Jump to content

Skräckfilmsmördare


Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fin lista, men varför den dyra frakten? Ska du inte beställa från Discshop?

Jodå, men den ligger på den datorn som inte vill starta just nu, får väll skicka iväg den och få den fixxad, garantin finns ju fortfarande. Bara det inte är fel på hårddisken, då försvinner ju alla listor och allt annat. Grrr, vad arg jag hade blivit då!

Jo, första månaden, andra tar jag från webhallen då bara dem 3 filmerna jag ska ha finns, tänkt mig att köpa 2 st då :shifty:

edit: Såg nu att jag råkade skriva 99 istället för 25 på frakten, ändrade det nu :">

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbel post, men kan typ alla dvd spelare spela upp Region1? kan ett ps2 det? hur får man reda på det? för det stod på 2 filmer jag skulle vilja ha "• OBS att du måste ha en spelare som klarar av att spelai upp Region 1 filmer (filmer från USA). " :D

Dom flesta DVD spelare idag klarar av att spela reg.1 filmer. Men som sagt, det finns dom som inte gör det.

Har ingen aning om ps2. Men den är rätt pillig av sig, så va inte för säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbel post, men kan typ alla dvd spelare spela upp Region1? kan ett ps2 det? hur får man reda på det? för det stod på 2 filmer jag skulle vilja ha "• OBS att du måste ha en spelare som klarar av att spelai upp Region 1 filmer (filmer från USA). " :D

Alla spelare kan inte spela upp region1-filmer, bara de regionsfria.

PS2 tror jag bara klarar av region2-kodade och region0 (okodade), men jag är inte helt säker. En del importerade filmer är i NTSC-format, och inte PAL som i Sverige. Då måste ens TV och DVD-spelare vara NTSC-kompatibla. Men NTSC-filmerna är inte så vanliga...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla spelare kan inte spela upp region1-filmer, bara de regionsfria.

PS2 tror jag bara klarar av region2-kodade och region0 (okodade), men jag är inte helt säker. En del importerade filmer är i NTSC-format, och inte PAL som i Sverige. Då måste ens TV och DVD-spelare vara NTSC-kompatibla. Men NTSC-filmerna är inte så vanliga...

Mjo, har ju ett ps2 på mitt rum, men jag har ju en vanlig dvd spelare oxo, en kanske 6 månader gammal, max...hoppas iaf nån av spelarna pallar det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, har ju ett ps2 på mitt rum, men jag har ju en vanlig dvd spelare oxo, en kanske 6 månader gammal, max...hoppas iaf nån av spelarna pallar det ^_^

Oftast ska man kolla upp när man köper DVD-spelare att den är regionsfri, så att den kan spela vad som helst, helst även DivX-filmer, men det har ju inget med regionen att göra.

BTW: Är det ingen som vill ha Mumie-filmen? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon anledning att inte köra regionsfri?

Vad är egentligen meningen med att dela in i olika regioner?

Är det för att motverka piratkopiering eller?

Nej för i USA har de annat system på tv, tv komsoler vhs m.m.

Systemet e inte gjorde för p.g.a piratkopiering utan att det skulle vara bättre att ha olika system så att man visste från vilka regioner allt är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg The texas chainsaw massacre från 1974, höll på att garva ihjäl mig, sämsta filmen jag någonsin sett ^_^ Den borde kallas "the texas hammer massacre" för han dödar ju fan bara med en hammare ;) är 2an lika dålig?

Leatherface dödar en person med hammaren? Och, nej, tvåan är inte lika BRA som ettan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skrev det här precis innan posterna försvann, skriver det igen, ifall någon vill veta.

Halloween-filmernas producent, Moustapha Akkad dog i Fredags på ett sjukhus i Amman. Han var ett av offren i ett terrorattentat mot ett hotell i Jordaniens huvudstad för några dagar sedan, hans dotter dog direkt. Akkad överlevde attacken men fick svåra skador och dog senare på sjukhuset.

Vill inte skapa en ny topic om det, dels tror jag inte att så många bryr sig, dels handlar det på ett sätt om genrens allra bästa filmserie.

http://www.usatoday.com/life/people/2005-1...kkad-obit_x.htm

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...