Jump to content

Bilder, både penna och paint.


Conny_S
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Grafisk kommunkation-uppgift. Logga + annons för en optiker.

Väldigt tjusigt, som alltid! Ritat bilderna från scratch? Gillar bilderna, formerna och enkelheten i den, även om - om jag var AD och skulle ta fram en grafisk profil för optikerföretaget - inte skulle välja svart, rött och vitt som färger för företaget, det känns inte så Optiker-igt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vinnie, du kan tekniken och har känslan. Har du betygen tycker jag helt klart du ska söka in på nån grafiskdesign-utbildning med bra rykte. Du kan säkert börja jobba på någon liten designbyrå redan efter gymnasiet, men med en utbildning kommer du nog längre (man kan alltid göra jobb på sidan om som grafiker). Ett litet tips bara, eftersom jag gillar vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vinnie, du kan tekniken och har känslan. Har du betygen tycker jag helt klart du ska söka in på nån grafiskdesign-utbildning med bra rykte. Du kan säkert börja jobba på någon liten designbyrå redan efter gymnasiet, men med en utbildning kommer du nog längre (man kan alltid göra jobb på sidan om som grafiker). Ett litet tips bara, eftersom jag gillar vad du gör.

Håller med till 100%!. Kolla in typ Berghs, där skulle du nog trivas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt tjusigt, som alltid! Ritat bilderna från scratch? Gillar bilderna, formerna och enkelheten i den, även om - om jag var AD och skulle ta fram en grafisk profil för optikerföretaget - inte skulle välja svart, rött och vitt som färger för företaget, det känns inte så Optiker-igt.

:rolleyes: Har bara kalkylerat foton, så från scratch är det inte riktigt. Kan hålla med om att färgerna inte passar en potiker men då jag valde att jobba mot en yngre målgrupp känndes det som om dessa skulle passa bra.

Vinnie, du kan tekniken och har känslan. Har du betygen tycker jag helt klart du ska söka in på nån grafiskdesign-utbildning med bra rykte. Du kan säkert börja jobba på någon liten designbyrå redan efter gymnasiet, men med en utbildning kommer du nog längre (man kan alltid göra jobb på sidan om som grafiker). Ett litet tips bara, eftersom jag gillar vad du gör.

Det är det jag siktar på! Har kollat mycket på Hyper Island men det finns ju flera andra bra skolor i Sverige. Att kunna jobba på en byrå direkt efter gymnasiet eller kanske lite smått i 3:an är också något jag grymt gärna skulle vilja göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speedpaint, 20min kanske.
Om jag vore lika kreativ och duktig som du skulle jag sitta och rita hela dagarna. Det är någonting jag alltid velat vara bra på men jag tror att det är svårt att lära sig. Antingen har man talangen inom sig eller så har man det inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag vore lika kreativ och duktig som du skulle jag sitta och rita hela dagarna. Det är någonting jag alltid velat vara bra på men jag tror att det är svårt att lära sig. Antingen har man talangen inom sig eller så har man det inte.

Hah :):rolleyes:

Rita tror jag alla kan lära sig faktiskt! Jag är verkligen inget proffs på att rita eller lära någon rita man kommer långt på att måla av bilder. Go for it!

Redigerad av Vinnie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...