Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Så var Lost slut. :'(

Såg nyss sista avsnittet (Exodus pt. 2 och 3).

Spoilers:

Locke börjar skrämma mig lite. (w00t)

Jack: Do you like to play games, Locke?

Locke: Oh yeah. :rolleyes:

The Others ville aldrig åt Aaron, dom ville åt Walt.

Arzt exploderar lite oväntat i början, hade väntat mig att han skulle bli regular nästa säsong.

"He just... exploded... in front of us."

Hurley: Dude, you got some Arzt on you.

Jag såg inget av Michelle Rodriguez, varför presenterade dom henne i Exudus pt. 1 och sen bara lämnar det där? Dessutom stod det på dom flesta "guest stars" listor som kommit ut att hon skulle medverka, mystiskt.

Hurley: Wait! The number are bad, the numbers are bad!

Hurley får syn på numren på luckan och freakar out. Pandoras ask?

Lost lämnar oss förstås med en cliffhanger (flera t.o.m.). Aja, återkommer.

Edit: Tror jag håller med den här snubben om vad monstret egentligen är.

I don't think the monster we have been waitning to see really is the monster. We have all thought of some mechanical type/ large beast that was going to be revealed but I think we are once again mislead. When we think is the monster is actually a large complex system of booby traps. The trees are not being pulled up but are instead being blown up from underneath the ground, the arm that grabbed Locke was actually just a trap that snagged his leg.

Vad är då den svarta skuggan/röken som flyger omkring lite var stans? Några förslag?

Edit2:

http://www.oceanic-air.com/home.htm

Om man letar lite hittar man där en manussida som beskriver monstret så här:

"Huge. Mechanical AND biological. Godlike and profane. A massive, multi-tentacled robotic beast resembling a primordial mapinguari - only partially obscured in a cloud of (ae)rid smoke!"

Finns här för dom inte vill leta: http://www.oceanic-air.com/images/oa_front-letter1a.jpg

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant:

A couple years ago Michael Crichton wrote a book called "PREY". It was about a team that went to clean up a government experiment that went wrong.

On the finale we actually did see the monster, well actually it is monsterS. PREY was about clouds of nanobots, tiny robots, that moved around in clouds that resembled smoke or a swarm of gnats. Sound familiar? How about this, the sound the nanobots made in PREY was a screaming mechanical sound. Once again familiar? The nanobots were able to physically position themselves to grab objects, such as PEOPLE. In the book, when the nanobots escaped they lived underground. In LOST, the trees are not being lifted up by a monster, they are being pushed or blown out by the nanobots. That is the hole that Lock was pulled into.

Remember the how Danielle said everyone got sick? In the book PREY, the nanobots went into peoples bloodstream through inhalation, and into their brain. They were then able to control that person. This is what happened to her research team.

Finally, I read I biography on the creators of LOST, it says one of their favorite authors is Michael Crichton.

That should solve a few misteries.

Från piloten:

lostturbineenhanced_443997_0.gif

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant:

Från piloten:

lostturbineenhanced_443997_0.gif

Awesome... Har inte sett det... Inte min syrra heller. Ska nog kolla på pilot avsnittet imorgon... KANSKE. Iallafall den delen... Även ifall den loopas om och om och om igen. Det låter spännande.

Måste varit "förnedrande" för Locke att bli buren på planet... Det var även roligt när Michael pratade i telefon och Locke rullar förbi :ph34r:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome... Har inte sett det... Inte min syrra heller. Ska nog kolla på pilot avsnittet imorgon... KANSKE. Iallafall den delen... Även ifall den loopas om och om och om igen. Det låter spännande.

Har för mig att man kan se samma "rök" när planet kraschar (eller håller på att krascha), det kan vara nått jag kan ha fått för mig dock. Men jag är nästan säker på att jag läst det någonstans. :P

Spoilers:

I senaste avsnitten kan man naturligtvis se det flitigt. När Locke blir attackerad flyger det omkring lite varstans i rutan.

Vilket avsnitt va det som visades i onsdags? vilket nummer?
I USA, nummer 24 och 25, Exodus pt. 2 och 3. Vilket är dom sista för säsongen. :'(

I Sverige, nummer 16. Nästa avsnitt blir det sista som sänds i Sverige tills hösten, tror jag i alla fall. ;P

Är det Kate och Sawyer som springer där ifrån?

Ser ut så. Men jag är inte säker, var ett tag sen jag såg piloten. -_-

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det blir det. Fast det kommer visas två avsnitt nästa vecka.

Då får man iaf se avsnittet "Numbers" (18) innan sommaruppehållet. ^_^

Det är ett av dom bättre avsnitten. Hurley centrerat.

I höst blir nästa avsnitt "Deus Ex Machina". :lol:

Själv sitter man och längtar till säsong två startar upp i september i staterna. Första säsongen slutar med en cliffhanger (flera t.o.m), så mycket kan jag väl säga utan att spoila er. :P

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men den där snutten som funny visade, jag såg inget sånt? vilket avsnitt?  :lol:

Piloten.

Ser du inte det svarta "molnet" som flyger däruppe när det exploderar? :P

Edit: Missförstod, glöm. :wacko:

Edit2: Såg du det inte ens i senaste avsnittet, Exodus?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...