försöka bräcka mayhem ska du ta Deicide - Scars of the Crucifix eller Slayer - Angel of death/Raining Blood :huh:

Om du ska bräcka Mayhem ska du ta Dark Throne. Varg Vikernes kommer skrämma skiten ur varenda elev. Det är pure black metal, fy fan va hämskt.

Mortician annars gillar dom säkert, dom är.. fina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte bra att försöka att bräcka Mayhem med Dyers Eve =)

Jamen jag visste ju inte att han skulle ha med sig Mayhem, trodde han skulle ha med sig.. nå't annat. :">

Min musik var iallafall näst hårdast. Fast ja, det mesta är hårt jämfört med Eminem och Nirvana..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerande samling må jag säga, har du nån aning om vad allt kostade, måste varit en hel del.

Mjaa, ärligt talat är det inte så himla dyrt. Det enda som egentligen sved till var Live Sh*t-boxarna och Saint Anger-promon. Tack, förresten. =)

@Ev: Thanks m'boy.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga. Har Metallica gjort någon Best Of eller Greatest Hits skiva. Isf, vad heter den??

Hade tänk ge Metallica en chans nämligen. :P

Äsch köp Svarta och Ride the lightning istället så får du en mix av både Bra låtar och hits.

pottzork: Tudligen så håller de på och spelar in nu. Det sägs att skivan kommer nästa år men det tror jag inte eftersom det tog tre år för St.Anger att spelas in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tog typ ett år, om inte mindre, att spela in St. Anger. Det tog två år för Metallica att lätta på arslena och göra något, sen kom ju James rehab och allt det där emellan, också.

Sen, om jag minns rätt, har någon sagt att den ska komma under tidiga 2006.

:P

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade runte lite. Kan man säga att skivan S&M är deras Greatest Hits skiva eller?

Det är en live-skiva, så njä. Köp inte den, för mycket nytt crap.

Mitt förslag är att ladda ner alla skivor (ja, ve och fasa) och köpa de du tycker är bäst. Onödigt att lägga ut pengar på skivor man inte gillar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en live-skiva, så njä. Köp inte den, för mycket nytt crap.

Mitt förslag är att ladda ner alla skivor (ja, ve och fasa) och köpa de du tycker är bäst. Onödigt att lägga ut pengar på skivor man inte gillar sen.

Så gjorde jag och köpte dom jag ville ha. Nåt att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...