Jump to content

Carl Johnson


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

det var ett tag sen man fick säga ne*er..

beror ju på hur man säger:

"han är lång, muskölus och ne*er"...när man förklarar ät det ju okej..

"din jävla n***r! dra åt helvete!"...så säger man fan inte..

du har en poäng där Arman jag gillar inte heller när man säger ne*er :)

fast man ska ju fan inte säga färgad!

det låter ju hur dumt som helst!

färgad phh! bara för att dom inte ser ut som vi :D

så jävla dumt..

man säger svart eller vit :huh:

Redigerad av KebabRulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska förklara riktigt så är ett annat ord för vita, kaukaisk, vet däremot inte vad de mörkhyade har för ord... :)

Att säga neger kan vara kränkande, speciellt för de mörkhyade...

Arvid, du som är moderator borde väl veta bättre...? Jag undrar vad det står i forumets regler... :D

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Jag tycker det är kränkande att säga neger så kan ni lägga av med att nämna det ordet... jag sk*ter om ni nämner det utanför sajten men nämn det inte här... det ställer bara till problem...! :huh:

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det? Ingen tycker ju att det är rasistiskt att kalla en ljushyad för "vit".

Vissa tycker att ordet neger har en rasistisk klang, det tycker inte jag, och den enda som ställer problem just nu är du som alltid måste börja börja tjafsa om att att ordet neger är kränkande, rasistiskt o.s.v fast det inte är det. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det? Ingen tycker ju att det är rasistiskt att kalla en ljushyad för "vit".

Vissa tycker att ordet neger har en rasistisk klang, det tycker inte jag, och den enda som ställer problem just nu är du som alltid måste börja börja tjafsa om att att ordet neger är kränkande, rasistiskt o.s.v fast det inte är det. :shifty:

neger betyder svart man har jag för mig, men jag tycker det låter rasistiskt ändå. mörk hyad låter bäst (w00t) dessutom så tycker jag att man inte ska nämna så stor skillnad mellan mörk och ljus. som t.ex. på nyheterna säger dom altid " en mörkhyad man stal...." typ så varför inte bara säga "en 40-årig man stal...." istället trors att han är svart? det är min mening (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger kommer från spanskans negro som betyder svart, och negrer är ju svarta så varför skulle det vara kränkande att kalla dem för det?

Hörde att man nyligen förbjöd en sång från en sångbok bara för att det innehöll ordet neger. Bara för att inte du tycker att det är kränkande behöver ju inte det betyda att det inte finns folk som gör det! Om folk tycker att det är kränkande varför fortsätta säga att det inte är det?

Och om bråket angående Carl:

Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om bråket angående Carl:

Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp!

Och om bråket angående Carl:

Herregud, om man blir upprörd över att en karakär i ett spel har en viss hudfärg borde an söka hjälp!

håller med till 101% :shifty: om man nu vill ha han vit så är det väl bara lägga in ett skin så han blir vit (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska förklara riktigt så är ett annat ord för vita, kaukaisk, vet däremot inte vad de mörkhyade har för ord... (w00t)

Att säga neger kan vara kränkande, speciellt för de mörkhyade...

Arvid, du som är moderator borde väl veta bättre...? Jag undrar vad det står i forumets regler... (w00t)

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Jag tycker det är kränkande att säga neger så kan ni lägga av med att nämna det ordet... jag sk*ter om ni nämner det utanför sajten men nämn det inte här... det ställer bara till problem...! :shifty:

"Neger" e ingen kränkning!!!!!! fattar du nte d???

D e från spanskans "negro" och betyder svart! Då e d stötande att saja "svart" oxå!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...