Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Bah, småfilmer.

Om blizz bara ville få tummen ur röven och göra en animerad långfilm nångång!

Dom har onekligen så mycket Lore så dom skulle kunna göra en herrans massa långfilmer, så en lång och bra story är inga problem.

Alla deras videos är också sjukt snygga, så dom är onekligen bra på det med. Mer behövs inte, mer än tid förstås. Men ändå, vem här skulle inte vilja se en 3 timmars film med Warcraft Loren som story och med samma animationer som dom har i sina cinematics?! :)

Du får tänka på att dom har jobbat på den där snutten i x antal månader och den har säkert kostat x antal miljoner att framställa. Alltså skulle det ta en väldans massa tid och pengar för att göra en hel långfilm så där snyggt animerad, vilket det inte är värt. Men visst, tacka nej skulle jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får tänka på att dom har jobbat på den där snutten i x antal månader och den har säkert kostat x antal miljoner att framställa. Alltså skulle det ta en väldans massa tid och pengar för att göra en hel långfilm så där snyggt animerad, vilket det inte är värt. Men visst, tacka nej skulle jag inte.

Du lever upp till ditt nick (iaf sista delen).

Du tror verkligen att de har satsat 100% på den lilla (dock otroligt häftiga) 2 och en halvminuters animerade filmen? Och dessutom att den kostat flera miljoner?

Det har inte "gått åt" några nämnvärda resurser förutom tid för ett antal personer (som jag inte törs spekulera i hur lång, dock knappast flera månader), så jag förstår då inte vad det är som har ökat summan till miljonbiljopp? Kafferaster? Nja, tror det skulle gå på betyligt mycket färre slantar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter här nu och väntar på att min migrate ska gå igenom. Från Xavius till frostmane. Ska bli grymt kul att joina alla premades där och krossa hordes : )

Sen patchen kom har jag pvpat som en galning och skaffat epic horsen och snart ett GM longsword =)

Haha vadå :) vinner inte xavius också alla abs och wsg? :'( :'( :'( :'( har förlorat typ 19 wsg irad nu :D (spelar på xavius)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du lever upp till ditt nick (iaf sista delen).

Du tror verkligen att de har satsat 100% på den lilla (dock otroligt häftiga) 2 och en halvminuters animerade filmen? Och dessutom att den kostat flera miljoner?

Det har inte "gått åt" några nämnvärda resurser förutom tid för ett antal personer (som jag inte törs spekulera i hur lång, dock knappast flera månader), så jag förstår då inte vad det är som har ökat summan till miljonbiljopp? Kafferaster? Nja, tror det skulle gå på betyligt mycket färre slantar.

Kanske inte x antal milioner, men väldigt mycket tid har det gått åt. Ska vi säga att en grupp på 10 personen har jobbat på den där filmen, vilket visst tar flera månader. Tänk dig då hur mycket resurser blizzard skulle vara tvugna att lägga ut för att skapa en hel långfilm på, låt oss säga, 2 timmar. Den där lilla snutten kanske kostade iallafall 100 000 att producera (Vild gissning, jag har egentligen ingen koll) En långfilm kostar betydligt mer, då man även måste skriva en välskriven story osv. Kolla på företag som producerar dataanimerade filmer, låt oss ta pixar som exempel. Jag gissar på att dom har personalen och "skillsen" att göra en långfilm i klass med blizzards introfilmer, men det skulle ta dom en herrans massa extra tid och pengar.

Vad jag egentligen menar: Det är helt enkelt inte värt det. Förlåt om jag formulerar mig dålgt...

Och snälla, sluta blanda in mitt nick i det här. Skämtet var roligt ungefär 5 gånger. När vi nu har kommit upp i gång ungefär 200 så tycker jag att det räcker, grötis.

Ett extra svar till: "Du tror verkligen att de har satsat 100% på den lilla (dock otroligt häftiga) 2 och en halvminuters animerade filmen?"

Nej, men med tanke på vad blizzard är som företag så gissar jag på att dom har vissa personer som jobbar med introfilmerna större delen av sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte x antal milioner, men väldigt mycket tid har det gått åt. Ska vi säga att en grupp på 10 personen har jobbat på den där filmen, vilket visst tar flera månader. Tänk dig då hur mycket resurser blizzard skulle vara tvugna att lägga ut för att skapa en hel långfilm på, låt oss säga, 2 timmar. Den där lilla snutten kanske kostade iallafall 100 000 att producera (Vild gissning, jag har egentligen ingen koll) En långfilm kostar betydligt mer, då man även måste skriva en välskriven story osv. Kolla på företag som producerar dataanimerade filmer, låt oss ta pixar som exempel. Jag gissar på att dom har personalen och "skillsen" att göra en långfilm i klass med blizzards introfilmer, men det skulle ta dom en herrans massa extra tid och pengar.

Vad jag egentligen menar: Det är helt enkelt inte värt det. Förlåt om jag formulerar mig dålgt...

Och snälla, sluta blanda in mitt nick i det här. Skämtet var roligt ungefär 5 gånger. När vi nu har kommit upp i gång ungefär 200 så tycker jag att det räcker, grötis.

Ett extra svar till: "Du tror verkligen att de har satsat 100% på den lilla (dock otroligt häftiga) 2 och en halvminuters animerade filmen?"

Nej, men med tanke på vad blizzard är som företag så gissar jag på att dom har vissa personer som jobbar med introfilmerna större delen av sin tid.

Som våra kära grönskinnade brukar säga.. "Time is money friend". Det har inte kostat Blizzard några kostnader utöver designernas löner för att göra cinematics filmerna. Varför skulle det kosta flera hundra tusen för det?

Om vi tar Pixar t.ex. så spottar dom ut filmer på beställning, och du tror väl inte att dom skulle göra film efter film om det nu skulle ta flera år och kosta flera miljoner att göra, Inte sant?

Nej du, Blizzard vet vad dom håller på med, och med deras snålhet så skulle dom inte göra cinematics filmer alls om det kostade extra, tro mig.

Dom har redan överflödigt med story, som dessutom bara byggs ut hela tiden, så det kommer inte sluta på bums, nej du. Blizzard vet hur länge en ko kan mjölkas innan den tröttnar så att säga.

Dom har en film på G som jag länkade, och den är beräknad till 2008.. Vi får väl se om två år vad det var som hände med filmen, kommer den ut.. Är den animerad eller inte, frågorna är många. Tiden kommer berätta för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, om jag nu har ominstallerat WoW och så? Om jag vill ladda ner alla patchar från FZ, måste jag inte då ladda ner ALLA patchar från 1.1 till 2.0.1?

Har du installerat om wow så räcker det med 1.12 http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/world...-enGB-patch.exe Funkade för mig. :D

Sen efter installerar du 2.0.1 http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/world...-engb-patch.zip

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg att du installerar om wow så räcker det med 1.12 http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/world...-enGB-patch.exe Funkade för mig. :D

Sen efter installerar du 2.0.1 http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/world...-engb-patch.zip

Japp, märkte att det gick suveränt att ladda ner därifrån, tack så mycket! :) Laddar ner 2.0.1 nu :)

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...